In laten slapen of naar de slager?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lytse2003

Berichten: 453
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Leidschendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:51

Ik zou kijken naar situatie. Soms kan je een paar niet verplaatsen en moet je het wel laten inslapen. Het ophalen van het paard wanneer het is ingeslapen ziet ook ook niet zo lekker uit. IK zou er niet zoveel moeite mee hebben of ze nou verbrand of opgegeten zou moeten worden. Maar ik hoop haar nog heel lang bij me te kunenn houden en deze beslissing niet hoeft te nemen

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:35

Nou het liefst dat ze zelf zou gaan als de tijd daar is, maar wie wil dat niet. Als het echt niet anders kan laat ik haar inslapen in dr eigen omgeving. Mijn Appie, mn eigen kleine Appie (lijkt wel n btje op t liedje van Youp v t Hek ), is al zo stressgevoelig en een paniekzaaier 1e klas dat ik haar lekker bij me houdt tot de dood ons scheidt. Zij krijgt dat slachthuis niet te zien, geen haar op mn hoofd die daar aan denkt . Haal ook tevens dr staart tot aan de wortel eraf en als t ff kan dr manen ook, Hastens bedden Inc. e.d komen niet aan mijn paard .
Ja sorry hoor maar zo denk ik erover .

Sanneh14
Berichten: 1806
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: ---

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:56

Wat wil je met dat haar doen dan?
(in je eigen kussen stoppen??? sorry... beetje droog...)

Corellaa

Berichten: 6380
Geregistreerd: 18-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:02

het is ieder voor zich natuurlijk maar mijn mening is dat je hem gerust naar de slacht kan brengen.
het paard van een vriendin van mij had ook een erge blessure, ze hebben hem naar de slacht gedaan, simpel weg omdat je er geld voor terug krijgt (en dat geld konden ze bijleggen voor een ander paard). het slachten is heeeel heeeel netjes gegaan. ze mocht er tot het laatst toe bijzijn en mocht zelf weten of ze het halster wilde houden enz. dus opzich is slachten niet eens zo wreed..

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:36

ik heb op een paard gereden van iemand anders. heb er ongeveer 3 kwartjaar op gereden. helaas moest ie verkocht worden aan de verzekering want hij was blijvend kreupel en zijn heupen waren verkeerd gegroeit. dus ik wist dat ie geslacht zou worden.
de verzekering wou hem bijna houden en verkopen later maar de slager kwam en die zag hem lopen en zei die gaat met mij mee. en toen was ik op dat moment erg blij met de slager, want hij had veel pijn. en problemen met slachten nee dat heb ik niet.

Turbootje

Berichten: 139
Geregistreerd: 12-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:55

Ik heb wel problemen met de slager ja, ik zou mijn pony daar nooit heen sturen, ik ga namelijk al kotsen als je foto's ziet op een een of andere site over paarden die geslacht zijn!

Ik zou mijn paard laten inslapen, dan blijft hij lekker in z'n vertrouwde omgeving en kan ik bij hem blijven tot hij echt neit meer leeft.........

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:48

Sanneh14 schreef:
Wat wil je met dat haar doen dan?
(in je eigen kussen stoppen??? sorry... beetje droog...)


Hou het graag ontopic en serieus!

Dat haar bewaren de meeste mensen, ik heb ook een stukje haar van Indian..

Sanneh14
Berichten: 1806
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: ---

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 23:06

sorry, ik had niet zo mogen uitschieten. Het is inderdaad een heel serieus onderwerp, maar een grapje op zijn tijd....

Maar goed, ik snap ook best dat je een stukje / plukje bewaard, maar de hele manen + staart inc. wortel, vind ik wel een beetje veel haar. Maar dat is mijn mening,
en ja, ik respecteer het echt wel Ik vind het zelfs heel knap, dat je dat bij je kunt hebben. Ik zou dan nog veel meer verdriet hebben, helmaal als ik dan zou bedenken dat dat ooit de staart was die ik uitploos, en uit de manen waren die ik invlocht..

FMG8

Berichten: 457
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:05

ik zou m'n pony's dan in laten slapen in hun wei, en zou ook een stukje van der manen en staart afhalen, maar dat voordat ze is ingeslapen....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:08

Turbootje schreef:
Ik heb wel problemen met de slager ja, ik zou mijn pony daar nooit heen sturen, ik ga namelijk al kotsen als je foto's ziet op een een of andere site over paarden die geslacht zijn!


Wat een nutteloze opmerking lekker om te horen voor alle mensen die er wel voor kiezen hun paard naar de slager te brengen.

