anjali schreef:Misschien raar maar mijn gevoel: Ik wil liever niet dat ze meteen worden opgehaald door de Rendac. Omdat ik altijd vrees dat hij misschien "schijndood" is! Ik wil eerst nog bij zijn dode lichaam gaan kijken totdat het koud en stijf is. Dan knip ik wat manen af. En daarna is het klaar voor mij. Ik sta altijd op pensionstallingen en die boereneigenaren legden hem dan ergens met een zeil erover waar de (reguliere) ophaaldienst goed bijkan. Die komen dan als het op hun route is, daar hoef ik niet bij te zijn. Ik heb nooit veel hoeven betalen, enkele tientjes.
Dit heb ik ook, ik laat alles ook liggen tot het koud en stijf is...
Mijn paardje is in december met 30,5 jaar oud geheel onverwachts ingeslapen, we zijn de dag er voor nog in het bos wezen wandelen. Ik kwam op zondag ochtend op stal en zag dat het fout was, koliek! Dierenarts gebeld en kwam zwarte ontlasting uit met opvoelen, ik wist al genoeg, ze heeft nog een test gedaan en die was redelijk, dus nog een poging gedaan, mocht niet baten. Hij is na een uur alsnog ingeslapen. T was heel erg bizar, gelukkig was mijn zus er bij, hun hebben hem met de narcose prik, netjes buiten neer gelegd, daarna ben ik er pas weer bij gekomen, want dat vallen vindt ik zo vreselijk. Toen hij de spuit voor het inslapen kreeg, zat ik bij zijn hoofd, keek heel de tijd naar zijn oog, zag hem gewoon echt letterlijk vertrekken, van een glanzend oog naar een leeg oog, vond dat heel bizar maar ook heel mooi, oke ga nu weer huilen....mijn maatje, 28 jaar gehad....mis hem zo erg...maar daarna was het inderdaad alleen nog het hoesje. Rendac heeft hem mee genomen, ben er niet bij geweest, dat trek ik niet...
Met cremeren heb ik niets, al mijn dieren liggen in mijn tuin, helaas kon dat niet met mijn paard, anders had ik dat ook gedaan...