[IM] T einde is in zicht.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

testes76

T einde is in zicht.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 16:14

Mijn ergste nachtmerrie wordt werkelijkheid. 4 april neem ik afscheid van mn vriendin . Artrose en wobbler hebben mij doen besluiten om haar vredig te laten inslapen. Ik heb een steen in mijn maag, een brok in mijn keel en een scheur in mn hart....ik slaap niet , krijg geen hap door mn keel... Hoe kom ik deze week door?? Hoe kan ik me voorbereiden op "de" dag? Ik trek t niet |(

Anthemis

Re: T einde is in zicht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:16

Heel veel sterkte.. :(:)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:18

Sterkte Y;(

Ik ben deze maand door hetzelfde gegaan, probeer te genieten van deze week. Bewaar de mooie herinneringen aan haar.
Wat mij heel erg hielp: Zij weet het niet, ze leeft van dag op dag, uur op uur. Ze genoot van de momenten dat ik haar bijvoorbeeld even meenam om te gaan grazen.

Ik weet zeker dat jouw vriendin een prachtig leven heeft gehad bij jou, en daar moet je aan denken. Doe deze week lekker veel leuke dingen met haar, maak wat foto's, lang borstelen, enzovoorts.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:20

He bah.. Zoals de rest wel zal zeggen heel veel sterkte.
Ik zou heel veel knuffelen en proberen afleiding te zoeken bij vrienden/familie/werk/hobbies.. En nog tijd doorbrengen met je paard op allerlei manieren..

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:20

En trouwens: huilen mag, dat is helemaal normaal op zo'n moment.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 16:23

Bedankt allemaal....ja inderdaad ik ben nog zoveel mogelijk bij haar. Het is ook zo onwerkelijk; alles voor t laatst. Ik ben bang dat ik straks in een gat val...heb gelukkig veel steun van vrienden en familie Y;(

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:24

Dat zijn vreselijke dingen, bah! Mij hielp het juist om mijn paard (overdag) in het land te laten lopen en geen extra dingen met hem te gaan doen. Zo creëerde ik al wat afstand in mijn hoofd. 's Morgens naar buiten, 's avonds weer op stal. Verder heb ik niets meer met hem ondernomen... Het blijft een verdrietige zaak, sterkte!!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 16:25

Jij ook veel sterkte met jouw verlies mingming.....bah wat een klote gevoel

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:28

Wat een nachtmerrie :(

Ik denk dat je je hier bijna niet op kan voorbereiden.je zal al je moed en kracht bijeen moeten rapen om jezelf en je lieveling door deze verschrikkelijke gebeurtenis heen te slepen.

Hou voor ogen dat dit de beste keuze is,en je er alles aan hebt gedaan om haar een goed leven te geven..dit hoort daar ook bij.er is helaas geen makkelijke manier |(

Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel :(:)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:31

Ach ts, ik heb je eerdere topic gevolgd. Ik vind het een dapper besluit maar idd wat voel je je naar dan, ik ken het gevoel. Heel veel sterkte deze week en probeer te genieten van haar, ga lekker wandelen, maak mooie foto's van jullie samen. Nogmaals heel veel sterkte!!!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 16:44

De veearts is Vorige week geweest en heeft haar onderzocht; het was erger dan dat ik verwachtte......wist wel dat t niet goed kon zijn, maar wilde t niet horen. Ze is ook zo hard voor zich zelf. Haar knie is kapot, zo ook haar rug en voorbenen....een kwestie van tijd zei de arts voordat ze letterlijk omvalt! Ik heb geen andere keus. Ik kies er niet voor om haar nog een tijdje met pijnstillers overeind te houden, omdat ik geen afscheid wil nemen. Maar dat maakt de keuze niet minder zwaar.

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:50

Heel veel sterkte Y;(
Ik zal persoonlijk lekker veel dingen gaan doen met haar. Extra lang poetsen, extra lang van haar genieten, over een beetje extra van nemen.
Maar ik denk dat je dit het beste voor jezelf kunt beslissen wat je wel en niet wilt doen.

Dikke knuffles :(:)

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 16:52

Bedankt

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:52

Pb staat altijd open :(:)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:01

Alvast heel veel sterkte gewenst! :(:)

Ik heb vorige maand afscheid genomen van mijn mooie dame en die laatste dagen waren zo mooi, maar ook ontzettend zwaar. Aan de ene kant had ik zoiets van kom vandaag maar langs want dan is het tenminste klaar, maar aan de andere kant is de tijd voorbij gevlogen en was ik bijna in shock toen de DA er was. Het is zo onwerkelijk wanneer het moment daar is. Toch ben ik vooral ontzettend dankbaar dat ik de kans had om in alle rust afscheid te nemen en ik denk dat jij dat straks ook zal zijn.

