[IM] Spijt van paard naar Rendac

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:35

alice0cullen schreef:
GabberGill, hier moet ik dan toch echt wel om lachen. Maar nu ben ik toch wel benieuwd, wat was je vader zijn reactie, die moest zich toch wel banketstaaf voelen. :+

Nee dat was nog het ergste.
Wij zijn een gezin met een zeer goede shot Rotterdam zuid erin.

Zijn reactie was vrij simpel.

Welke ...... laat in godsnaam voor zoveel geld een dier cremeren?
Trouwens dan moet je je .....zooi ook maar gewoon opruimen ook hoor.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 07:47

kimmie1 schreef:
Wat betreft het individueel verbranden bij de Rendac ga ik niet verder in discussie, dit is mij verteld door hun medewerker en daar laat ik het bij.

Prima dat je ervoor kiest om dit zelf te geloven maar houd dit dan alsjeblieft wel voor je. Dit klopt namelijk niet en is erg vervelend voor mensen die dit zo aannemen en achteraf blijkt dat ze foute informatie hadden net als bij de ts is gebeurd.

@gabbergill: :') :') die laatste zin zou mijn moeder ook tegen mij zeggen hoor _O- “jammer dan. Had je de zooi maar gewoon zelf moeten opruimen”

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:03

@ GabberGill: Ondanks dat het een verdrietig onderwerp is, moest ik net hardop lachen. Hoe ironisch, maar wat een anekdote. :')

anjali

Re: Spijt van paard naar Rendac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 13:53

Over urnen met as van overleden en dan gecremeerde mensen hoor je ook wel eens verhalen wat er mee gebeurt omdat iemand niet wist wat het was.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 15:02

anjali schreef:
Over urnen met as van overleden en dan gecremeerde mensen hoor je ook wel eens verhalen wat er mee gebeurt omdat iemand niet wist wat het was.

Echt gebeurd: gedoneerd aan de kringwinkel

ward

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:33

Ik heb mijn haflinger in Juni 2020 ook laten cremeren in Nederland (ben van België)
Het idee om hem te laten ophalen door Rendac vond ik verschrikkelijk. Hij was 30 en ik heb hem iets meer dan 27 jaar gehad. Het is allemaal sereen gegaan. ‘s middags ingeslapen en ‘s avonds komen ophalen. Dag erna gecremeerd. Wij hebben hem ook ter plaatse uitgestrooid. Gaf mij ook een goed gevoel

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:51

Misschien raar maar mijn gevoel: Ik wil liever niet dat ze meteen worden opgehaald door de Rendac. Omdat ik altijd vrees dat hij misschien "schijndood" is! Ik wil eerst nog bij zijn dode lichaam gaan kijken totdat het koud en stijf is. Dan knip ik wat manen af. En daarna is het klaar voor mij. Ik sta altijd op pensionstallingen en die boereneigenaren legden hem dan ergens met een zeil erover waar de (reguliere) ophaaldienst goed bijkan. Die komen dan als het op hun route is, daar hoef ik niet bij te zijn. Ik heb nooit veel hoeven betalen, enkele tientjes.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:02

Wij doen het inslapen, mits dat kan. Inderdaad altijd op een vaste makkelijk begaanbare plek op stal. Rendac haalt ze dan meestal de volgende ochtend heel vroeg op.

Paar maanden geleden was er een die individueel opgehaald werd. Met een soort trailer met een plaat en een lier. Ging echt heel netjes en respectvol. Ook hele fijne mensen.
Maar weet niet zeker of dat via rendac was op de ophaaldienst van het crematorium.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:08

anjali schreef:
Misschien raar maar mijn gevoel: Ik wil liever niet dat ze meteen worden opgehaald door de Rendac. Omdat ik altijd vrees dat hij misschien "schijndood" is! Ik wil eerst nog bij zijn dode lichaam gaan kijken totdat het koud en stijf is. Dan knip ik wat manen af. En daarna is het klaar voor mij. Ik sta altijd op pensionstallingen en die boereneigenaren legden hem dan ergens met een zeil erover waar de (reguliere) ophaaldienst goed bijkan. Die komen dan als het op hun route is, daar hoef ik niet bij te zijn. Ik heb nooit veel hoeven betalen, enkele tientjes.

