We werden op deze advertentie geattendeerd [EA-TK-PP] Zeer lieve oudere Gezelschaps/kinderpony, en hoewel ik even twijfels had wbt de leeftijd van Trapito, was mijn dochter op slag verliefd.
Wat zag "Piet" er ook nog enorm goed uit !
Ze kwam bij ons en heeeeeel af en toe maakte mijn dochter vorig jaar een "ritje" , maar meer een wandelingetje en verder genoot ze samen met, en van, haar pony.
Gister eind van de middag tijdens een spelletje doen werden we gebeld door de staleigenaresse.
Trapito ons oudje van 30 ligt sinds een uur of twee in haar stal. Ze is niet meer overeind gekomen.
We hebben Trapito samen met Bix daar tijdelijk "op stal" (mooie inloopstal met ruime paddock) gezet om haar te laten overwinteren.
Bij ons staat ze op een stukje land met schuilcontainer maar ze wordt toch wel wat oud, en dan heeft ze op de pensionstal wat meer bescherming.
Wij meteen in de auto gestapt om te kijken hoe alles met ons meisje ging.
We waren natuurlijk wel op het ergste voorbereid, Trapito is immers al 30 jaar ...
Inmiddels ook de veearts gebeld, en na een half uurtje kwam hij aan. Ondertussen waren wij al afscheid aan het nemen van Trapito en tegen haar aan het praten hoe trots wel wel niet op haar waren en hoeveel ze voor ons betekent.
De veearts dacht in eerste instantie dat Trapito nog wel redelijk ging, op ons verhaal dat wij dachten dat ze "op" was.
Toen hij echter naar haar hart ging luisteren hoorde hij meteen een behoorlijke hartruis ...
Dat zou haar enorm veel energie kosten (wat het nu gezien al lange tijd deed, ze werd namelijk steeds magerder, wat wij wijtte aan het feit dat ze ook bijna geen kiezen meer had en aangepast voer kreeg).
Het beste was om DE beslissing te nemen ...
Wij hebben de beslissing genomen haar te laten gaan, wat heel moeilijk was.
Wij hebben Trapito mogen kennen van begin Maart 2009 tot 26 December 2010.
We zullen haar enorm missen