[IM] Ik mis mijn paard super erg!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SterreMax

Ik mis mijn paard super erg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 15:49

Hoii, ik heb mijn paardje een paar dagen geleden moeten laten inslapen omdat ze kanker had en ze kon niet meer gered worden.. Ik mis haar zo erg! Ik denk echt de hele dag aan haar en er is bijna geen een moment dat ik niet huil. Als ik een foto van haar zie of zelfs als ik een ander paard zie denk ik meteen aan haar en barst ik meteen weer uit.. Ik ben gister weer naar de manege gegaan want ik had les.. maar toen ik haar stal zag, ik moest meteen weer huilen.. tijdens het rijden dacht ik ook de hele tijd aan haar. Overal waar ik ben eigenlijk.. Ik weet echt niet of ik hier ooit nog overheen ga komen. Ze betekende echt alles voor mij! Ik heb wel veel vriendinnen maar ik zag haar toch als mijn beste vriendin. Ze was voor mij echt perfect en zo lief ze is nog nooit geschrokken en kon echt alles voor mijn gevoel! Dressuur, springen en we hebben zo vaak in het bos liggen te crossen. Als ik aankwam op de manege hinnikte ze altijd.. nu hoor ik dat lieve hinnikje dus ook niet meer als ik naar de manege ga.. mijn moeder wil een nieuw paard voor me kopen maar ik wil haar niet vervangen en dat kan ook geen een paard! Ik wil zo graag bij haar zijn.. waarom moest dit haar overkomen vraag ik me af.. Ik mis haar echt super super erg! Mijn hele kamer hangt ook vol grote foto's van mij en haar..
Maar wat ik me dus afvraag: ga ik hier ooit nog overheen komen?! Ik heb haar vanaf haar 4e en ze is 12 geworden..

helena299

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:50

Ik snap het!
Ik ben 2x naar ponyparkcity geweest en mis de 2 pony's broschje en tornado ook vet erg!
Zoek bij een andere leuke pony troost, heb ik ook gedaan... :j

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:53

Sterkte :(:)! Het verdriet zal na een tijdje wel slijten, maar dat neemt niet weg dat het vreselijk is om na zo'n lange tijd afscheid te moeten nemen van je maatje.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:54

Probeer de mooie dingen te herinneren, je hoeft haar natuurlijk niet te vergeten. Houden van is ook laten gaan als de tijd gekomen is, hoe moeilijk dat ook is. Ze is je vast dankbaar dat je haar uit haar lijden hebt verlost, sterkte voor de moeilijke tijd :(:)

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:55

Sterkte! Y;( :(:)
en het klinkt misschien hard, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal, ze heeft het nu goed in de hemel, beter dat je een keer geen geld meer had om haar te onderhouden, en dat ze dan verkocht zou worden aan mensen die haar vervolgens aan een handelaar zouden verkopen, en dan zou ze in het handel circuit terecht zijn gekomen, dat is toch veel erger?.....

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:56

Gaat het hier om een manege pony of een eigen pony ?
Wanneer het om een manege-pony gaat: probeer eens andere pony's, misschien komt er wel weer een nieuwe pony.
Als het om een eigen gaat: gewoon rustig op zoek naar een paard die je misschien ook wel heel leuk vind.
In ieder geval sterkte en je komt er wel 'over heen'', mits je daar je best voor doet. Lekker afspreken met vrienden en andere leuke dingen doen. Helemaal weg uit je gedachte zal ze natuurlijk nooit zijn en misschien is dat wel goed ook ! kun je nog lekker terug denken aan de leuke dingen.
Laatst bijgewerkt door drae op 08-02-13 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

SterreMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 15:58

kwarktaart schreef:
Gaat het hier om een manege pony of een eigen pony ? Wanneer het om een manege-pony gaat
: probeer eens andere pony's, misschien komt er wel weer een nieuwe pony. Als het om een eigen gaat: gewoon rustig op zoek naar een paard die je misschien ook wel heel leuk vind.
In ieder geval sterkte en je komt er wel 'over heen'', mits je daar je best voor doet. Lekker afspreken met vrienden en andere leuke dingen doen. Helemaal weg uit je gedachte zal ze natuurlijk nooit zijn en misschien is dat wel goed ook ! kun je nog lekker terug denken aan de leuke dingen.

Mijn eigen pony... :(

Darri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:59

Heel veel sterkte!

praat er vooral over al is het bij een paard! dat zal je vast goed doen..
en ja verdriet blijft altijd! maar het word altijd wel minder of je wilt of niet...

HEEL VEEL STERKTE! Y;(

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:00

Hé bah wat erg voor je STERKTE! Ik heb gelukkig nog nooit zoiets mee gemaakt , maar een vriendin van mij wel zij was echt heel erg verdrietig en heeft na 1 jaar weer een nieuw paard gekocht. Ze mist haar paard natuurlijk nog steeds, maar ze heeft haar nieuwe paard nu 1 jaar en houd super veel van haar. Ze heeft er steeds meer vrede mee dat haar paardje bij de eeuwige velden is.

Denk aan de fijne dingen met haar en dat je het goed hebt gedaan. Je hebt haar geen pijn meer laten lijden door haar in te laten slapen.

nogmaals STERKTE!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 16:01

Weet je een nieuw paard vervangt nooit het "oude". Het vult alleen maar de leegte op die de ander achterliet. Sterkte

SterreMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 16:06

betadine schreef:
Weet je een nieuw paard vervangt nooit het "oude". Het vult alleen maar de leegte op die de ander achterliet. Sterkte

Ja ik weet het maar dat gevoel heb ik wel ;(

chocobroodje

Re: Ik mis mijn paard super erg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:43

Het klopt idd dat een nieuw paard absoluut nooit je overleden paardje kan vervangen maar het geeft wel afleiding. En dat is nu voor jou heel belangrijk denk ik. Niet teveel op je kamer gaan zitten maar ga lekker met je vriendinnen naar de bios/stad/manege of iets anders wat je graag doet. Praat erover, hoe vaker je het verhaal verteld hoe beter het voor je is.... Misschien kun je nog een paar mooie foto's uitzoeken en die laten uitvergroten voor op je kamer..

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:45

Is heel normaal dat je bij elk paard in huilen uitbarst, het is nog maar een paar dagen geleden! Zoiets heeft veel, heel veel tijd nodig Y;( Sterkte in deze moeilijke tijd! :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:48

Erg voor je en voor iedereen die dieren heeft, meestal overleven ze je niet. Daarom zul je in je verdere leven jammergenoeg nog regelmatig afscheid van een geliefd dier moeten nemen, het is niet anders. Je zult ze altijd missen en dat is maar goed ook anders zou je geen band met je dier hebben. Wees gerust nog een poos verdrietig maar blijf er niet in hangen. Je zult merken dat je straks weer open staat voor een ander paard waar je, op een andere manier, net zoveel plezier/troost weg kunt halen als bij je eerste pony, veel sterkte en het verdriet word echt minder.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:53

hè wat naar! misschien is het nu nog moeilijk om een ander paard te nemen, zeker omdat ze nog maar zo kort geleden is overleden. neem alle tijd die je nodig hebt om het een plekje te geven en ga pas over een nieuw paard nadenken als je het gevoel hebt dat je er klaar voor bent. sterkte meis! Y;(

SterreMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 18:24

Dankjewel iedereen :(

xEmmaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 00:23

-
Laatst bijgewerkt door xEmmaxxx op 26-03-22 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:14

ten eerste nog enorm veel sterkte zeg Y;( maar het is nog zo kort dag , het verwerken en alles komt nog wel.. zelf heb ik eind oktober mijn paardje in moeten laten slapen met wie ik ben opgegroeid en nu 4 maanden later ben ik er nog steeds kapot van.. aan de ene kant zei ik , ik hoef naar haar nooit meer een paard maar ik merk wel dat ik er steeds meer open voor ga staan, voor een nieuwe droom en een nieuwe liefde..

Probeer vooral aan de leuke dingen te denken ,natuurlijk mag dat met een traan maar probeer er voornamelijk ook een glimlach bij te betrekken.. Je paardje is ook trots op je, en waakt over je van boven... nogmaals veel sterkte! Als je erover wilt praten mijn pb box staat open

jorindez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:21

Sterkte!!
Toen mijn paardje weg was zei ik eerst ook steeds dat ik echt geen andere meer hoefde. Ik kende dat paard al vanaf zijn geboorte en had er echt een hele goede band mee.
Nu heb ik een ander verzorgpaardje en ookal is hij heel anders als mijn andere paardje toch heb ik wel weer een nieuw maatje waar ik een band mee heb!!

SterreMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 12:06

Dankjewel iedereen!
Ik heb voor mijn verjaardag vorige week een nieuw paard gekregen, hij is nu al een stuk braver dan vorige week en met rijden is ie ook erg fijn ( wel een beetje hevig maar dat is niet zo erg ). Het verdriet van mijn vorige paardje zal er altijd blijven maar het is gaat al wat beter

Bedankt voor jullie reacties ! :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:58

wat leuk dat je een paard hebt gekregen voor je verjaardag! ik hoop dat je met hem net zo veel plezier gaat hebben als je vorige paardje!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:59

wauw wat super dat je een nieuw paard heb gekregen :D je zal zien dat je verdriet er wel minder om word ,je hebt nu tenminste super leuke afleiding :) koester de leuke gedachten die je had met je vorige paard :o en onwijs veel succes en plezier met je nieuwe paardje

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:02

Wat leuk dat je een nieuw paard hebt gekregen! het zal de leegtes eennorm opvullen! Het zal nooit je oude pony vervangen... :(:)

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:02

ik ken het gevoel.. ben bij een pony ook helemaal overstuur geraakt. Hij was dan wel niet van mij maar ik ken hem vanaf zijn dag 1 op de wereld en ben sinds dien bezig geweest, had een enorm goede band met hem en toen was die van de een op de andere dag weg := Weken, Maanden gehuild, maar en kwamen nieuwe liefdes, geloof me je komt eroverheen!

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:04

oo haha las net dat je een nieuwe hebt super leuk! veeeel plesier ermee wat voor is het, naam, mischien foto :)?