mijn oudje van 31 is overleden.
heb die pony 14 jaar gehad. erop leren rijden en het was echt mij alles.
kwam vanochtend op de wei om fries mee te nemen op wedstrijd en zie fries staan slapen onder de boom en mn pony erbij liggen.
dus ik roep zo en fries reageerd wel maar pony niet. dus ik begin in mn handen te klappen en te roepen.
geen reactie. op dat moment zie ik dat haar achterbeen op het draad ligt waar stroom opstaat. dus begin te rennen door het hok stroom eraf en naar pony toe. maar ik was te laat. ze was al gestorven.
een paar maanden geleden had ze ook al koliek gehad. en toen was ik er eerder bij en is ze goed van hersteld maar deze dus niet.
ze heeft dus nog wel wat pijn geleden. heeft meerdere malen gelegen en uiteindelijk is ze daar gaan liggen en overleden. waarschijnlijk darmen geklapt.
mijn fries was er kapot van probeerde haar telkens wakker te krijgen door met zn been op de buik te staan en te schudden en door te ruiken aan der hoofd en aan der deken te trekken.

ze heeft een goed leven bij mij gehad en heeft nu geen pijn meer aan haar voorbenen(die waren een beetje aan het verslijten)
meisje het gaat je goed geniet maar op die groene weide. en ik weet dat je goed op je vriendje zal passen vanaf daar boven.