[IM] Dag lieve Tim, het was ons niet gegund

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Dag lieve Tim, het was ons niet gegund

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 07:11

Helaas heb ik nog geen jaar geleden hier ook al een topic moeten openen toen ik mijn liefste Joris heb in laten slapen. Ik had nooit gedacht dat er nog zo snel een zou volgen.

Lieve Tim,

19 maart 2011 kwam jij officieel na mij toe. Wat was ik trots. Van het eerste moment voelde ik me mezelf bij jou en zo veilig. Tuurlijk hebben we vooral de eerste drie maanden onze downs gehad maar daarna kwamen toch echt de heerlijke momenten. Elke keer weer was het genieten bij je en ik had nog zoveel mooie plannen met je.

We zouden nog gaan crossen, we zouden nog op velen wedstrijden gaan en wij zouden samen een B parcours aan springen en bovenal genieten.
Genieten dat deden we samen he knappe Tim? Het is altijd een feestje geweest om op je te rijden en om met je bezig te zijn. Die grote mooie ogen en die vrolijke oren, wat ga ik die missen.

Het enige wat ik kan sinds vanacht is huilen huilen huilen. Waarom vraag ik mij steeds af. Was het dan ons echt niet gegund? 2012 begon voor ons met droes waar je moeilijk van herstelde. Na de droes kreeg je een trap van een ander paard waardoor je kreupel werdt en een maand geleden hadden we een koliekaanval. Was die aanval een voorteken?

Ik had jou nog zo beloofd je nu heel te houden zodat we weer lekker aan de slag konden. Helas heb ik die belofte niet waar kunnen maken lieverd.

Tim je bent een bijzonder paard. In het dikke jaar dat ik jou heb mogen hebben ben ik erachter gekomen hoe ontzettend bijzonder jij bent. Zo heerlijk braaf en rustig en ontzettend groot hart voor je eigen baasje. Ik was doodsbang met springen maar met jou sprong ik vanuit een drafje 1m. Je hebt mij zoveel bijgebracht in dit mooie jaar en ik had zo gehoopt dat ik nog 10 jaar van je mocht genieten. Rot koliek.

Gisteren werdt ik gebeldt door mijn stalgenootje, ik was net begonnen op mijn werk. Ze kwam met de mededeling dat jij je niet zo lekker voelde en wat onrustig was. Na een halfuur belde ze mij dat je steeds slechter werd en heb ik ondertussen de dierenarts gebeld en ben naar je toe gegaan. Ik voelde al dat het dit keer echt niet goed zat.

Op stal aangekomen zag ik je lopen in de binnenbak. Je was wat wankel en wou graag liggen maar stapte dapper door. Even flitste het beeld van Joris door mijn hoofd.. Het zou toch niet? Niet weer een.. De dierenarts kwam en constanteerde een gaskoliekje. Je kreeg een spuitje en na wat afstapwerk en even longeren kon je weer op stal.

Van de dierenarts mocht je met de laatste voerbeurt wel een handje brok en die heb je ook gehad. Nog geen 5 minuten later zie ik je liggen. Ben weer met je gaan stappen maar je leek aardig fit. Toch maar de dierenarts bellen. Kwartiertje longeren, kwartiertje op stal en kwartiertje longeren.. Je liet het gas mooi los dat zeker, maar je werd zo ontzettend onrustig. Dierenarts gebeld en die is gekomen en vanaf dat moment ging je zo hard achteruit. Zoveel pijn had je, arme Tim.

Ik weet eigenlijk niet meer wat er allemaal gebeurde, alleen dat de dierenarts zoveel pijnstilling in je gespoten heeft waar die een olifant bij wijze van spreken mee had om kunnen leggen. De pijn brak er dwars doorheen.

Een halfuur later waren wij al onderweg naar Utrecht. In de trailer was je onrustig maar toen we aankwamen stond je nog. Je was ijs en ijskoud maar wel goed wakker. Toen we binnen waren werd je gelijk onderzocht en het nieuws dat daaruit kwam. Ik wou het niet weten en besefte het ook niet. Ik kreeg de keuze om te operen en wou het echt doen, echt waar. Maar we hadden er niks mee gewonnen. Jou situatie was zo complex dat het geen kans van slagen had.

