Alvast heel veel sterkte gewenst!
Ik heb vorige maand afscheid genomen van mijn mooie dame en die laatste dagen waren zo mooi, maar ook ontzettend zwaar. Aan de ene kant had ik zoiets van kom vandaag maar langs want dan is het tenminste klaar, maar aan de andere kant is de tijd voorbij gevlogen en was ik bijna in shock toen de DA er was. Het is zo onwerkelijk wanneer het moment daar is. Toch ben ik vooral ontzettend dankbaar dat ik de kans had om in alle rust afscheid te nemen en ik denk dat jij dat straks ook zal zijn.
Maak een lijstje van de dingen die je nog met haar wil doen en wat je daarvoor nodig hebt. Je bent er met je hoofd waarschijnlijk niet helemaal bij, dus dan is het makkelijk om dingen te vergeten. Ik heb bijv. koekjes voor haar gebakken, blackfoto's gemaakt, netjes ingevlochten, etc.
Nog een paar andere dingen die me te binnen schieten:
- Zijn er nog andere mensen die je wil inlichten? Oude eigenaren, verzorgsters, etc.
- Wil je nog een fotoshoot doen?
- Wil je een stuk van haar staart bewaren? (elastiek en schaar niet vergeten)
- Weet je al of je haar wilt laten cremeren oid? Op het moment zelf staat je hoofd daar niet na en is het fijn als alles al geregeld is. Wie komt haar ophalen? Hoe laat? Hoeveel ruimte hebben ze nodig? Etc.
Daarna val je inderdaad in een gat. Hoe je dat precies ervaart en hoe lang het rouwproces duurt is voor iedereen anders. De eerste dagen zijn een hel en het voelt alsof het nooit meer beter zal worden. Maar het is voor mij nu 6 weken geleden en ook al mis ik haar zo ontzettend, toch gaat het langzaamaan steeds beter.
Als je vragen hebt of gewoon wil praten mag je me altijd een pb sturen.
Laatst bijgewerkt door Guinevere op 26-03-16 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt