[IM] Wat is je mooiste herinnering aan je overleden paardje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Wat is je mooiste herinnering aan je overleden paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 22:48

Titel is wel duidelijk, wat is je mooiste/leukste/grappigste herinnering aan je paardje die nu is overleden?

Mijn leukste herinnering van Olymp is dat mevrouw echt onvoorzichting kon zijn, maar met kleine kinderen of andere dieren in de buurt, was ze altijd super voorzichting..

Een herinnering die me altijd bij zal blijven, misschien wel niet de leukste maar in mijn ogen wel de mooiste is dat ze vlak voor haar dood erg lag te vechten tegen de dood, voor mij was dat een teken dat Olymp helemaal het leven niet wilde verlaten... En graag bij ons wilde blijven..

Ben benieuwd naar jullie herinneringen..

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:54

De momenten waarop we samen plezier hadden in de wei.
De momenten waarop we samen buitenritten maakten.
De momenten waarop we stonden te knuffelen.
De momenten dat ze haar veulen nog had.

Gieltje2002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:05

Het moment dat ik koester is ook het moment dat heel verdrietig was.

Cupido was geen knuffelpaard en erg in zichzelf gekeerd na al die jaren van manegewerk. Het heeft me ,nadat we haar hadden gekocht, een jaar gekost voor ze zich voor me openstelde.

Toen haar atrose en spat zo hevig werden en de pijnstillers niets meer voor haar konden doen heb ik de moeilijkste beslissing uit mijn leven genomen om haar van de pijn te verlossen.

Ik heb binnen een week een beslissing moeten nemen en weet nog goed dat ik toen op stal kwam en mijn meisje daar met pijn zag staan. Ik ben haar stal in gelopen en moest heel erg huilen. Op dat moment drukte ze haar warme snuit tegen mijn behuilde wang en zo hebben we daar ik weet niet hoe lang gestaan. Alsof ze wilde zeggen "huil maar niet, ik heb vrede met je beslissing"Dat moment was zo bijzonder, maar daarnaast ook zo moeilijk. Je beslist over het leven van je maatje en wil die beslissing eigenlijk niet nemen. Je doet het uiteindelijk omdat je zo veel van ze houdt.

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:19

Hij heeft op mij gewacht, ik kwam weer bij de controle na mijn werk, om de dekens weer te verwisselen, toen stond hij er heel slaperig en pompend bij, Hij stond nog altijd op dezelfde plek, ik ging bij hem zitten, En hij zakte langzaam door zijn knietjes en ging op MIJ liggen ! Hij tilde zijn hoofdje nog een paar keer op, en bries zijn laatste adem uit. Gewoon weer tranen, zon mooi moment.

Adil

Re: Wat is je mooiste herinnering aan je overleden paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:32

Hoe Baukje kon genieten van 't zomerzonnetje. Rond een uur of 5, wanneer de zlo'n al niet meer super fel was, liep ze dan altijd naar haar vaste stekkie, ging liggen en genoot daar van het zonnetje, meestal tot ik haar dan kwam ophalen. Als ze dan nog lang, dan hinnekte ze wat, kwam in de benen en liep een beetje mokkent achter me aan, ze ging graag mee, maar had ook best nog wel even willen blijven liggen

immerslief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:27

als hij in de zon stond op te warmen. hij kon het moeilijk warm houden. of als de stal schoon was hij met een zucht ging liggen van he lekker. wat toch zijn einde is geworden.
Afbeelding
de laatste zomer hij was 35. al 33 jaar in bezit va de eigenares. ik mis hem zo. tranen blijven komen. heb hem jammer genoeg niet gezien. hij was al weg.

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:43

Toen ze na 4 maanden terug kwam uit Belgie. (daar was ze afgespeend)
Daarna weer lekker samen wandelen en knuffelen..

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:54

de mooiste herinering vond ik,
als ik bijv. de stal ik kwam ging ze flemen !
en als ik klaar was met rijden ging ze flemen aan de lange teugel !
altijd deed ze dat uit haar zelf en dat vond ik zo grappig en mooi ! dat miss ik zo erg
maar ook mooie herinneringen zijn dat ik de eerste wedstrijd gelijk 2e was de wedstrijden daarop ook alleema 2e met heel veel punten .. en dat ze ook super kon springen ! het was gewoon een sgat van een beest !

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:52

Terwijl ze met pijn in een stal in de kliniek stond te wachten.
We gingen even buiten een luchtje happen, het was zo slikken.
Of even naar de wc, van alle stress.

Tóch met alle kracht hinniken.
Altijd hinnikte ze als ik aankwam, als ik even weg ging, en weer terug kwam.
Zelfs toen we haar ophaalde om naar de inslaap-ruimte te gaan, hinnikte ze, ze was al wel gaan liggen.

Haar hinnik blijft altijd bij, en als je stil bent en aan haar denkt.
Hoor je d'r ...

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:50

Wij hadden een gallopeer probleem..
En toen het knoerthard regende, hebben we voor het eerst na 3 jaar weer gegalloppeerd.. met lange teugel, knoerthard dor de regen galoperen met ogen dicht..

Zonder zadel en hoofdstel door de bak.. puur vertrouwen..

Laatste keer op de wei... vanmiddag..

Marijkjuh

Re: Wat is je mooiste herinnering aan je overleden paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:39

Alle herinneringen zijn mooi
Alhoewel ik dat ik Puck kreeg wel erg mooi vond, ik was zo trots en hij heel braaf. Hij bleef braaf terwijl ik hem die dag al 3 keer had gepoetst.
Ook dat hij uitgestrekte draf in de bak deed, knopje dat had ontdekt en ik begon helemaal te gillen. Wat een geweldig gevoel is dat.
Of onze eerste buitenrit, ik had hem een weekje en ik wilde graag een buitenritje maken, maar het mocht niet van m'n ouders. Toch gedaan en Puck was echt superbraaf.
Echt alle herinneringen zijn zowat mooi

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:41

Ik heb heel veel mooie herinneringen aan Mystery...

