[IM] leugens .. en uiteindelijk het bezit van een slager

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_girl

leugens .. en uiteindelijk het bezit van een slager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 22:41

Nu ongeveer een jaar geleden is mn paard verkocht. De stalling waar ze stond ging weg, en dus moest ons paard ook weg. We konden nergens in de omgeving een goede betaalbare stalling vinden. Maar de sloop van de stallen kwam steeds dichter bij. Uiteindelijk zat er voor ons niks meer op om ons paard te verkopen. De eigenaar van die stal wist nog wel een goed adresje waar ze net zo'n paard zochten als die van ons. Toen zijn wij bij die (eventuele) toekomstige eigenaar langsgegaan om te kijken of het een goede eigenaar zou zijn. Alles leek goed te zijn en de eigenaar van onze stal zal alles regelen, ze was verkocht.
Totdat we er ongeveer 4 maanden geleden achter kwamen dat ze helemaal niet naar die eigenaar waar wij waren wezen kijken was gegaan. De eigenaar van onze stal had haar stiekem aan een *slager* verkocht, maar alles was zó geregelt dat het leek alsof ze naar die toekomstige eigenaar waar wij waren wezen kijken was gegaan. Maar in werkelijkheid speelde ze dus gewoon samen onder een hoedje. Hij was namelijk al die tijd al van plan om haar aan die *slager* te verkopen.
Dit doet gewoon pijn, dat je paard op zo'n manier om het leven is gekomen. Ze was 16, een heel lief beestje. En het ergste was dat we niet precies wisten wanneer ze zou worden opgehaald. `s Morgens was ik er nog om haar te voeren, en `s middags toen ik haar wou gaan rijden was ze weg, opgehaald.
Het doet gewoon zo'n pijn. We wilden het beste voor haar, het ging ons niet om wat we ervoor kregen, maar om wie de eigenaar zou worden en of ze het daar goed zou hebben. Vandaar dat we daar een waren gaan kijken.
Het is nu een jaar geleden, en elke dag denk ik aan haar terug met veel pijn. Maar ze zal nooit meer terug komen.

Ginger.. ik mis je en zal je nooit vergeten!

Denise

Re: leugens .. en uiteindelijk het bezit van een slager

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:44

Wow, dat meot vreselijk zijn... Sterkte ngo steeds met je verlies...

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:44

Jeetje, wat erg om daar zo achter te komen. Ik wens je heel veel sterkte!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:39

Wat jou is over komen vind ik heel erg gemeen van de stal eigennaar.
En dat je er later zelf achter bent gekomen is ook niet leuk, dat lijkt me echt heel vreselijk

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:14

echt vreselijk als je er zo achter zou moeten komen Boos! heel veel sterkte !!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:16

Wat naar om zo van je dier af te komen...

Hebben jullie die voormalige stal eigenaar er nog mee geconfronteerd?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:18

Misschien een hele domme, vraag maar heb je ooit contact opgenomen met de slager, ik weet dat deze soms meer dierenvriend zijn dan we denken en een gezond paard ook wel eens verkopen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:21

Hemel zeg...Mag dat tegenwoordig? Heb je misschien ook aangifte bij de politie gedaan? Misschien is dat niet iets waar je op dat moment aan denkt maar dit lijkt mij toch niet iets dat zomaar mag of wel? vind het ontzettend vervelend voor je ook al is het 'al' en jaar geleden. het allerbeste ermee! Ach gut

Blue_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 20:39

@jacimatho
jawel, alleen deed deze alsof die er niks van wist.

@sonjim
Ze is echt naar de slager. Ze had wel wat gebreken doordat ze vroeger mishandelt was. Ze toonde daarom ook niet zo goed voor mensen.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:08

Dit moet vreselijk zijn geweest.
Veel sterkte met dit verlies! Ach gut

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:30

Een echte paardenslachter is een dierenvriend en zal nooit een paard zomaar verkopen! De meeste paarden komen daar nl met een goede reden !

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:37

hoeveel geld heb je dan gekregen als ik vragen mag. want gewone prijs en slachtprijs liggen wel erg ver uit elkaar.
En ik zou eens informeren naar haar chipnr, dan moet afgemeld zijn als ze geslacht is geworden. heb je dat niet ergens op papieren staan, of stamboek papieren (als ze die had)

kraampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:39

Wat vreselijk om op deze manier je paard te verliezen. Vooral omdat je je paard verkoopt met de bedoeling een goede eigenaar te vinden en om dan achter deze gruwelijke waarheid te komen...
Veel sterkte ermee.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:46

echt verschrikkelijk om hier achter te komen...dit zet je idd niet zomaar van je af....
Weet je ook echt heel zeker dat ze niet meer leeft....
Laatst bijgewerkt door Libiris op 08-03-07 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:51

