Nooit meer zal je tegen me aan leunen om te vertellen waar je graag gepoetst wil worden.
Nooit meer een kusje van jouw.
Dag lief meisje.

Gisteren is mijn fjordenmeisje Sjimmie overleden. Ze mocht maar 14.5 jaartjes jong worden.
Zaterdagochtend is een fouragebedrijf geplet graan wezen brengen. Helaas hebben ze de bulk iets te vol gedaan, waardoor een deel van het graan via de luchtpijp weer naar buiten is gekomen. Deze bulk stond in een klein stukje wei waar Sjimmie ook kon komen. Ze heeft zich helemaal vol gegeten in het graan, helaas kunnen paarden dit niet goed verteren. S'middags kon ze geen stap meer verzetten van de pijn. Dierenarts erbij gehaald, die heeft haar een pijnstiller gegeven. Na een kwartiertje begon ze weer iets te bewegen en hebben ze haar gauw naar binnen gehaald. Daar leek het beter te gaan en begon ze weer een beetje aan het stro te krabbelen, echter begon ze wel enorm te zweten. Ik was er zelf helaas niet bij.
Helaas mocht het allemaal niet baten, want in de nacht van zaterdag is ze alsnog overleden.
Arm meisje, vorig jaar een dood veulentje, nu dit. Ik ga je missen lieve meid. Twaalf jaar was je al bij mij.
Ik ga je missen meisje.
Rust zacht..