[IM] mijn topper norton is niet meer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

mijn topper norton is niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 20:56

Ik ben dit topic begonnen met schrijven terwijl mijn paardje nog in leven was.
zodat ik later terug kan lezen hoe ik deze dagen beleeft heb.
Afbeelding

Norton ik leerde je kennen toen je ongeveer 3 jaar oud was. Eerst heb ik je half broer zadel mak gemaakt.
Jouw vond ik toen nog niet zo interessant je halfbroer was een schimmel dat was wat ik mooi vond.
Ook had ik daar de mogelijkheid om enkele wedstrijden mee te rijden. Voor mij en hopelijk ook voor jouw is hij gelukkig verkocht daar we een paar lelijke ongelukken mee gemaakt hebben. ( die gelukkig wel goed afgelopen zijn )

Vervolgens mijn aandacht gaan richten op jouw, wat was en ben je een verschrikkelijk lief en meegaand paard. Terwijl je toch al het nodige had meegemaakt. Als veulen ben je over boks deur gesprongen dit lelijke litteken heb je altijd gehouden op je achterbeen.
Bij je fokker en toen nog eigenaar de mogelijkheid gehad om ook met jouw een paar keer te starten. Er is van verschillende kanten aandacht voor je geweest om je te kopen.
Gelukkig voor mij is dat toen niet gebeurd. later mocht ik je niet meer rijden omdat de eigenaresse dit zelf wilde gaan doen. Je gekke buien je joligheid was er toen uit en Ons contact is toen verwaterd ben bij iemand anders gaan rijden. Ook voor de verkoop maar dat wist ik.
Dit had als voordeel dat ik je latere baasje ben tegen gekomen. Samen besloten we opzoek te gaan naar een paardje.
Ik had nog wel eens contact met jou baasje. Haar toen onze keuze paard voor gelegd. Ze wilde wel mee gaan kijken.
Op de dag van de afspraak was dit paardje verkocht.
Toen vertelde jouw eigenaar dat jij te koop stond. Wij hebben je gelijk gekocht binnen een week stond je op stal bij mijn vriend wat was ik blij!!!!
Afbeelding

De liefde van mijn leven was op de leeftijd van 8 jaar eindelijk van mij. Je hebt mij ons door roerige tijden heen geholpen stress volle periodes in onze relatie. de moeilijke relatie met mijn tweeling zus altijd stond je voor me klaar. mijn troost in soms moeilijke dagen.
We hadden een super grote wei voor je gehuurd wat genoot je van dat vele gras.
Afbeelding

Helaas is het nu rond 2007 ik merkte dat je wat onregelatig liep tijdje rust hoefsmid etc dit hielp allemaal niets. OP naar de kliniek. daar werd kogel artrose geconstateerd. Besloten je in te laten spuiten en duimen dat het hielp. Na rustig opbouwen weer gaan rijden dit ging zo verschrikkelijk goed. Omdat we gingen samenwonen ben je verhuisd naar een pension stal dicht bij huis zodat je vanaf nu altijd vriendjes om je heen hebt/had.
Wat deed je hier genieten. je liep iets vaker kreupel dan een "gezond" paard". maar wat maakt het uit je was gelukkig en ik ook.

het is ondertussen 2010 we besloten zwanger te worden. voor die periode dat ik niet kon rijden dingen geregeld. die helaas niet goed uitpakten. Doordat je niet gereden werd. besloten ijzers eronderuit te halen. ook dit was een verkeerde keuze.

1 januari 2012 ijzers zitten er weer onder. vrouwtje is weer hersteld. We kunnen er weer tegenaan. Alleen we zitten in een negatieve spiraal. in september weer je voet in laten spuiten gewoon omdat je toch niet zuiver loopt. dit heeft niet het gewenste resultaat. in okt weer dierenarts erbij gehaald. deze constateerde een rug probleem . besloten je si gewrichten in te laten spuiten. Op advies rustig opgepakt en anders gaan trainen. we zaten weer in opwaartse spiraal. tot ongeveer april. ik merkte dat je toch weer niet geheel zuiver liep. middels meer longeren anders trainen geprobeerd het op te lossen andere en meer suplementen ook al had je die al 6 jaar. eind april een periode op de buut kijken of dat het dan beter met je zou gaan. helaas liep je kreupel stijf onregelmatig door de buut heen. nog geprobeerd je losser door je lijf te krijgen in combi met hoge dosis buut. de enige conclusie die we konden trekken was dit is het niet. de dierenarts zei tegen me ik kan niets meer voor je doen. andere dierenarts laten komen deze kwam tot dezelfde conclusie paardje is op je kan hem nog tijdje houden als weide paardje. dit is geen optie voor je je wilt te graag werken voor mij en alle andere.

vervolgens rustig gaan denken over wat de mogelijkheden zijn mbt inslapen naar slager brengen maar dan niet voor consumptie. slager op loctatie laten komen etc. mijn keuze is geworden om heb thuis in te laten slapen bij zijn vriendjes.

in eerste instantie zaterdag nog een laatste stap rondje gedaan voor mij als afsluiting van onze hele mooie periode dat we samen waren. je deed het echt voor me dat weet ik zeker. gisteren avond had ik echter het geveol ik moet nog keer echt een rondje maken morgen kan het niet meer. gedaan en je ging er weer voor 1000% voor.

