- Great Olympus
- 24 april 1996 - 23 februari 2011
Olympus is nu een week vertrokken naar de eeuwige groene weides. Het gemis wordt er niet minder op, maar ik sta volledig achter mijn keuze. Er is uit onderzoek en foto's (en eigen gevoel) gebleken dat hij pijn had, elk moment van de dag. Zijn linkerspronggewricht was zo slecht, dat het nooit meer goed zo komen. We hebben toen besloten om hem te laten gaan. Het paard wat nooit meeliep zonder Rosa (zijn hartsvriendin), liep 23 februari in een keer mee. Toen ik hem vroeg "het is goed zo he, Lymp?" gaf hij een diepe zucht.
En het ís goed zo, ik hou van je vriend.

De regenboog is een kleur armer, de zon een vlam gedoofd.
Mijn boek heeft nu een hoofdstuk minder, ik heb in sprookjes nooit geloofd.
Maar "er was eens" kreeg ineens zijn ware betekenis
Lieve Olympus,
Wat gaan we jou vreselijk missen vriendje!!
Ik weet dat dit het beste is, maar het doet zo'n pijn als je je realiseerd dat ik nooit meer naar mijn lieve Lympie toe kan. Dat we nooit meer samen zullen rijden, dat ik je nooit meer een aai kan geven, dat we nooit meer samen met Rosa een stukje gaan lopen buiten, dat ik je nooit meer kan poetsen, dat je nooit meer naar me zal hinniken als ik de stal binnenkom en dat ik je nooit meer een kus kan geven.
Ik hou van je, en ik zal je mijn hele leven bij me dragen. De manier waarop je Rosa beschermde, hoe je alles deed om een snoepje te krijgen. Hoe stoer ik jou wel niet vond, en hoe trots ik ben dat ik jou baasje heb mogen zijn.
Je bent een wereldpaard. Bedankt voor alles wat je me geleerd hebt. Bedankt dat je zo je best voor mij hebt gedaan, en bedankt voor elke dag dat ik bij jou mocht zijn.
Juist omdat ik zoveel van je hou, heb ik je laten gaan. Je hebt nu geen pijn meer.
Ik hou van je lieve Lympie, bedankt
Olympus en Rosa

Alles is voorgoed gedaan,
als jij er klaar voor bent
Ik heb aan je zijde gestaan.
Mijn God, ik heb je graag gekend.
Zonder jou tikt de klok even snel,
maar de tijden veranderen wel.
Dus ik neem afscheid, jij moet nu gaan.
Weet dat je in m'n hart altijd blijft voortbestaan!
Slaap zacht, je hebt het verdiend
Je vocht tot aan je laatste zucht
En ga, ga nu mijn vriend,
en droom voor eeuwig opgelucht.