Ik zit nu heel wat jaren in de paarden en heb helaas al een aantal keren mee mogen maken dat er paarden zijn die naar de eeuwige groene weides mogen. Afgelopen jaar 2 van mezelf weg mogen brengen en in het verleden ook van vrienden.
Wat iedereen wil is dat dit op een humane manier gebeurd ..... Nou zal iedereen hier zijn eigen mening over hebben en ook hun eigen ervaringen, ik wil hier de mijne dan ook gewoon met jullie delen.
Ik kies dus voor het inslapen op de kliniek of gewoon aan huis....... Waarom!!?
Omdat ik een aantal jaar geleden meegeweest ben naar Veenendaal ( daar zit dus een slachterij waar de verzekering de paarden bracht.)
Een vriend zijn merrie was door de verzekering opgehaald en zou daar heen gebracht worden. Wij waren te vroeg dus stonden te wachten tot de veewagen zou arriveren met deze merrie. Omdat we niet zeker wisten of zij er al was, zijn we rond gaan kijken en wat ik toen allemaal gezien heb daar lusten de honden geen brood van

Wij hebben haar daar dus niet achtergelaten en hebben deze merrie gewoon meegenomen naar huis en ervoor gekozen om dit anders te doen.
Na het zien van deze beelden en geloof me ze staan in mijn geheugen gegrift, heb ik dus beloofd aan al mijn dieren dat zij zoiets nooit mee zullen maken. Afgelopen jaar was ik dus zelf aan de beurt en moest afscheid nemen van 2 van mijn kanjers.
Ik heb netjes een afspraak gemaakt bij onze dierenarts en ik kan er nu altijd met een goed gevoel naar terug kijken en ben van het begin tot het eind bij mijn maatjes gebleven.

Hoe is jullie ervaringen met dit soort dingen????