Je ziet het direct aan de ogen. De glans is er meteen af.
Denk niet dat het kan bij schijndood.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:09

c_alsemgeest schreef:
Wij doen het inslapen, mits dat kan. Inderdaad altijd op een vaste makkelijk begaanbare plek op stal. Rendac haalt ze dan meestal de volgende ochtend heel vroeg op.

Paar maanden geleden was er een die individueel opgehaald werd. Met een soort trailer met een plaat en een lier. Ging echt heel netjes en respectvol. Ook hele fijne mensen.
Maar weet niet zeker of dat via rendac was op de ophaaldienst van het crematorium.

Dat laatste klinkt als van het crematorium, zo is mijn merrie ook opgehaald.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:13

prompter schreef:
c_alsemgeest schreef:

Kan ook rendac zijn. Paard van een toenmalige stal genoot is ook zo opgehaald. Dier lag in de bak. Ook met zo'n trailer etc. Was individuele
ophaaldienst van de rendac. Ik was er toen bij. Ging heel netjes. Paard was op vrijdag avond ingeslapen en kon pas op maandag met de normale ophaaldienst opgehaald worden, vandaar toen toch de individuele ophaal dienst laten komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:15

Rendac doet het zo ook.
Hier ook zo uit de bak gehaald met zo'n soort plaat die naar binnen gelierd word.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:16

prompter schreef:
c_alsemgeest schreef:

Hoeft niet, Rendac doet het ook precies zo met de individuele service. Uit eigen ervaring weet ik dat.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:54

Ik vraag me af of ts nog iets gaat zeggen. Dit is het eerste en enige topic/bericht van ts en ook is die niet meer online geweest sinds maandagavond. Dus ergens denk ik dat alles wat hier gezegd is voor niets was.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:16

friezenfan2 schreef:
Ik vraag me af of ts nog iets gaat zeggen. Dit is het eerste en enige topic/bericht van ts en ook is die niet meer online geweest sinds maandagavond. Dus ergens denk ik dat alles wat hier gezegd is voor niets was.

Dat had ik diezelfde avond al gezien. Komt op mij nogal trollig over als ik eerlijk ben. Maar misschien heeft ooit iemand anders er iets aan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:51

Het is sowieso goed dat het onderwerp van tijd tot tijd nog eens actueel wordt besproken. Hopelijk hebben andere bokkers hier iets aan.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:14

Ik heb in ieder geval mijn emotionele gebeurtenis met paard op de vuilstort kunnen delen.

Is ook niet iets wat heel snel ter sprake komt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:21

foxy80 schreef:
Het is sowieso goed dat het onderwerp van tijd tot tijd nog eens actueel wordt besproken. Hopelijk hebben andere bokkers hier iets aan.

Ik heb er wel wat aan. Het is een gevoelig onderwerp en dit topic versterkt mij in mijn persoonlijke mening dat ik het goed heb gedaan .Voor mij en mijn geweten ,rekening houdend met omstandigheden.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:37

anjali schreef:

Dit heb ik ook, ik laat alles ook liggen tot het koud en stijf is...

Mijn paardje is in december met 30,5 jaar oud geheel onverwachts ingeslapen, we zijn de dag er voor nog in het bos wezen wandelen. Ik kwam op zondag ochtend op stal en zag dat het fout was, koliek! Dierenarts gebeld en kwam zwarte ontlasting uit met opvoelen, ik wist al genoeg, ze heeft nog een test gedaan en die was redelijk, dus nog een poging gedaan, mocht niet baten. Hij is na een uur alsnog ingeslapen. T was heel erg bizar, gelukkig was mijn zus er bij, hun hebben hem met de narcose prik, netjes buiten neer gelegd, daarna ben ik er pas weer bij gekomen, want dat vallen vindt ik zo vreselijk. Toen hij de spuit voor het inslapen kreeg, zat ik bij zijn hoofd, keek heel de tijd naar zijn oog, zag hem gewoon echt letterlijk vertrekken, van een glanzend oog naar een leeg oog, vond dat heel bizar maar ook heel mooi, oke ga nu weer huilen....mijn maatje, 28 jaar gehad....mis hem zo erg...maar daarna was het inderdaad alleen nog het hoesje. Rendac heeft hem mee genomen, ben er niet bij geweest, dat trek ik niet...

