het paardje van mijn grootvader nou eingelijk van mijn grootmoeder maar toen die stierf heeft mijn grootvader besloten hem te houden als troost. daar heb ik 2 jaar op gereden de eerste weer na jaren stil staan minstens 5 jaar het paardje was toen vermoeddelijk al 24. na die 2 jaar is mijn grootvader plots overleden en is het paard uiteindelijk naar een ander gezin gegaan dit ivm familie problemen hij was toen dus +/- 26. na eindelijk uitgevonden te hebben waar ie stond zijn we gaan kijken en hij zag er goed uit stukken dunner en nette hoeven. na weer een tijd kijken begon ie mager te worden en hoeven niet zo mooi meer ben ik dus in tranen weg ge gaan (beide keren de eigenaars niet gezien). dus na veel wikken en wegen en zoekken eindelijk een plek gevonden waar ie kon staan (oude paarden zijn niet populair op maneges ivm dood gaan voor de kleine kindertjes) dus die mensen op gebeld vlak voor kerst om te vragen hoe het met hem ging bleek hij al overleden te zijn. ik was toen 13 of 14 jaar ofzo en ik weet dus niet hoe oud hij is geworden als we gaan rekenen dan komen we op 27/28. waarschijnlijk was de verhuizing te traumatich
Mijn mooie andalusier evento is met 12 jaar overleden... veel te jong!!! Hij was topfit, gezond, gelukkig! En opeens was hij weg door een zware koliekaanval... gestorven op de operatietafel... dit was hem :
Voordat ik Kiki had huurde ik een pony, die is toen verdronken hij was zo de sloot ingesprongen omdat, hij naar de merrie's wilde. Hij stond in een ander weitje. De eigenaar heeft hem toen zo aan zijn lot overgelaten hij zach het gewoon gebeuren, hij is 6jaar geworden
18.. Nooit ziek geweest, had dr 10 jaar, plotseling een koliek.. van de 1 op de andere dag. Donderdag 's middags nog fijn in de bak gereden, zonder enig verschijnsel. Vrijdag ochtend gestorven..
Tjeeeee zeg wat jong allemaal.. althans, paarden onder de 30 jaar vind ik nogal jong..
Die van mij is nu 14 maar ik hoop dat als ze 25 is nog steeds mee kan op wedstrijden. Het ziet er dan ook niet naar uit dat ze zich oud voelt...pfffff draak af en toe hahaa.
Hanny was mijn 1e pony...die is ongeveer 40 jaar geworden....Haar heb ik zo`n 13 jaar gehad. Xander is na een schatting zo ongeveer 23 geworden. Ik heb 7jaar van hem mogen genieten En Ilse mijn friese merrie die ik vanaf veulen af aan had is zo`n 1.5maand voordat ze 5 werd overleden aan vermoedelijk leverkanker.