Je bent bij ons geboren. Even stiekem tussen het waken door, en daar was je. Prachtige palomino merrie. Er stonden direct al mensen op de stoep om jou te kopen, maar nee je bleef.
Je was nog maar twee jaar en ik 8 (als ik het goed heb) en ik kon al helemaal alleen je hoefjes krabben en lekker poetsen. Je was zo'n schat en zo voorzichtig. Toen al.
Je werd drie. Onze boerderij werd verkocht dus we gingen naar een pension stal. Je was nog zo'n puppie, je bleef nog lekker een jaartje op het land . Wel mocht je naar de keuring.

De keuring ging geweldig. Je kreeg een mooie eerste premie en je werd zelfs kampioen!! Wat was ik trots! (Foto is uiteraard betaald, maar heb geen webbestand zonder watermerk. Heb de foto groot thuis)

Je mocht naar Ermelo. Je stond weer op kop en werd ster! Wauw

Op vier jarige leeftijd werd je door mij beleerd. Zonder zadel en met halster. Je leerde snel. Als vijfjarige gingen we naar kleine wedstrijden, je deed zo ontzettend je best.
De wedstrijden gingen steeds beter, je was 7 jaar en je liet mijn droom uit komen. Z1 starten. Je deed altijd zo ontzettend je best. We hebben vele goede Friese kampioenschappen gereden, altijd in de top 4 in bijna elke klasse.
Hier op de Friese kampioenschappen in de Z1. We stonden 4de en mochten overrijden, helaas brak ik mijn sleutelbeen in de tussentijd dus we konden niet nog een keer.. Zo zonde.

En hier op het NK volgens mij in de M1 (foto heb ik ook thuis)

We reden op de nrps keuring 3x bestgaand rijpony. Hier zijn we 2 jaar op rij kampioen geworden en de laatste keer derde. AniekR@bokt heeft mooie fotos weten te maken. Wat kon ze strekken. Altijd een 8. En vaak een 9.

En op de nationale keuring werden we zelfs reserve kampioen

We werden zelfs door een bokker gespot, en die maakte deze geweldig mooie foto. Iedereen was zo gecharmeerd van deze super mooie pony

Ik vertrouwde jou 100 punten, met halstertje en zonder zadel een groot blokje om. Kon allemaal

Ik leerde je trucjes en je kon zo mooi steigeren

Ik had mijn bekken gebroken en had het zo zwaar..je betekende toen echt super veel voor mij

En zo veelzijdig..

Vorig jaar toen Fayola geboren werd reageerde je zo blij. Je stormde bijna de stal uit van vreugde. Toen wist ik het zeker. Je bent een geboren moeder. Je stond nog te koop op dat moment maar ik kon niet zonder je. Ik wou graag je wens in vervulling laten gaan. Je was in 1x drachtig en aftellen maar!

Op 9 maand dracht, deze week dinsdag ben je bevallen van een prachtige valk merrie. Super mooie bles en 4 witte voetjes. Maar met zo'n enorm waterhoofd... Ik was alleen thuis. Maar gelukkig kon je verzorger maava@bokt (sylke) snel komen. Heb een uur op de dierenarts gewacht want het schoot niet op. Het leek daarna goed met lady te gaan, ze knapte wat op, maar bleef wat sneu van haar doodgeboren veulen. We hebben haar aangeboden als pleegmoeder. Direct hadden we een klik met lieve Dirk! Het ging zo goed en zo leuk

Helaas kreeg je koorts en de dierenarts kwam om te spoelen, je reageerde zo heftig op het spoelen en we dachten dat je een scheur in de baarmoeder had. Toen werd ik uit her werk gebeld. Ik kwam snel en nogmaals spoelen. Toen was er niks meer aan de hand dus het leek mee te vallen. Volgende dag weer spoelen en de dierenarts voelde wel wat in de baarmoeder, maar aangezien er niks uit de punctie kwam leek het niet op een scheur, meer op een blauw plek. Dat gaf hoop. Ik gad gister uit de winkel lekkere appels meegenomen aangezien ze al vanaf dinsdag niet at. Ze at gelukkig na de dierenarts weer hooi en ze genoot van de 3 appels! Zelfs mijn broer die niks met paarden heeft had haar een gegeven. Ze mocht even lekker buiten grazen. Wat genoot ze ervan

De dierenarts belde rond 8 uur dat ze stroperig bloed had en dat de spier en nierwaardes te hoog waren. Ze moest naar de kliniek aan het infuus. Het klonk allemaal niet zo erg , ze knapte ook al langzaam op!
Op de kliniek opvoelen... De dierenarts zei, nee dit komt niet goed.. Grote scheur van bijna 10 cm... Ik geloofde er helemaal niks van.. Maar zelfs je tandvlees begon al blauw te worden.. Mijn allesje ging dood. Ik wou het niet. Ik kon het geloven.. Keuze was snel gemaakt, mijn meisje niet laten lijden, hoe erg ik het ook vond. Het had mooi moeten zijn...
Mijn meisje... Even heerlijk moeder geweest.. Maar met zoveel pijn... Zo ontzettend zielig...
Rust zacht mijn allesje ! Nu ben je weer samen met je valk meisje

22 juni 2007 - 6 april 2017
Bijna 10 jaar..