Een 4jarige Metall merrie, nog niet veel mee gedaan, maar wel zadelmak enz.

Bij de keuring kwam er een ocd naar voren in haar hoefgewricht deze is verwijderd, hier is ze van genezen en na de revalidatie heb ik haar alsnog gekocht, na goedkeuring van 2 artsen.

Na een rustige start en opbouw waren er veel tegen slagen. Ik had lichamelijke klachten, Zizou kreeg een keer koliek, werd in 2 maanden tijd 2x in elkaar geshopt in de wei. Wat resulteerde in veel foto's maken, poetsen, wandelen en lekker tutten.

Toch hebben we met het weinig trainen in het voorjaar van 2009 voor t eerst een proefje gestart. Dit was niet heel succesvol, maar we moesten dan ook nog een combinatie gaan vormen...

Na een paar maanden doorgetraind te hebben reden we in de zomer en het najaar fluitend door de B heen, hadden 17 punten verzameld en ik wilde de selecties mee starten. Helaas werd je de week daarvoor kreupel.. achteraf gezien is het daarna nooit meer helemaal goed geweest..

Na een onderzoek begin april leek er wat slijtage te zitten in je linker voorvoetje, in het hoefgewricht. Ook de gewrichtsvloeistof was vocht geworden.. waar de slijtage ook door was ontstaan dachten ze. Na meerdere malen inspuiten was het vocht weer verbeterd, je ging ook beter lopen en er leek hoop te zijn. Tot de terugval van vorige week. Na een aantal rustig aan doen zijn ze op nieuw foto's gaan maken en tot ieders verbazing was het gewricht zo gigantisch verslechterd... er was niets meer aan te doen. Zelfs een weidepaard kon je niet meer worden vanwege de pijn...

Na gister afscheid genomen te hebben, heb ik je zo goed mogelijk begeleid op je laatste reis. Ik hoop dat je kunt waarderen, dat ik gekozen heb voor jou, tegen al mijn eigen gevoelens is.. Je verdiende het om pijnvrij te zijn en dit was de enige manier!!
Lief meisje.. ik zal je nooit meer vergeten en je onwijs veel gaan missen!!