Maak een lijstje van de dingen die je nog met haar wil doen en wat je daarvoor nodig hebt. Je bent er met je hoofd waarschijnlijk niet helemaal bij, dus dan is het makkelijk om dingen te vergeten. Ik heb bijv. koekjes voor haar gebakken, blackfoto's gemaakt, netjes ingevlochten, etc.

Nog een paar andere dingen die me te binnen schieten:
- Zijn er nog andere mensen die je wil inlichten? Oude eigenaren, verzorgsters, etc.
- Wil je nog een fotoshoot doen?
- Wil je een stuk van haar staart bewaren? (elastiek en schaar niet vergeten)
- Weet je al of je haar wilt laten cremeren oid? Op het moment zelf staat je hoofd daar niet na en is het fijn als alles al geregeld is. Wie komt haar ophalen? Hoe laat? Hoeveel ruimte hebben ze nodig? Etc.

Daarna val je inderdaad in een gat. Hoe je dat precies ervaart en hoe lang het rouwproces duurt is voor iedereen anders. De eerste dagen zijn een hel en het voelt alsof het nooit meer beter zal worden. Maar het is voor mij nu 6 weken geleden en ook al mis ik haar zo ontzettend, toch gaat het langzaamaan steeds beter.

Als je vragen hebt of gewoon wil praten mag je me altijd een pb sturen.
Laatst bijgewerkt door Guinevere op 26-03-16 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:03

Heel veel sterkte gewenst :(:) .

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:55

Ik wil je heel veel sterkte wensen, leef erg met je mee.
Moedige keuze! Y;(

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:06

Allereerst veel sterkte!

Lijkt me erg moeilijk als je zo de datum van net afscheid van tevoren weet.

Als het lukt zou ik proberen om bij je paard nog gewoon zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te dien die jullie samen altijd al fijn vonden. En proberen niet al te verdrietig te zijn bij haar te zijn (al snap ik dat dat moeilijk is), want dat voelt ze ook.

Wel veel respect hoor, dat je haar wilt laten gaan. :(:)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:09

Ah wat naar.. Hierboven hele goede tips, en ik denk dat je dicht bij jezelf moet blijven. Doe wat je fijn vind, wil je nog uren in de wei zitten knuffelen? Doe dat. Wil je alleen in een hoekje huilen als het is gebeurd? Doe dat. Het is niet zomaar een beslissing, en die heb je ook niet zomaar genomen :(:) Heel veel sterkte de komende dagen, maar ook na het moment. Y;(

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:17

Bah wat naar! Heel veel sterkte! Y;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:26

sterkte!Ik heb deze beslissing vorig jaar moeten maken....valt niet mee.Af en toe schrik ik en denk...ik heb zomaar mijn paard vermoord |(
Nou ja...niet zomaar.Het was niet paardwaardig meer,en dan is het meer ze uit hun lijden helpen.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:32

ik heb mijn liefste meisje 29 januari laten gaan , mezelf ook nog een week met haar gegeven.
wat mij hielp was veel praten erover , weten dat je de beste keuze maakt
en genieten van elke seconde.
Wat ik merkte was dat ik al aan het verwerken was dat ze er niet meer was terwijl ze er gewoon nog was.
ik denk dat me dat vooral ook rust heeft gegeven toen ze weg was.
ik kon er naar toe leven , nouja tot hoever dat mogelijk is.
huil , lach , geniet en bovenal knuffel en koester dr nog eventjes nu het nog kan.

heel veel sterkte deze week , de dag zelf en vooral de periode erna ook

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:59

Wat naar.. ik denk ook dat het heel belangrijk is om je eigen gevoel te blijven volgen.
Zelf heb ik afgelopen week mijn 6 jarige paard laten gaan, het blijven gewoon vreselijke beslissingen. |(
Voor mij voelde het goed om haar wat extra te verwennen de laatste dagen en zelf had ik er wel steun aan om er met een paar mensen over te praten die haar ook goed kenden.

Nu een wirwar aan gevoelens en soms ineens heel verdrietig en zoals Geerke ook zegt die schrik ineens, wat heb ik gedaan? ;(
Maar dan weer bedenken waarom je tot deze beslissing bent gekomen en dat je voor het paard geen andere uitweg zag.
Het verliezen van een dierbare is al erg, het moeten beslissen over leven en dood komt er bij een dier vaak nog eens bij, aan de andere kant is het ook fijn dat we een dier niet onnodig lang hoeven te laten lijden..

Heel veel sterkte! Y;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:02

SparklingApp@....6 jaar...wat vreselijk |(
Heel veel sterkte!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:32

Bedankt voor jullie medeleven en ook jullie sterkte met jullie verlies.... Y;( .. Ik denk ook vaak; wie ben ik om te beslissen dat ze dood gaat? Ookal weet ik dat ik haar een hoop leed bespaar....dat wil er nog niet helemaal bij me in.