Ze had een paar uur daarvoor in de sloot gelegen maar toen was er niets aan de hand.
We zijn snel naar stal toe gegaan en na een klein onderzoekje gelijk de veearts gebeld.
Die was er vrij vlot en zag meer dan wij... een wondje met vocht en waarschijnlijk niet zomaar vocht maar gewrichtsvloeistof.
De veearts schrok hier erg van en vertelde gelijk dat als het gewrichtsvloeistof was dat de diagnose niet heel erg goed zou zijn.
Na onderzoeken besloot ze de faculteit te bellen, ook die gaven ons weinig kans, de kans op overleven was al klein, de kostten waren ontzettend hoog (echt heel hoog!) en als het dan allemaal goed zou komen zou de kans op artrose en blijvende kreupelheid heel groot blijven.
Dit was voor ons dus geen optie, ze wilde nog 1 testje doen, spoot wat antibiotica in het gewricht boven in haar been en als het bij het wondje er uit zou komen was het zeker weten gewrichtsvloeistof.... helaas leek wel water het liep er zo weer uit aan de onderkant.
We hebben besloten haar gelijk in slaap te brengen, dit ging niet al te vlot, de kleine Jane, amber 2 maanden oud was nog niet moe... na 40 minuten en 4 prikjes verder hebben wij haar geholpen met gaan liggen, voor dat ze ging slapen heeft ze bij Jamie nog gedronken en zo hebben we samen afscheid van haar genomen...de klok sloeg 12 uur en Jane blies haar laatste adem uit!
Het veulen wat ik wilde fokken, die bij mij mocht blijven, waar ik zo gek op was, de leukste van alle afgelopen jaren, waarvoor ik fok.... waarom moest dit gebeuren.
Het doet me zoveel verdriet, ben er echt stuk van, die kleine meid met haar mooie koppie, hoog mooie lijfje en haar lieve karakter... het mocht niet zo zijn.
Ik en vele andere zullen haar heel erg missen, Jamie is gelukkig heel rustig en is vannacht bij haar gebleven.
Helaas heb ik maar heel weinig foto's van haar maar ik zal de gene die ik heb af laten drukken en een mooi exemplaar in de stal hangen zodat we haar niet zullen vergeten.
Lieve Jane, rust zacht mooi meid.
Bakels Jane; 25 mei 06 - 20 juli 06