Dankjulliewel..
Er is een enorm gedoe geweest erover. Duncan was manegepaard. Hij heeft 20 jaar in de manegelessen gelopen. Twee maanden geleden werd ik gebeld door de eigenaresse dat Duncan met pensioen ging. Hij zou naar een weilandje gaan waar hij lekker van zn oude dag kon genieten. Echter na een paar weken liet ze me weten dat ze hem in liet slapen. Hij was zo achteruit gegaan. Hij liep op 1 been zo kreupel, hij werd steeds magerder en de vreugde was uit zn oogjes verdwenen, de laatste dagen kon hij amper nog zijn stal uit komen. Ik wist dat dit het beste voor hem was, ook al wil je het niet beseffen, het was genoeg.
Helaas zijn er mensen geweest die het hier niet mee eens waren. Zij beweerde dat Duncan nog prima functioneerde en makkelijk naar een weiland kon. Door heel het dorp zijn er flyers opgehangen 'red duncan van de slacht'. deze mensen wilde hem naar een rusthuis brengen. Tot groot verdriet van ons, wij wisten allemaal dat het beter was om Duncan z'n laatste rustplekje te gunnen, maar door dat er zoveel mensen actie aan het voeren waren word het zo moeilijk om in vrede afscheid te nemen. de manege kreeg allemaal emails van anonieme mensen, dat Duncan gekeurd zou moeten worden door een DA en dat de manege in de publiciteit kwam als ze hem in zouden laten slapen. Dinsdag avond om kwart over 10 is de dierenarts dan toch nog geweest. Duncan moest op het harde buigproeven lopen. We hebben met zn alle staan huilen om het leed wat duncan aangedaan werd. Hij had zoveel pijn, hij kon niet meer.. De Da had daar hetzelfde oordeel over. Helaas weten wij niet wie die mensen zijn die actie hebben gevoerd.. Ook is de manege benaderd door de Telegraaf. De eigenaresse was zo bang dat iemand de nacht van disndag op woensdag Duncan mee zou nemen, dat ze hem zijn laatste nacht ergens anders heeft neer moeten zetten. Woensdagochtend is hij ingeslapen.
Zo zonde dat mijn lieve vriendje nog zoveel stress en pijn moest hebben op zijn laatste dag, het was ondragelijk om te zien..