Limitless

Berichten: 2518
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: In my head

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:14

ik zou het niet doen. sinds ik weet dat er paardenvlees in kroket en frikandellen zit eet ik dat niet meer. ik moet namelijk steeds aan het dier denken. en het gevoel dat je je eigen paard op je bord hebt vind ik niet echt geweldig leuk..

FMG8

Berichten: 457
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:28

GalopRacer schreef:
ik zou het niet doen. sinds ik weet dat er paardenvlees in kroket en frikandellen zit eet ik dat niet meer. ik moet namelijk steeds aan het dier denken. en het gevoel dat je je eigen paard op je bord hebt vind ik niet echt geweldig leuk..


helemaal met je eens

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:49

mirgino schreef:
FreiaLover schreef:
Ik vind het echt heel egoistisch als je je paard voor het geld naar de slager laat brengen. De meeste paarden werken hard voor hun baasjes als ze dat gevraagd worden,...
Echt walgelijk vind ik het als ze, na een leven lang voor je klaarstaan en voor je werken, *vrij veel mensen rijden niet eerlijk, die paarden ondergaan al dat gezaag en getrek, niet goed passende zadels enz.* naar de slager moeten omdat baasje dr dan nog wat centjes uithaalt!



nou sorry hoor ,wat een onzin kraam jij uit!

laat ieder het lekker doen zoals zij dat willen,ieder heeft van zijn paard gehouden, hoe je paard ook aan z`n einde komt .

maar om mensen die [zoals ik] hun paarden naar de slager brengen heel egoistisch,walgelijk te noemen gaat mij echt tever!

dood is dood en hoe dat gebeurt is ieder zijn eigen zaak en heb daar tenminste respect voor!!


Ik mag toch mijn eigen mening hebben ofniet dan...
Ik vind het respectloos tegenover de paarden...
Slager of spuitje, ieder zijn eigen mening, heb dààr maar respect voor!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:12

Slager of spuitje, ieder zijn eigen mening, heb dààr maar respect voor!

========================================================

we zijn het dus eens
dus ik begrijp jouw boze reactie niet

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:59

Sanneh14 schreef:
Wat wil je met dat haar doen dan?
(in je eigen kussen stoppen??? sorry... beetje droog...)


Als het moet wel

diandra_15
Berichten: 203
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: arnhem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:00

HannaBel schreef:
wat denk je zelf.. als je echt van je paardje hebt gehouden breng je hem niet naar de slager.. het idee aleen al dat mijn paardje heerlijk opgegeten gaat worden vind ik WALGELIJK!!!!!!!!!!!!


mee eens... ik laat niemand maar ook niemand van mn paardje eten

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:06

enne Sanneh14.............. Je moet ff je bril opzetten , ik zei "tot aan de staartwortel". Denk je nou echt dat ik worteltje en al eraf knutsel ....... laat maar.

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:13

Ik heb het topic half doorgelezen, maar als ik eerlijk ben vind ik dat ieder een recht heeft op een eigen mening. De 1 gaat naar de slager en de ander word ingeslapen.

Ik vind dat het ook aan de situatie ligt.
Stel dat je met een doodziek paard bij utrecht staat, het water stroomt eraf van de pijn, er is geen redden meer aan en je brengt dan je paard nog naar de slager....dan vind ik je gewoon een hond.

Maar is een paard ongeneselijk ziek, bijv. hoefkatrol en je kiest ervoor om em naar de slager te brengen is dat ieders goed recht en mag niemand dat veroordelen!

Ik geloof niet dat er mensen zijn die voor de hobby paarden houden hun paard naar de slager brengen voor het geld.
Dood is dood en het is allebij niet leuk.
En dan nog....ik vind het nou ook niet bepaald paard erend als ze van de destruktie komen om je paard op te halen.
bij ons in de buurt is het helemaal erg, destruktie komt niet echt in de buurt en als het op vrijdag gebeurt ligt ie zo 4 dagen te rotten en te stinken, opgeblazen en als de destruktie dan na vier dagen komt, vooral met warm weer,en hij grijpt em met zo'n arm, klapt dat paard uit elkaar en dan kunnen wij met een schop zijn darmen achter het paard aan in de bak gooien en de nodige vliegen en maden met de brand slang wegspuiten. mag ik effe een bakkie

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:14

mistral schreef:
Ik heb het topic half doorgelezen, maar als ik eerlijk ben vind ik dat ieder een recht heeft op een eigen mening. De 1 gaat naar de slager en de ander word ingeslapen.

Ik vind dat het ook aan de situatie ligt.
Stel dat je met een doodziek paard bij utrecht staat, het water stroomt eraf van de pijn, er is geen redden meer aan en je brengt dan je paard nog naar de slager....dan vind ik je gewoon een hond.

