Dag mijn mooie prinses, mijn leermeester, mijn spiegel, dappere krachtpatser.

Helaas hebben wij gisteren afscheid moeten nemen van Image, 25 jaar oud.
17 jaar lang heeft ze bij ons gewoond en hebben wij samen lief en leed gedeeld. Ondanks de gevolgen van het ontstoken gekanteld hoefbeen 8 jaar geleden en de Cushing, was ze topfit en de onbetwiste leider van de kudde.
Samen met de artsen van Paardendokters en Visdonk, en Rob van Nassau en Raimond Both van Hoofcare hebben wij haar top fit kunnen houden en pijnvrij met goed beslag, medicijnen voor de cushing en een zorgvuldig dieet.

De laatste paar weken begon het delicate evenwicht te verschuiven en het lukte niet meer haar lijf in balans te krijgen. Ze kreeg pijn in haar voeten en het gekantelde hoefbeen dreigde te gaan zakken. Dit weekend werd het niet meer paardwaardig. Wij hebben haar in overleg met de hoefsmid en veearts de maximale dosis pijnstilling gegeven en ze heeft lekker met haar vrienden op de wei gestaan: dit keer zonder graas masker en zonder dieet. En is iedereen van de familie en verzorgers langs geweest om afscheid te nemen.

Heel speciaal, want mevrouwtje ongeduld had nooit veel geduld om te poetsen en te knuffelen, maar ze heeft alle tijd genomen om iedereen zijn afscheid te gunnen. Gek dier.
Dit is haar laatste foto: op de wei vlak voor de veearts kwam.

Gisterenavond is ze thuis rustig ingeslapen.
Ik zal haar zo ongelooflijk missen. Mijn mooie meisje.