Heel veel sterkte met het verlies

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amyz schreef:En ik kan alleen maar hopen dat dit zich uitstrekt tot buiten mijn leven. Dat zijn veel te korte leven niet voor niets is geweest. Dat ook anderen inzien: een paard doet niets zomaar.
Ik heb veel te lang zijn gedrag geweten aan hormonen, al was er diep van binnen een stemmetje dat me vertelde dat het niet klopte. Op de buut liep hij aan een lang touwtje mee langs de merries, niks hormonen dus. Gewoon pijn.
Hij heeft het al die tijd geprobeerd te vertellen, is tegen me aan het schreeuwen geweest. Ik ga er prat op dat alles communicatie is en zelfs ik zag het over het hoofd. Ik hoop dat er misschien mensen zijn die dit lezen en met andere ogen naar hun ''lastige'' paard gaan kijken.
Nicky1963 schreef:Beste Amyz,
Het is heel erg begrijpelijk dat je je slecht voelt om alles wat er gebeurd is met je prachtige vent.
Maar, alsjeblieft, noem jezelf niet dom of een idioot, geef jezelf niet de schuld. Negatieve gevoelens zullen je niet helpen, realistische wel. Wees trots op de goede dingen die je gedaan hebt voor hem en vergeef jezelf de verkeerde dingen. Dat zal hij ook doen.
Destijds had je goede redenen om te doen wat je gedaan hebt, je hebt toen niet bewust de verkeerde keuzes gemaakt. Je kunt niet zeggen dat je beter had moeten weten. Je wist het niet. Je kon het niet weten. Achteraf kijk je naar de foto's met andere ogen. Omdat je het nu weet. Niet omdat je het toen verkeerd deed. Wees niet zo streng voor jezelf, maar vergeef jezelf.
Het leven wordt weer kleurrijk, sta het goede toe, voor hem. En al helemaal voor jezelf. Sterkte.