Je hebt trouwens daar de dokter nog wel goed geraakt met je achterhoef, dat bloede goed.

Om jou zo te zien staan is het ergste wat ik gezien heb. De keuze maken dat het genoeg was was het beste en enige wat ik kon doen. Wat heeft die beslissing mij pijn gedaan. Je bent heel rustig gegaan en ik hoop dat je doet wat ik zeg. Geef Joris een hele dikke kus van mij daarboven.

Lieve Tim, ik heb een jaar van je mogen genieten, wij hadden nog zoveel mooie plannen maar helaas mag het niet zo zijn.

Rust zacht topper, ik zou je nooit nooit maar dan ook nooit vergeten.

Afbeelding
Mijn knappe man. Wat is het leven toch soms ontzettend oneerlijk
Laatst bijgewerkt door JorisDy op 07-08-12 07:31, in het totaal 2 keer bewerkt

LouiseB

Re: Dag lieve Tim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:15

Wat erg.........heel veel sterkte!!

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:21

jeetje uit je verhaal lees ik de liefde die je voor je paard had.... heel veel sterkte

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:31

Ohh D.... Ik zit met tranen in mn ogen....
Eerst Joris. Nu Tim.... Onwijs.veel sterkte

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:35

Heel veel sterkte.. Twee paarden binnen zo'n korte tijd. Wat kan het soms toch gruwelijk oneerlijk zijn :(:) .

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:36

Heel veel sterkte meid ! Eerst joris en nu tim... soms kan t leven erg oneerlijk zijn !

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:37

Heel veel sterkte met het verlies van die prachtige Tim. Het is veel te snel een jaar. :(:)

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:37

Ooohhhh wat erg voor jullie. Heel veel sterkte toegewenst.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:40

Sterkte, wat in en in triest dat dit tweemaal in een jaar gebeurt......

petra1970181

Re: Dag lieve Tim, het was ons niet gegund

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:45

pfff veel sterkte en n dikke knuf

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:47

Wat een pech en ellende heb jij (en Tim) gekend zeg! Heel veel sterkte!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:54

OMG, wat erg is dit heel erg veel sterkte, zit hier met tranen over mijn wangen. Dit zijn dingen die je nooit in kunt schatten. Denk aan de fijne tijd die je toch gehad hebt met Tim al was het maar 1 jaar Een hele dikke knuffel en heeeel erg veeel STERKTE.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:57

Jeetje meid wat een verdriet zo allemaal achterelkaar !! Ik zit echt met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen ..Heel veel sterkte de komende periode ..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:57

Wat vreselijk... Heel veel sterkte!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:27

:(:)

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:28

Heel veel sterkte meid!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:30

Wat vreselijk en zo snel, heel veel sterkte.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:31

Het ziet er een ongelooflijke goedzak uit. Wat jammer, arme lieve Tim. Slaap zacht. TS, jij veel sterkte gewenst.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:19

Koliek is vreselijk poedersuiker, je kan je zo machteloos voelen. Mijn vorige paard verloor ik aan maagfalen/maagkoliek. In december verloor ik bijna mijn andere. Gelukkig kon hij wel geopereerd worden, sterker nog ik stond erop dat ze probeerden of dat een mogelijkheid was. En hij heeft het gered. Ben er zoo dankbaar voor.

Weten ze waar het er precies mis zat of was dat niet te achterhalen? Ik wens je verschrikkelijk veel sterkte, wat een pech en wat een verdriet

Je hebt een foutje in je profiel, onder Tim staat nu ook Joris is vredig ingeslapen..
Laatst bijgewerkt door fargo op 07-08-12 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:28

Wat naar om te lezen en wat afschuwelijk om twee paarden zo te moeten verliezen. Heel veel sterkte!

M_ndyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:35

Dyanne, heel veel sterkte met dit grote verlies.
Ik weet zeker dat het geluk nog komt. Helaas mag dat nu nog niet zo zijn..
Sterkte Y;(

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:44

Heel veel sterkte... :(:)

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:45

heel veel sterkte!!

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:48

Jeetje. Zit hier met tranen in mn ogen. Zó verschrikkelijk zwaar.

Wil je heel veel sterkte wensen :(:)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:48

iets anders dan zeggen heeeeel veeeeel sterkte kan ik niet. Wat een vreselijke pech......