Ik heb 2 weken geleden mijn 8 jarige merrie moeten laten gaan, heb haar in laten slapen in de kliniek in schalkwijk door mijn vaste da daar (die het afgelopen jaar ook meerdere keren geweest is en dus al bekend was voor mijn paard). Mijn merrie had ook een tumor in haar hoofd. Heb het er ook erg moeilijk mee. Ik had haar al zo'n jaar niet meer kunnen rijden, maar wat was ze onwijs knap geworden, terwijl ze geestelijk steeds meer achter uit ging op haar slechte momenten.
Moet wel zeggen dat het onwijs netjes is gegaan. Ze gaven me echt nog even de tijd om alleen afscheid te nemen, in die tijd had ze al een klein roesje gehad en heb ik haar naar de plek gebracht. Bij de kliniek hadden ze 2 Schotten die naar haar toe kwamen en toen heeft ze het narcose middel gekregen terwijl ik haar nog een worteltje gaf. Toen ze weg zakte kwam ze tegen een schot en zo is ze langzaam plat gelegd om op de grond de definitieve spuit te krijgen. Ze heeft geen enkele kick gegeven en was volledig op haar gemak.