[VN] Gouden merrieveulen 2012: Nevaeh Ddu overleden
Een jaar later is het gemis nog altijd enorm groot. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan Nevaeh denk... Haar broertje Damarae zorgt daar ook mede voor, in vele opzichten is hij een evenbeeld van zijn grote zus!
Regelmatig vraag ik me af hoe Nevaeh nu een jaar later uitgegroeid zou zijn... Zou ze net als haar twee half zusjes al zo'n grote knaap geweest zijn? Lekker ravotten in de groep en een lekkere uit elkaar gegroeide twenter zijn geweest? Zoveel dingen die ik niet zal weten... Zeker weten doe ik wel dat ze een kort maar enorm gelukkig leventje gehad heeft en dat doet goed!
Vandaag beleef ik de dag helemaal opnieuw, rond deze tijd het telefoontje dat het niet goed was met Nevaeh, dat ze op 3 benen stond en dat ik moest komen, want het zat niet goed. Dat mijn stalbaas belt is niet zomaar, die belt niet om een hoefzweertje! Toen voelde ik al dat het niet goed kon zijn... Ik herinner me nog dat het die dag eigenlijk best mooi weer was, hoewel het wel koud was, scheen het zonnetje wel toen we buiten bij de kliniek met z'n tweetjes stonden te wachten. Hoe ze daarna zo dapper als ze was helemaal alleen in die grote kliniek in de stal nog stond te eten, dwars door de pijn heen... Het moment dat ik te horen kreeg dat het niet goed was en er geen behandeling mogelijk was, ik geloof dat ik de hele kliniek op de kop heb gezet met mijn noodkreet, als een steek in mijn hart, zo'n pijn heb ik nooit eerder gevoeld en hoop ik ook nooit weer mee te maken.
Nu een jaar later gaat het leven natuurlijk door, ik ben gelukkig van mezelf een heel positief persoon en denk dat dat nog versterkt is na deze gebeurtenis! Twee maanden na Nevaeh haar overlijden kreeg Heaven een enorm mooi veulen, een cadeautje die Nevaeh nog even geperfectioneerd heeft.

Via deze weg wil ik iedereen nogmaals bedanken voor de enorme steun na het overlijden van Nevaeh en hiermee een mooie herdenkingsplek op Bokt creëren.
She's forever mine!