Tips...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tictac_
Berichten: 354
Geregistreerd: 26-04-08

Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 08:57

Mijn pony is afgelopen donderdag overleden |( en nou zou ik willen weten hoe lang het bij jullie duurde voordat jullie weer een nieuw paard konden kopen of een andere konden berijden. Hebben jullie eventueel wat tips om eroverheen te komen. Of wat jullie ervaring hier mee is.

xxx

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 09:22

Jeetje wat treurig!! |( Ik heb het zelf nooit meegemaakt met een eigen pony of paard. Wel met een verzorgpony van mijn dochter.
Gewoon je verdriet z`n gang laten gaan. Dat zal wel een hele tijd duren maar op den duur gaan de scherpe kantje er wel een beetje af. Geef het gewoon de tijd meer tips kan ik je niet geven :(:)
Sterkte ermee.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:06

Wat droevig zeg :(:) :(:) . Ik ken het gevoel, mijn lieve paard is een maand geleden overleden |( .
Het beste kan je je eigen gevoel volgen daarin. Jij voelt het beste of je aan een nieuwe pony toe bent of niet.
Ik ben, per stom toeval, een paar dagen later een ander leuk paard tegen gekomen die ik heb gekocht. Dat heeft mij wel geholpen om de leegte op te vullen die was ontstaan na het verlies van mijn vriend.
Heel veel sterkte :(:) .

Nickeltje

Berichten: 28274
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:50

VVDD > PP

upperlady
Berichten: 1140
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 10:53

Inoterry schreef:
Wat droevig zeg :(:) :(:) . Ik ken het gevoel, mijn lieve paard is een maand geleden overleden |( .
Het beste kan je je eigen gevoel volgen daarin. Jij voelt het beste of je aan een nieuwe pony toe bent of niet.
Ik ben, per stom toeval, een paar dagen later een ander leuk paard tegen gekomen die ik heb gekocht. Dat heeft mij wel geholpen om de leegte op te vullen die was ontstaan na het verlies van mijn vriend.
Heel veel sterkte :(:) .


Zo is het bij ons ook gegaan....raar is dat he!

Tictac_
Berichten: 354
Geregistreerd: 26-04-08

Re: Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 12:26

Ja ik heb wel een leuk paardje gezien en kennisen van ons kennen er nog wel een paar en mis. helpt het inderdaad de leegte te vullen maar ik heb dan weer het gevoel dat ik haar verraad.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:21

Dat gevoel van verraad herken ik wel meid. Maar daar breng je haar echt niet mee terug :(:) .
Zou jou pony jouw ongelukkig willen zien? Zou zij het erg vinden als jij een andere pony had? Vast niet. Dus als je eerste gevoel is, dat je toe bent aan een andere pony, gewoon doen!

kekavo

Berichten: 739
Geregistreerd: 21-11-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 14:55

Dat is heel triest |(
Ik raad je ook aan om je eigen gevoel te volgen. Hoe je zo'n verdriet verwerkt, is voor iedereen anders. Als jij denkt dat je steun kan hebben aan een ander paard, dat dat je helpt om het gat te vullen en om makkelijker over je verdriet te komen, dan moet je daar gewoon naar gaan zoeken. Luister daarbij niet naar mensen die het veel te vroeg vinden. Wil je liever nog even wachten, dan is dat natuurlijk ook prima. Je hart vertelt je wel wanneer je eraan toe bent.
Ik wens je heel veel sterkte met je verlies :(:)

Tictac_
Berichten: 354
Geregistreerd: 26-04-08

Re: Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 19:59

En is het verkeerd als ik niet meer zo heel veel om haar huil (wel als ik er echt over ga praten en soms ook in bed in de avond)

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:44

Dat huilen komt later wel weer, maar is niet verplicht hoor!!
Ik heb 2 maanden geleden mijn paardje moeten laten gaan,toen werd het huilen ook vrij snel minder maar na 2 weken kwam bij mij de klap,toen kon ik alleen nog maar huilen.
Ieder verwerkt het op zijn eigen manier.
Ik heb ondertussen ook weer een nieuw paardje,ik kon niet wennen aan die lege plek en een nieuw paardje geeft je iets om mee verder te gaan.
Dat het je een gevoel van verraad geeft herken ik wel,toen ik mijn nieuwe pony op ging helen kwamen de tranen ook weer,ik vond dat best een moeilijk moment.

