jeetje wat erg. heel veel sterkte. met het verlies van je meisje. halster om in stal tja iedereen die doet het wel is. als je ff snel nog wat moet pakken doe je niet eerst het halster weer af.
M_EL_ISSA
Geplaatst: 21-03-09 21:02
Een paar dagen geleden heb ik je topic gelezen, maar geen reactie geplaatst. Ik was vandaag op stal, was even bezig met mijn verzorgpaardje en had hem even in de stal gezet met halster. Liep toen richting bak, en zou hem dus alleen gelaten moeten hebben met halster aan, dacht aan jou verhaaltje ineens, en ben maar terug gelopen. Heb zijn halstertje afgedaan, en toen ben ik weer verder gegaan met waarmee ik bezig was Moet er niet aan denken om zo iets vreselijks mee te moeten maken als jou! Heel veel sterkte! Heel veel mensen laten eventjes hun paardje in stal staan, en dat het fout gaat met jou paardje, is echt vreselijk
wat verschikkelijk dat je op deze manier je paardje kwijt bent geraakt!! maar voel je absoluut niet schuldig en je opa ook niet want op zoveel manege's en stallen staan paarden met een halster om!! het zijn gewoon zulke kleine dingetjes waardoor je je paardje kan verliesen
heel veel sterkte iig en als je iets kwijt wilt staat mn inbox voor je open
coxietje
Geplaatst: 22-03-09 17:18
heel veel sterkte meid.echt waar. mijn paardje is ook overleden:ik zak door mijn benen heen ik kan niet meer blijven staan of zo iets.dat is mijn verhaal van mijn paardje. maar wat je opa zegt:je kan het beter niet zien.dat moet je zelf beslissen ik heb mijn paardje ook nog gezien het was misschien een gruwel maar ik zag alleen het hoofd.maar denk hieraan:hij is in je hart.maar beslis op tijd of je hem nog wilt zien ja of nee.want dat is een heel belangrijke keuze.als je het niet doet ga je er later misschien spijt van krijgen.
xxxx
lindake
Geplaatst: 22-03-09 17:20
Heel veel sterkte meis
Lientje
Geplaatst: 22-03-09 17:32
Zorbas2 schreef:
Verstandige opa heb je!!
Wat een rotopmerking. Ik ben er zeker van dat er veel paarden op de wei en op stal staan met het halster aan.
M_EL_ISSA
Geplaatst: 22-03-09 17:33
Lientje schreef:
Zorbas2 schreef:
Verstandige opa heb je!!
Wat een rotopmerking. Ik ben er zeker van dat er veel paarden op de wei en op stal staan met het halster aan.
Als je even doorgelezen had, had je begrepen dat deze uitspraak bedoelt was dat de TS niet meer naar haar paard mocht kijken
Dat is dan zeker schrikken, en ik weet zeker dat je opa zich erg ellendig voelt hierdoor. Het punt is wat we allemaal weten dat een paard een dier is. Je kan nooit voorspellen wat er gebeurd.
Wel wil ik even zeggen dat ik het zwaar onbeschoft vind, en dan ook heel zwaar om bij de eerste twee reactie's haar flink pijn te doen ! Ze vraagt zelfs of je er rekening mee wilt houden.
Isabonny
Geplaatst: 22-03-09 17:40
O wat een verschrikkelijke dood. Veel sterkte TS
En tja, over de discussie over halster om of af....ik doe hem dus nooit meer af. Waarom niet? Mijn paard is al een aantal keren uitgebroken door verschillende omstandigheden en had beide keren geen halster om. Dat was erg vervelend voor de mensen die haar wilden vangen, want ze konden haar nergens aan vasthouden. Paard rende dus 1 keer zo weer de drukke weg op.