Lynn_Nikita schreef:
hoeveel geld heb je dan gekregen als ik vragen mag. want gewone prijs en slachtprijs liggen wel erg ver uit elkaar.
En ik zou eens informeren naar haar chipnr, dan moet afgemeld zijn als ze geslacht is geworden. heb je dat niet ergens op papieren staan, of stamboek papieren (als ze die had)

precies mijn gedachte

slacht prijs is enorm laag
En als je paard verder gezond was zul je hem vast voor meer hebben verkocht dan slachtgeld
En geen 1 handelaar verkoopt een paard dan aan de slacht met flink verlies.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:55

ik vind het een beetje vreemd dat je niet zelf de verkoop geregeld heb...
het was jou paard,jou geld,jou beslissing.
sorry hoor maar dit vind ik gewoon een beetje dom.
al is het nog zo erg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:57

runningkawa schreef:
Lynn_Nikita schreef:

precies mijn gedachte

slacht prijs is enorm laag
En als je paard verder gezond was zul je hem vast voor meer hebben verkocht dan slachtgeld
En geen 1 handelaar verkoopt een paard dan aan de slacht met flink verlies.

dat bedoelde ik dus. En anders eens contact opnemen met die oude stal eigenaar en die man waaraan jullie hem verkocht zouden hebben.
was wel je eigen paard of verzorgpaard, aangezien die man alles geregeld heeft. ik zou echt wel mee rijden met trailer en kijken hoe uitladen gaat en hoe ze zich gedraagd op neiwue plek

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:38

TS schrijft dat het paardje gebreken had, misschien is ze daarom niet veel meer waard. toch zal ze als rijpaardje meer waard zijn dan slachtprijs natuurlijk...

ook schrijft ze dat het paardje zomaar opgehaald was, er was dus geen kans meer om mee te gaan.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:44

timilon schreef:
ik vind het een beetje vreemd dat je niet zelf de verkoop geregeld heb...
het was jou paard,jou geld,jou beslissing.
sorry hoor maar dit vind ik gewoon een beetje dom.
al is het nog zo erg.

Ik vind het ook een beetje vreemd dat alles is geregeld door de staleigenaar en dat je zelf zover van de verkoop af heb gestaan.

Ik vind het wel heel erg voor je hoor!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:45

ook schrijft ze dat het paardje zomaar opgehaald was, er was dus geen kans meer om mee te gaan.[/quote]

idd, maar als mijn paard verkocht word, wil ik er toch echt bij zijn al betaald word, zeker als er een tussenpersoon bij betrokken is. ook wil ik weten door wie ze word gehaald ( ik breng altijd zelf) en waar ze komt te staan. Ik vermoed eerlijk gezegd dat ze gewoon is doorverkocht en die tussenpersoon flink wat geld heeft opgestreken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:46

Lynn_Nikita schreef:
ook schrijft ze dat het paardje zomaar opgehaald was, er was dus geen kans meer om mee te gaan.

idd, maar als mijn paard verkocht word, wil ik er toch echt bij zijn al betaald word, zeker als er een tussenpersoon bij betrokken is. ook wil ik weten door wie ze word gehaald ( ik breng altijd zelf) en waar ze komt te staan. Ik vermoed eerlijk gezegd dat ze gewoon is doorverkocht en die tussenpersoon flink wat geld heeft opgestreken[/quote]

ik ook, uiteraard. maar bij de TS is dat dus niet het geval geweest. misschien omdat het allemaal ineens ging, en het paard ineens weg was, nou ja, de TS is de enige die het antwoord geven kan.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:54

Ik hoop niet dit verkeerd wordt opgevat, maar ik heb het idee dat het niet om haar eigen paard ging, maar om haar verzorgpaard.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:02

ik vind dit een enorme lage poedersuiker!maar ik moet zeggen ik was er niet zomaar mee akkoord gegaan dat me paard zomaar in een keer werdt opgehaald!en ik moet ook zeggen als hij stiekum was opgehaald was ik toch even een bezoekje gaan brengen bij de zogenaamde kopers en dan was ik er al achtergekomen dat ze daar niet stond en had ik het miss nog kunnen verkomen dat ze werdt geslacht!

heel veel sterkte

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:10

Er klopt sowieso hier iets niet. Ze gaat kijken waar haar paardje naar toe zou gaan schrijft ze. Vervolgens gaat paardje ineens weg en dan komt ze er 8 maanden later achter dat ie geslacht is.... Hoeveel geef je dan om je paard. Je gaat toch veel eerder een keer kijken? Of iig informeren hoe het ermee gaat.

Het zal dus idd wel een verzorgpaard zijn en is ze misschien door eigenaar voor de gek gehouden.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:19

het klinkt mij meer als 'mijn paard is zo'n jaar geleden weggegaan, en vier maanden geleden kwamen we erachter dat ie naar een ander adres is gegaan dan de afspraak was'. goed, ik zou zelf ook na de verkoop al veel eerder zijn gaan kijken...