en dan word je grootste nachtmerrie waar, dindag 9 maart was mijn merrie uitgerekent van haar eerste veulentje. na 5 dagen overtijd begon ze zaterdag te harsen mijn glimlach kon niet groter het was eindelijk zo ver.
zondag ochtend om half 8 gaat me telefoon het is de staleigenaar. en ik hoopte met goed nieuws. maar dan vertelt ze je dat je paard is bevallen maar het veulen overleden is, door iets bijna onmogelijks.
de merrie heeft tijdens de bevalling een balk en een plaat houd weg geschoven, waardoor er een opening naar de mest kelder is gekomen. het was misschien 20 cm breed. het veulen heeft geprobeert op te staan en is daar in gegleden en is onderkoelt geraakt en overleden.
het veulen is levend ter wereld gekomen en is helemaal schoon gelikt. het heeft waarschijnlijk ook nog gedronken omdat de melkproductie ook nog gelemaal op gang is gekomen.
sorry voor het lange verhaal. groetjes marjolein.
V_lalala
Geplaatst: 16-03-10 23:24
O wat een nachtmerrie sterkte
quintolover
Geplaatst: 16-03-10 23:25
Sterkte mayo, je ergste nachtmerrie.
ATE
Geplaatst: 16-03-10 23:26
jeetje wat rot voor je hoe gaat het met de moeder nu?? sterkte met het verlies
avaluna
Geplaatst: 16-03-10 23:26
Wat vreselijk, heel veel sterkte voor jou en de merrie, natuurlijk
Hè verdorie wat een naar verhaal zeg, zeker als blijkt dat het veulentje verder goed ter wereld is gekomen. Sterkte . Hoop wel dat de staleigenaar er nu wel voor gaat zorgen dat zoiets nooit meer kan gebeuren.
Och wat vreselijk! Wat erg, dat arme, arme kleine ding. Ik wens je erg veel sterkte met dit verlies, echt heeel triest dit.
Paint-horses
Geplaatst: 17-03-10 10:18
Heel veel sterkte voor je merrie en jou
maikeltje
Geplaatst: 17-03-10 10:21
Verschrikkelijk..... Zit die mestput onder de stal?
fargo
Geplaatst: 17-03-10 10:49
Ach marjolein wat een verschrikkelijk nieuws. Was dit het Alexandro P veulen? Klinkt als een beetje rare onveilige situatie dat er zoiets kan gebeuren, maar dat maakt het verlies voor jou niet minder. Heel erg veel sterkte, wat heb je een mooie merrie!