Dan is het vandag 6 juni 2013
Vandaag om 15.30 verwacht ik de dierenarts.
zodat jij naar de groene weides kan gaan. OM daar heerlijk te gaan genieten van het gras zonder pijn in je benen. want je koppie wil nog zo graag..We hebben je nog een maand je buik goed vol laten eten zodat je in ieder geval reserves hebt.

het laten inslapen daar kijk ik goed op terug. de dierenarts die ons geholpen heeft heeft eerst alles nog keer uitgelegd.
bij het eerste spuitje werd je al rustig. het tweede spuitje daar ging je van liggen je vechten niet tegen. Je vond het goed zo. Het laatste spuitje en je was weg. Wat ging het achteraf snel.
Vervolgens je weide maatjes bij je gelaten om afscheid te nemen je grote vriend je maatje gaf een gil en knabbelde aan je oor en lip. mijn andere paardje knabbelde aan je benen. likte aan je oren. zo deden ze allemaal iets om je proberen op te laten staan. dit was zo definitief maar zo een mooi moment.

vriend voor het leven het gaat je goed. doe spook en joky de groeten.
we will meat again.

ook heeft @mang nog mooie foto s gemaakt

van jou van ons allen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Norton ik mis je

3 juli 1995 6 juni 2013
Laatst bijgewerkt door norton84 op 06-06-13 21:24, in het totaal 3 keer bewerkt

annoouukie

Re: mijn topper norton is niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:57

Onwijs veel sterkte ! :+:

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:58

Mooi paard was het.. Veel sterkte gewenst!

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:59

jet, nogmaals heeel veeeeeel sterkte!!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:59

Sterkte Y;( het raakt me echt wat een speciale band hadden jullie!, ik hoop dat hij nu op een betere plek is oftewel: de groene weides... :(:)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:00

zus we hebben veel geleerd over ons zelf en over elkaar door dit paard . veel sterkte de komende tijd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:00

Het was idd een heel mooi dier. Sterkte met het verwerken van dit verlies.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:01

Heel veel sterkte! Mooi geschreven...

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:04

heel veel sterkte gewenst, vind dat je een heel moedig besluit voor je paardje hebt genomen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:07

Moet wel even slikken bij jouw verhaal. Zo mooi geschreven. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies. Gelukkig kun je terug kijken op een mooie tijd die jullie samen hebben gehad. ( ik mis alleen hoe oud hij geworden is en hoe lang hij bij jou is geweest).

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:18

Mooi geschreven Jet!!Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van Nort!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:22

Norton is geboren op 3 juli 1995 gestorven 6 juni 2013
ik heb hem als eigenaar ongeveer 10 jaar gehad maar in totaal 15 jaar gekend.
kan jaartje meer of minder zijn maar dan moet ik zn papieren zoeken en dat wil ik even niet.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:23

Tranen in de ogen |(
Zo herkenbaar....Heel veel sterkte !

xSabineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:29

Heel erg veel sterkte!

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:35

prachtig neergeschreven, schitterende foto's van een heerlijk paard! Sterkte!

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:37

heel veel sterkte ! ;( Y;(

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:54

ik denk dat ik wel namens mijn zus kan spreken als ik zeg dank jullie wel voor al de steun. de lieve woorden

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:56

Mooi geschreven Henriët. Ik ben blij voor je (jullie) dat hij rustig is heengegaan.
Gelukkig heb je mooie jaren met hem mee mogen maken.

Veel sterkte de komende tijd.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:57

Fijn dat alles zo netjes is gegaan.. en heel veel sterkte met dit verlies.. :(:)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:06

Heb je erg mooi geschreven. Norton was echt een fantastisch paard waar menig een van heeft mogen genieten enz.
ontzettend veel sterkte met dit verlies. Hij loopt nu op de mooie groene weides.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:10

Wat een geschiedenis! Hij heeft al die jaren voor jullie gezorgd, jullie nu voor hem. Respect.
Fijn dat het inslapen vredig is verlopen. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:16

Poe, indrukwkekkend paard hoor! Heel veel sterkte de komende tijd, zowel voor jou als voor je zus :(:)

Sannee10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:17

Sterkte heb wel een traanrtje gelaten :')

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:18

Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verdriet Y;(

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:19

Heel veel sterkte de aankomende periodes. Je hebt een prachtig verhaal geschreven over je knappe vent!
Fijn dat hij zo makkelijk is gegaan. Maar het zal vast en zeker nog erg lastig blijven. Het is toch je vriendje die er altijd voor je is en je door en door kent..
Ik weet zeker dat je de juiste beslissing hebt genomen. Je hebt er goed over nagedacht en gekozen voor hem. Ik heb echt respect voor je!
Sterkte! :(:)