En dan zal ik er maar meteen bij zetten hoe ze kon uitbreken, voordat ik heel Bokt met allerlei rare veronderstellingen over me heen krijg, zoals ik dat de laatste tijd steeds meer zie ... Een keer was ergens een koe op hol geslagen, die rende bij mijn buren de wei in en is aan de achterkant van onze schuur op het dak gesprongen. Dit kon doordat wij in een heuvelachtig landschap wonen en onze schuur aan de achterzijde in de grond wegloopt en het dak daar dus op ca. 1 meter hoogte begint. De koe zakte door het dak en viel in de hooistal. Mijn paard stond blijkbaar in haar eigen stal daarvoor en schrok zo erg van die koe die ook nog eens weer de hooistal uit kwam gerend, dat ze de wei in is gerend en van schrik over de omheining is gesprongen (bij de buren zaten hoefadrukken van 20 cm diep in de tuin). De koe was trouwens ook een goeie springer, die rende de andere kant op en sprong aan de achterkant over de omheining. Vandaar dat mijn paard die keer dus uitbrak.
De tweede keer bleek dat we ons een houdini hadden aangeschaft en die wipte met haar been het hele hekwerk los. Toen liepen dus midden in de nacht opeens 4 paarden/pony's los. Nou dan ben je ook blij als je ze weer gemakkelijk te pakken krijgt. Houdini hebben we nog steeds, dus tegenwoordig zijn alle hekken met extra ijzerkabels en hangsloten beveiligd.
Ik weet dat het niet ideaal is, maar wij hebben in ieder geval nergens haken of iets dergelijks, waar een paard aan kan blijven hangen. En tja, wat is de kans dat een paard met zijn been in zijn halster blijft hangen met zich krabben. De kans op uitbreken is in ons geval dus veel groter gebleken.
Het zijn dus keuzes die je maakt.
Leo
Geplaatst: 22-03-09 22:26
Moderatoropmerking:
Het is wellicht handig om eerst het gehele topic door te lezen voor je reageert. Nu worden er verkeerde conclusies getrokken, wat niet nodig zou zijn als er wel goed was gelezen. Dat is voor iedereen vervelend, dus let hier even op. Alvast bedankt.
Over het halster omlaten, 3 van mijn paarden hebben ALTIJD het halster om in de wei en ook in de stal, heel af en toe laat ik het af op stal maar meestal zitten ze om. Nr 4 heeft niet altijd een halster om, dit omdat zij noggal jong is en op de 1 of andere manier altijd met haar halster aan haar waterbak blijft hangen (een losse bak die ze dan dus op de grond gooit). Halster om, en al helemaal voor zo'n korte tijd, is dus echt niets mis mee! Nog nooit wat gebeurt bij mijn paarden en dat is al jaren zo! Ook op de manege in de stad staan de paarden ALTIJD met halster om, nog nooit iets mee gebeurt.
Heel veel sterkte meid, niemand kan hier wat aan doen. Jij niet en je opa ook niet het is gewoon een vervelend ongeluk en helaas gebeuren er ongelukken.
tita
Geplaatst: 23-03-09 16:59
Wat een vervelend verhaal.
Neem het je opa niet kwalijk iedereen kan dit overkomen als ik mijn paard uit stal wil halen en ik moet ff plassen dan doe ik ook het halster niet af (ik pis in de box ) of als ik ff met een vriendin buiten wat ga drinken of paarden binnen ga halen
Het is een ongeluk en zit in een klein hoekje, je opa heeft er net zoveel verdriet van en misschien wel meer omdat ie ziet dat zijn kleine meid zoveel verdriet heeft.
Dat je haar niet meer mag zien is iid verstandig van je opa, je paardje weet het toch niet meer dat je bij haar bent. En ook Quinta zou liever willen hebben dat je haar nu zo herinnert ipv dood op stal
Quinta heel veel sterkte met het grootte verlies! Je opa heeft er echt goed aan gedaan om je bij je paardje weg te houden! wij hebben jaren geleden een paard gehad die snachts aan een zware koliek aanval is gestorven! volgende ochtend was het doodstil op stal! Later nog naar het paard gekeken maar dat vergeet ik echt nooit meer! Hoe het paard keek, Die blik ik ze ogen... je opa heeft er echt goed aan gedaan!! ik wens jou en je opa heel veel sterkte