je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

hafjegek

Berichten: 793
Geregistreerd: 10-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:01

wat vreselijk voor je meis,
ik weet hoe je je voelt, ben nog geen paard verloren, maar mn liefste hondje vorige week, wat even erg is voor mij.
ik huil nu ook niet meer, en vraag me ook af waarom niet, toen haar moeder ging heb ik 2 jaar lang niet haar naam kunnen uitspreken zonder in janken te barsten, of naar haar foto kijken zonder te huilen, en nu kan ik gewoon naar mn meissie kijken, ik voel me verdrietig, en ik mis haar vreselijk, ik denk dat het komt omdat ik weet dat ze een hemel op aarde heeft gehad, dat ze nooit iets tekort gekomen is, en dat ze alles had wat haar hartje begeerde, en dat ik alles in mn macht heb gedaan om haar te helpen.
en ik verbaas mezelf hierover, want ik hou echt zoveel van mn beessies dat het gewoon pijn doet. en ik was en ben ook in de war waarom ik niet zoveel pijn voel als dat ik gedacht had te voelen, tuurlijk voel ik de pijn, het verdriet, en dat zal ik altijd bij me dragen, maar toch huil ik niet als ik aan haar denk, ik denk aan haar terug met veel liefde, en die voel ik ook. af en toe heb ik ook wel mn momenten dat het wel losslaat hoor zoals s'avonds, als ik naar bed ga, vlak voor het slapen, als ik alleen ben.
maar ik weet ook dat ik er niks aan kan veranderen, en je moet je eigen leven niet op pauze zetten, als je denkt dat je er voor moet gaan dan moet je dat doen, ik denk ook dat je pony niet wil dat je ongelukkig bent, en nu kun je een andere pony gelukkig maken. ik wilde ook even helemaal niks doen, zelfs niet voor de beestjes zorgen de dag erna, maar toen dacht ik dat ze het me niet zou vergeven als ik de anderen zou verwaarlozen, en zodoende kon ik doorgaan.
heeeeeeel erg veel sterkte, en luister goed naar je gevoel en naar wat jij wilt. denk niet dat je je pony verraad, je helpt juist een andere pony om ook de kans te hebben op een fijn leven.

Tictac_
Berichten: 354
Geregistreerd: 26-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 10:18

Ja ik denk dat jullie wel gelijk hebben mijn zus is nu een weekje weg en ze zij dat ik wel op haar paarden mocht rijden daar ga ik vanavond naartoe alleen die staan op de zelfde plek waar mijn pony stond dus het zal wel erg vreemd zijn dat mijn pony daar niet staat als ik haar roep en dat ze niet opkijkt. Maar ik wil ook niet zonder paarden verder gaan, en ik ben echt blij dat ik zoveel mensen heb die me steunen.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:43

Hoe is het gegaan vanavond op stal?
Het zal inderdaad wel erg vreemd zijn geweest om daar rond te lopen zonder dat jouw pony daar is. Dat had ik de eerste week ook heel erg.

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:40

PP > IM

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:09

ik had na anderhalve week een nieuw paard, ze trok me door de zware tijd heen en het verdriet werd minder omdat ik zo bezig was met het nieuwe paard.
Inmiddels is het nu meer dan een jaar geleden en het heeft een plekje máár vergeten doe ik haar nooit!

Horsiesss

Berichten: 13
Geregistreerd: 21-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:05

idd wat de andere zeggen , je gevoel zijn gang laten gaan ,
ik heb een jaar terug mijn aller 1ste ponytje verloren het was een witte C pony
waar ik op heb leren rijden , met andere woorden , ZIJ heeft me alles geleerd
ze is vorig jaar op 13 april op mijn schoot gestorven , het was een heel verschrikkelijke ervaring
en tergelijkertijd dan weer een heel mooie ,ze heeft nog een paar dagen thuis gelegen voor ze haar konden komen ophalen , het lijkt mss heel belachelijk een freaky !wat ik nu ga zeggen , maar die 3 dagen dat ze nog thuis heeft gelegen heb ik nog bij haar gezeten en haar nog liggen knuffelen ik heb het er nog altijd moeilijk mee en dan spreek ik al over een jaar terug . Eerlijk gezegt was ik blij dat ik buiten haar nog een ander paardje had , ik kon er zoveel troost in terug vinden , voor mij deed het goed dat ik nog terug alles in het gewone leven kon oppikken.

