Altijd gehoopt hier geen topic te hoeven aanmaken en toch is die nachtmerrie werkelijkheid geworden.
Na alle ellende met mijn vorige paard , Is 17 september 2011 Djules deel uit gaan maken van ons gezin.
Een net 3 jarige merrie , zadelmak. maar zo ontzettend lief en braaf een paard uit duizenden die je zelden weer vind.
Het vertrouwen was er al snel , bitloos door de bak heen , springen zelfs een boscross meegedaan toen we haar net een week hadden.
Maart 2012 is het allemaal mis gegaan , ze werd in haar achterbeen gebeten door één van de waakhonden van onze toenmalige stal.
De wond genas perfect maar ze bleef kreupel lopen en slepen met het achterbeen.
Na diverse klinieken geweest , osteopaat , röntgenfoto's , echo's maar niks kwam eruit.. alles zag er perfect uit.
Maar des te langer ze moeilijk ging lopen des te moeilijker ging ze ook voor lopen.
Dus werd er een kreupelheidsonderzoek gestart op het voorbeen.
eerst een verdoving rechtsvoor , dat was fijn want daar was de pijn weg. maar daardoor liep ze wel linksvoor ook kreupel.
ook deze verdoofd.. dat was ook fijn daar was de pijn ook weg. maar achter bleef het nog.
op de foto's was te zien , dat ze verbening van het hoefkraakbeen had op beide voorbenen fase 3/4.
Er zat ook nog iets fout in het hoefkatrolgebied. Het achterbeen zijn we nooit achter gekomen.
We hadden in overleg met de dierenarts besloten haar een lekker leven als weidepaard te gunnen want op de zachte grond zou ze geen pijn meer hebben.
Helaas inplaats van stabiel te blijven verslechterde ze zo hard en zo snel dat we toch het besluit hebben moeten maken om een einde aan Djules haar leven te maken. Dit omdat ik niet zou willen dat ze eerst ook echt pijn op de weide zou hebben. Of wachten tot het winter word en de grond hard dat ze niet meer kan lopen.
Afgelopen maandag is Saskia langsgeweest voor onze eerste en laatste fotoshoot.
http://www.saskialamberts.nl
En vanochtend was het dan al zo ver..
Het ging gelukkig heel snel en ze heeft nu geen pijn meer.. maar gosh wat doet dat zeer.
Ze was echt mijn maatje , mijn vriendinnetje en nu nu is ze er niet meer..

It's better to have loved and lost than never have loved at all

Djules 21-06-2008 tot 06-07-2012 Way to Early
For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you