Onze eerste buitenrit.. En onze eerste wedstrijd vind ik een hele mooie herinnering.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:44

Mijn mooiste herinnering aan die lieve picass is hij zelf!!

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:48

Mijn mooiste moment is dat Marten mijn Vz fries met mij op hol sloeg ( wel vaag eigelijk)
Hij galoppeerde zo ontiegelijk hard wist niet dat hij zo hard kon, maar iig hij ging zo lekker hard en hij was heel erg ontspannen voor mijn gevoel hij ging gewoon met de wind zeg maar
Echt een hele apparte verschijning ( er waren geen auto's of zo was bij een bos)
Maar dat is heel erg raar als je paard dat doet hij was ook niet gemeen of zo !!

En het andere wat ik mooi vond wil ik ook even vertellen , dat Jasper zijn beste maatje ( nadat we Marten in hebben laten slapen)
Ik bij jasper in de bix ben gaan zitten huiulen en toen heeft hij ook een poos bij mij gestaan en is daarna in zen box gaan liggen een stukje van mij af , en lag heeeeel erg zielig te kijken en dat vond ik ook wel mooi ( wou ik gewoon ook even kwijt !!)
Mis ze allebij heel erg ( jasper is verkocht;()

Sammiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:50

En het mooiste dat ik haar heb mogen leren kennen natuurlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:28

Mijn mooiste herinnering aan Orlando was dat wanneer ik mijn armen voor hem spreidde, hij altijd met zijn hoofd ertussen kwam, heel laag tegen mijn buik aan en heel voorzichtig, zo kon hij tijden staan.

Mijn mooiste herinnering aan Cayenne is een rit geweest in de stromende regen midden in de zomer in het bos. De zon scheen, maar het hooste zo hard dat ik de rest van de groep niet meer kon zien, die vlak achter mij reden. Oortjes naar voren en in vliegende galop door de onweer en regen. 2 dagen later was ze er al niet meer

Over dit paard is heel veel te doen geweest in mijn directe omgeving, vooral vanwege haar verleden, het is ook wel mooi te weten dat mensen over haar praten als " De legende van Cayenne " dat maakt het verlies wel weer iets dragelijker, dat ik weet dat heel veel mensen van haar verhaal geleerd hebben Zo leeft ze nog steeds voort.

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 00:18

Het moment waarop ik eindelijk genoeg moed bij elkaar had verzameld om er op te gaan zitten, zonder zadel, zonder hoofdstel. Mijn moeder hield hem vast aan zijn halster.

Dit was de dag voor dat hij weg ging...
Ik zal nooit meer vergeten hoe het voelde. En ik zal mezelf niet snel vergeven dat ik hem niet eerder dat vertrouwen heb gegeven...Het was zon pracht paard

luna1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:10

toen haar veulen geboren werd die blik vergeet ik nooit meer.
en hoe ze altijd achter me aan liep los overal en altijs hinniken naar me.
overginds heb ik alle geluk van de wereld dat ik mijn kleintje nog steeds heb....

Heleen_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:15

ik had een paar pony's achter elkaar gehad waar ik geen normale buitenrit mee kon maken..
en toen kreeg ik haar.. en ze was zoo lief..
toen ging ik buitenrijden.. en ze was zooo braaaf ..

en ook hoe goed ze voor haar veulen was

Tjha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:27

dat ze m'n maatje was !!
En een pony met een hart van goud!

Aman__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 16:13

Ik kon alles met haar doen. Hoe gek ik het ook bedacht. Als ik wilde kon in gewoon zonder zadel en hoofdstel over straat.
De alle mooiste herinnering zijn de foto's die Quarterhorse voor me gemaakt heeft. Ik heb ook nog 2 filmpjes dat ze rent en springt door de wei dat is de dag voor ze is weggegaan.
Ik mis haar nog elke dag maar gelukkig heb ik nu haar zoon die heeft echt 100% het karakter van haar en het hoofd.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:52

ai,in 19 jaar heb ik zoveel herinnereringen aan romeo(mijn superezel).

maar het grootste plezier had ik toen hij 6 weken voor zijn dood al haantje de voorste een boktbuitenrit van 3 1/2 uur met vol plezier meeliep..en toen was hij al 29 jaar..

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3VT88UQJ

mijn mooiste herinnering van marko was dat we toch nog eerste werden op onze eerste buitendressuurwedstrijd waar hij de eerste proef nog alle witte hekjes liet omvallen..iedereen zag ik lachen in de kantine.

de tweede proef dus eerste!

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:00

Hijzelf.

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 19:01

En hoe hij mij beschermde tegen alles en iedereen... God wat mis ik hem

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:00

Het geluidje wat ik maakte, waarop ze altijd reageerde als ik er aan kwam.
De manier waarop ze niet kon springen.
De reactie van haar die ik kreeg, toen ik de stal binnen kwam s ochtends, nadat die nacht haar veulen geboren was...als de dag van gister, een zacht hinnikje en een paar keer heen en weer wevend van: Kijk...kijk...
De wijze waarop ze zich tijden groot heeft gehouden tegenover ons.
De sjaggie wijze waarop ze altijd aan kwam lopen, maar vervolgens superblij naast je stond en altijd slikken.

En zo kan ik nog uren doorgaan....

Ondanks dat ze er nu niet meer is hier, zie ik haar toch nog dagelijks een beetje in haar twee zoons...