Maar is een paard ongeneselijk ziek, bijv. hoefkatrol en je kiest ervoor om em naar de slager te brengen is dat ieders goed recht en mag niemand dat veroordelen!

Ik geloof niet dat er mensen zijn die voor de hobby paarden houden hun paard naar de slager brengen voor het geld.
Dood is dood en het is allebij niet leuk.
En dan nog....ik vind het nou ook niet bepaald paard erend als ze van de destruktie komen om je paard op te halen.
bij ons in de buurt is het helemaal erg, destruktie komt niet echt in de buurt en als het op vrijdag gebeurt ligt ie zo 4 dagen te rotten en te stinken, opgeblazen en als de destruktie dan na vier dagen komt, vooral met warm weer,en hij grijpt em met zo'n arm, klapt dat paard uit elkaar en dan kunnen wij met een schop zijn darmen achter het paard aan in de bak gooien en de nodige vliegen en maden met de brand slang wegspuiten. mag ik effe een bakkie


helemaal mee eens

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:16

HannaBel schreef:
oke de slager is dan mischien sneller en diervriendelijker, ik vind het idee gewoon te erg.. maar ik heb idd ook wel eens gehoord dat als je je paard laat ophalen dat ze er katten en hondenvoer van meken


Nee, die paarden worden verbrand, maar ze liggen wel in een container met varkens koeien geiten schapen enz enz

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:19

inslapen altijd ben echt anti slager maar ik mijn mening!

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:22

[quote="mistral"]....dan vind ik je gewoon een hond.


Hmm sorry Mistral maar dat bovenstaande regeltje klopt niet zo. Honden, dieren in t algemeen, zouden zoiets nooit doen. Dus het is en blijft gewoon een MENS

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:36

Ik moet nette taal uit slaan hier, maar geloof me ik heb daar hele andere woorden voor

Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:45

Ik had deze discussie toevallig vandaag met mijn vriend. We vonden het allebei wel belangrijk om van elkaar nou te weten wat we willen mocht die situatie zich voordoen.

Mijn vriend stond iets minder 'negatief' tegenover slachten dan ik.

Ik vind zozeer het 'slachten' nog niet erg, ik vind het een naar idee om mijn paard naar het slachthuis te brengen...maar ik zou er op een of andere manier toch ook wel weer zelf bij willen zijn...moeilijk dus.

Wij kwamen er op uit dat als het moment daar is (als een paard echt niet meer wil...weidemaatje worden vinden wij totaal niet erg) dat we het toch met een 'spuitje' willen doen.

Ik kan best begrijpen dat andere mensen een andere keuze maken. Kan me niet voorstellen dat de belangrijkste afweging dan het geld is...ieder probeert de beste keuze te maken voor zijn of haar dier.

En voor wat betreft het afscheid nemen, bij een spuitje kan je er achteraf nog bij zijn...bij de slacht niet. Maar ik denk dat als je de keuze maakt om je paard naar de slacht te brengen je van tevoren wel afscheid hebt genomen...

ChirooHeleen

Berichten: 385
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: Hoogeveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 00:09

In mijn ogen hebben dieren het voorrecht dat er een einde aan hun leven gemaakt mag worden als dat nodig is. Het klinkt misschien hard, maar als ze niet meer te redden zijn hoeven ze ook niet meer te lijden, wat ze misschien wel moeten als ze 'zelf' dood zouden moeten gaan. Dit voorrecht heeft een mens niet. Wat ik veel erger vind is dat oude mensen ondraagbare pijn liggen lijden of niets meer kunnen, zonder dat ze uit hun lijden verlost mogen worden. (hiermee wil ik niet zeggen dat alle mensen zomaar ge-eutanaseerd mogen worden!)

Ik denk dat het voor het dier niet zo veel uitmaakt hoe het gebeurt, maar dat het voor de eigenaar wél een groot verschil is. De één is nou eenmaal emotioneler dan de ander. Iedereen heeft zijn eigen gevoel hierover en moet dit absoluut zelf beslissen.

Binnen een paar jaar sta ik ook voor deze keuze. Ik denk dat ze naar de slager gaat, en ik heb met de slager ook niet zo veel moeite omdat ik dat van kinds af aan met de koeien op de boerderij ook mee heb gemaakt. Ik wil nu niet zeggen dat het wegbrengen van mijn paard me niets doet! Ik ga er absoluut moeite mee hebben om haar weg te brengen. Ik wil er dan ook echt niet bij zijn als het gebeurt.