haar eigenaar vond Friezen zo mooi, en besloot er 1 aan te schaffen.... maar ja, wat moet je nou met zo'n paard behalve er af en toe een veulen bij fokken?
meiden genoeg die wel wilden helpen, in de loop der jaren heeft Friesje diverse verzorgsters gehad, en ze zijn allemaal blijven hangen, inmiddels voorzien van een eigen paard of pony of gewoon voor de gezelligheid.....
inmiddels kunnen we een leuke ruimte vullen met alle mensen die vanwege Trienke op de boerderij komen.
Ook ik was er zonder haar niet geweest, ook al heb ik inmiddels zelf paarden, Friesje houd een speciaal plekje...
dik 2 jaar geleden kreeg haar huidige verzorgster een ernstig ongeluk... vanaf dat moment gaat Trien met sprongen achteruit.
afgelopen week ging ze nog erger achteruit, we hebben de veearts gebeld en die kwam langs met pijnstillers zodat ze het weekend goed door kon komen, er willen zoveel mensen afscheid komen nemen....maar morgen mag ze deze weide verruilen voor de eeuwige groene.......
Inmiddels hebben de meeste mensen haar nog even geknuffeld en heeft iedereen er vrede mee....
Wat zal het stil zijn zonder die ouwe dwaas in de wei.......
als twee bruine ogen vragen,
help mij, want ik voel me niet fijn.
mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
egoistisch zijn?
als je van de dierenarts hoort,
dit komt nooit meer goed,
en ze krijgt steeds meer pijn.
mag je dan omdat je haar niet kan missen,
egoistisch zijn?
als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
en je zonder haar naar huis moet.
met een halster in je hand,