Elvira24
Berichten: 258
Geregistreerd: 17-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:13

Mijn lieve mooie zwarte new forest pony die zz liep heeft mij alles geleerd,deed alles voor mij en ze was echt geweldig!
Ik heb haar moeten laten inslapen toen ik 18 was..was echt vreselijk!!ik heb er nu nog steeds heel veel moeite mee en ik mis haar echt!!tsja en dan zijn we al 6 jaar verder..
We hebben nog meer paardjes maar zij kunnen die plaats niet in nemen helaas, ondanks dat ze ook heel lief zijn!!

Ga op je eigen gevoel af en je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover je paardje die je hebt in moeten slapen.

sterkte

Michh
Berichten: 670
Geregistreerd: 05-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:25

Sterkte.. :(:)
Ik heb er een week over gedaan om weer op een ander te kunnen rijden, wel op het beste vriendje van mijn pony!
En we zijn nu bezig om een nieuwe pony te zoeken, en het is bij mij op 12 augustus gebeurd..
Het heeft bij iedereen gewoon zijn tijd nodig, en wanneer jij er klaar voor bent moet je het doen!

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:29

Sterkte. :(:)
Ik moest gewoon meteen de volgende dag weer naar stal omdat we een eigen stal hebben en het werk wel gewoon door gaat. Daar had ik vooral de eerste dagen wel erg veel moeite mee. Ik zat wel na een dag of 3 weer op een van mijn andere paarden en na 1 1/2 week ben ik een zoektocht naar een nieuw paard begonnen. Uiteindelijk had ik na een maand een nieuw paard op stal staan. Het is heel belangrijk dat je je verdriet niet wegstopt maar dat je het de kans geeft om te verwerken en praat er met iemand over, dit helpt ook vaak. Nogmaals sterkte.

Wennii

Berichten: 2312
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:44

Ik heb na ongeveer een maandje een ander paard gekocht toen mijn andere paardje was overleden. ik had ook het gevoel dat ik niks meer met mijn tijd kon doen, ik had UREN over op een dag en maakte mezelf gek... En daarom heb ik ervoor gekozen om een ander paard te kopen, zodat ik iets had om voor te zorgen. Nu is Jelle mijn vriend door dik en dun, maar Otte was dat ook, maar allebei op hun eigen manier...

Mij heeft het heel goed gedaan...

Tictac_
Berichten: 354
Geregistreerd: 26-04-08

Re: Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 22:49

Ik heb vandaag weer een training gehad (horseball) en ik was er nu voor de 2e keer daar. het was al een stuk minder moeilijk want ik weet gewoon dat ik erniks meer aan kan doen en dat ze nu ergens in de eeuwige groene weides zich lkkr vol aan het vreten is :P ik zal haar altijd blijven missen maar het ging al wel weer beter en iedereen daar steunt me ook en zegt ja als je wil mag je wel eens op die of op die rijden en das wel heel erg aardig beetje bij beetje kom ik er weer boven op :D

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 23:42

Het gaat dus weer wat beter met je, gelukkig :(:) .
Je moet er niet van schrikken als je op de gekste momenten alsnog huilbuiën krijgt hoor. Dat hoort er gewoon bij, en die moet je ook lekker laten komen. Maar uiteindlijk word de pijn wel minder.

Even off-topic, ik heb vandaag nog even staan kijken naar een shet en een haf die heerlijk samen aan het ravotten waren bij jullie op stal. Het was echt een grappig zicht zoals de haf steeds maar op zijn knieën ging _O- .

kamorka144
Berichten: 16
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:45

heey xellenx
wat sneu van je paard!

waar speel je horseball?
ik speel het zelf namelijk ook in vries (Drenthe) :D

Tictac_
Berichten: 354
Geregistreerd: 26-04-08

Re: Tips...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 19:11

ik speel in horseball team brembos in Roosendaal - Brabant we heben over 2 weken een toernooi bij jullie als ik het goed heb begrepen.

kamorka144
Berichten: 16
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:50

ja klopt !!!
gezellig :P