Met cremeren heb ik niets, al mijn dieren liggen in mijn tuin, helaas kon dat niet met mijn paard, anders had ik dat ook gedaan...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:56

anjali schreef:
foxy80 schreef:

Ik heb er wel wat aan. Het is een gevoelig onderwerp en dit topic versterkt mij in mijn persoonlijke mening dat ik het goed heb gedaan .Voor mij en mijn geweten ,rekening houdend met omstandigheden.

BarbaraNova schreef:
anjali schreef:

Dit heb ik ook, ik laat alles ook liggen tot het koud en stijf is...

Mijn paardje is in december met 30,5 jaar oud geheel onverwachts ingeslapen, we zijn de dag er voor nog in het bos wezen wandelen. Ik kwam op zondag ochtend op stal en zag dat het fout was, koliek! Dierenarts gebeld en kwam zwarte ontlasting uit met opvoelen, ik wist al genoeg, ze heeft nog een test gedaan en die was redelijk, dus nog een poging gedaan, mocht niet baten. Hij is na een uur alsnog ingeslapen. T was heel erg bizar, gelukkig was mijn zus er bij, hun hebben hem met de narcose prik, netjes buiten neer gelegd, daarna ben ik er pas weer bij gekomen, want dat vallen vindt ik zo vreselijk. Toen hij de spuit voor het inslapen kreeg, zat ik bij zijn hoofd, keek heel de tijd naar zijn oog, zag hem gewoon echt letterlijk vertrekken, van een glanzend oog naar een leeg oog, vond dat heel bizar maar ook heel mooi, oke ga nu weer huilen....mijn maatje, 28 jaar gehad....mis hem zo erg...maar daarna was het inderdaad alleen nog het hoesje. Rendac heeft hem mee genomen, ben er niet bij geweest, dat trek ik niet...

Met cremeren heb ik niets, al mijn dieren liggen in mijn tuin, helaas kon dat niet met mijn paard, anders had ik dat ook gedaan...

Gecondoleerd nog, 28 jaar is niet niets!! In de tuin is niet te doen met zo'n groot dier als een paard. Het dode lichaam gaat echt rotten en stinken. Ik had ooit een dood muisje in de tuin, gegrepen door een kat. Ik dacht dat het lijkje wel vanzelf zou verdwijnen. Nou dat viel tegen .Het ging verschrikkelijk stinken en er kwamen maden in! Ik heb er toen maar wat zand overheen gegooid. Ook op vakantie wel eens een dode walvis op een strand tegengekomen. Ik houd van natuur en natuurlijke geuren, maar zoiets kan echt niet.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:16

hahaha als je ze diep begraaft zoals wij met onze katten enz hebben gedaan, dan ruik je ze niet. Maar mijn baas had een keer een dode kip op mijn mesthoop gegooid, zo dan!!! drie weken stank ongeveer, bizar...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:22

BarbaraNova schreef:
hahaha als je ze diep begraaft zoals wij met onze katten enz hebben gedaan, dan ruik je ze niet. Maar mijn baas had een keer een dode kip op mijn mesthoop gegooid, zo dan!!! drie weken stank ongeveer, bizar...

Ook hier heb ik nog een verdrietig maar ook grappig verhaal over maar dan met onze kat en nietse mesthoop

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:22

vond van je ton al stiekem wel lachwekkend, dus kom maar op...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 15:34

GabberGill schreef:
BarbaraNova schreef:

Ook hier heb ik nog een verdrietig maar ook grappig verhaal over maar dan met onze kat en nietse mesthoop

Serieus, ik ga jou van een morbide persoonlijkheid verdenken _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 15:58

GabberGill schreef:
BarbaraNova schreef:

Ik heb er nog 1... nou eigenlijk 2 van onze katten en hoe het ging met het zelf in de urn doen :')
Ging beide keren niet helemaal vlekkeloos.