Geboortedatum: 04-05-1999
Datum van overlijden: 08-08-2006
Ik ging voor een weekje samen met mijn vriendin en haar paard in Schoorl rijden, mooi door de duinen en over het strand.
Ik sprong met Margarita over een boomstammetje heen maar om de een of andere rare reden ik begrijp het nog steeds niet, liet mijn stijgbeugelriem los, hierdoor verloor ik mijn evenwicht en viel.
Margarita rende weg, maar ik had nog zoiets van ach die staat zo wel ergens wat te eten. Tot er een meisje aan kwam rennen, kom snel het is foute boel.
En daar lag ze zon 30 m vederop. Het bloed stroomde uit haar neus. De dierenarts was gebeld en die was er vrij snel. Maar op dat moment reageerde ze al niet meer, het bloeden was wel gestopt, maar ze gaf geen reactie meer. Haar ogen waren raar en dof.
Ze kreeg 2 spuiten tegen de shock en een infuus voor vocht, zodat de ciruclatie op gang zou blijven.
Maar dit hielp allemaal niets. Op een gegeven moment waren me ouders ook gearriveerd en toen hebben we besloten om haar te laten inslapen...
De dierenarts zei dat ze waarschijnlijk in paniek is weggerend en met haar hoofd tegen een boom is gekomen en hierdoor heeft ze een hersenbeschadiging opgelopen en is ze in coma geraakt. Ze reageerde nergens meer op, maar het is een jong en getraind paard dus de circulatie bleef goed... Maar aan een coma is zo weinig te doen, en ze lag daar midden in het bos...
Al met al heb ik zo'n 2 uur bij haar gezeten en geaaid tot het moment dat we besloten dat het zo niet verder kon.. Als ik er aan terug denk of het er over heb, tril ik nog steeds en komen de tranen...
Ze was echt me maatje had haar nu ruim 2 jaar en haar zoveel geleerd en meegemaakt, ze hinnekte naar me als ik de stal binnen kwam. Vele buitenritten zijn er gemaakt. Ze heeft een peesblessure gehad waar ze weer volledig van hersteld is. Ze durfde nooit de trailer in, na maanden oefenen deed ze dat ook. We hoorden echt bij elkaar, en dan nu na zo'n stom ongeluk is ze er niet meer.. Het is zo onwerkelijk, een lege stal, ik bevat het nog steeds niet...
Rust zacht.. Lieve Margarita..
Deze foto is een paar uur voor het ongeluk gemaakt..