Het was 17 april, de zwaarste dag van mijn leven, vanaf die dag zullen wij nooit meer samen zijn!
6 uur s'ochtends ging mijn wekker, een brok in mijn keel, de nacht ging veel te snel! Geef jullie wat hooi en zeg dat jullie moeten wachten. De trailer word achter de auto gekoppeld, iedereen gespanning, nog steeds die brok in mijn keel... Ik pak je halster, de tranen prikken in mijn ogen, ik moet je voor het laatst op de trailer zetten! Je staat keurig met je oortjes naar voren, af te wachten waar je naar toe mag, altijd een feest met jou... De tranen rollen over mijn wangen, de laatste keer dat ik jou de trailer op mag begeleiden... Nog steeds je oortjes naar voren, net zo gespannen als we op wedstrijd zouden gaan, je weet nog van niks.... We rijden naar de slachterij, kan niks zeggen, voel me als een zombie... Jij staat zo rustig, zo braaf! We moeten wachten, wel een uur lang, we gaan lekker koffie drinken in de kantine, jij wacht zo braaf als je bent in de trailer.. En dan is het zover, jij bent aan de beurt, alles gaat te snel! Ik loop naar je toe, tranen stromen over me wangen, de laatste keer! De laatste keer samen zijn! Je loopt nog steeds met je oortjes gespannen naar voren, zo van baas wat gaan we nou doen?! De slager pakt je over, ik mag niet met je mee.... Mijn broer loopt met je mee, heeft maanden met je gepraat zodat jij zijn stem herkende, zodat hij je rustig en ontspannen kon houden! Nog steeds die mooie oren naar voren, afwachtend van wat er gaat gebeuren... De deur gaat dicht, mijn wereld stort in.... Ik hoor een schot, MIJN SCHAT! Je bent er niet meer..... De deuren gaan open, ik wil naar je toe, naar mijn maatje! Mijn moeder achter me, samen vol met verdriet! Daar lig je dan, met je oortjes naar voren naar de paardenhemel gegaan.... Je was zo rustig, zo afwachtend, me broer gaf jou de laatste knuffel.... Terug naar huis, de trailer leeg, mijn hart leeg, naast me een halster met jou geur, je bent weg! Kom thuis, je vriendinnen hinniken, ik doe ze naar buiten, ze zien de trailer en zetten geen stap meer! Ze roepen je! Kom terug Flits kom terug! Ik heb ze vol met tranen de bak in gestuurd, zeggend dat je niet meer terug komt, dat het over is..... We missen je, elke dag weer, mis je hinnik, je knuffels, alles!
Sorry lieve mensen voor dit lange verhaal, en enorm bedankt voor het lezen, zit nu weer met tranen in mijn ogen! Hij mocht 27 jaar oud worden, we hebben hem moeten wegbrengen vanwege ouderdom... Hij kon niet meer....
Heel mooi beschreven,heel veel sterkte met je grote verlies.
OlympusN
Geplaatst: 03-06-09 21:27
Heel erg veel sterkte!
joosie
Geplaatst: 03-06-09 21:27
ik krijg ook gewoon tranen in me ogen van je verhaal. Heel veel sterkte!
Anoniem
Geplaatst: 03-06-09 21:28
Ik krijg er echt tranen in m'n ogen van.. Heel veel sterkte..
diana1
Geplaatst: 03-06-09 21:29
Hier ook tranen in de ogen van jouw verhaal. Je hebt het mooi geschreven! Koester de mooie herinneringen van jullie samenzijn. Was hij ziek? STERKTE!
Laatst bijgewerkt door diana1 op 03-06-09 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Sodeletuut
Geplaatst: 03-06-09 21:30
Bah hier ook tranen.. Meid, heel veel sterkte.. Moet er niet aan denken dat dat gebeurt.. Verschrikkelijk.. Erg mooi geschreven en normaals heel erg veel sterkte..
MarloesD
Geplaatst: 03-06-09 21:31
Heel veel sterkte met dit verlies! Wat was het een knapperd zeg. Ik mis mn paard al sinds hij niet meer bij me staat, laat staan dat hij over 2 maanden niet meer van mij is .. kan me niet voorstellen hoe erg jouw verdriet moet zijn. Nogmaals veel sterkte en onthou dit: Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering. Wees er maar trots op dat je van deze mooie jongen hebt mogen genieten!
uniekhorse
Ook tranen in mijn ogen.. Heel veel sterkte met dit verlies.
Sjolvir
Heel veel sterkte met het verlies van Flits.
edit: En geloof niet dat dit de plek is om te gaan zeuren over waarom slager, heb respect voor iemand zijn beslissing. (aangezien sommingen dat nodig vinden)
Ontzettend mooi geschreven en wat knap van je broer dat hij zoveel tijd heeft besteed om samen vertrouwd naar het einde te gaan. Voor hem ook een dikke knuf.
Silence
Geplaatst: 03-06-09 21:55
Ontzettend mooi geschreven, het raakt me echt. Wat een kanjer van een broer heb je zeg, echt top van hem.
Wat een lief, waardig en goed voorbereid afscheid. Lief ook van je broer om op zij manier zoveel tijd te investeren in jouw pony/paard.... Respect en ik wens je heel veel sterkte!
Maflinger_S
Geplaatst: 03-06-09 22:03
Mooi geschreven. Uit alles blijkt dat jullie een weloverwogen beslissing hebben genomen, met oog voor het welzijn van het paard. Soms is dit de meest liefdevolle daad die je kunt doen. Sterkte met het verlies.
och meid, ik heb echt diep respect voor jou. Ik kon het niet aan, er bij zijn.. bij de slager bij mijn paard. Ik vind het knap dat je dat kon, heb ik veel bewondering voor. Hier lijkt me niet de juiste discussie waarom het dier naar de slager moest, het is duidelijk dat dit een vredig einde was voor het dier. Pff wat zul jij je naar voelen en hebben gevoeld. Ik leef met je mee..
Ik zit echt met tranen over mijn wangen je verhaal te lezen. Dit moet allemaal vreselijk zijn geweest! Heel erg veel sterkte En blijf je vast houden aan de herinneringen aan alle mooie tijden die hebt gehad met deze toppony!
kristianneb
Geplaatst: 03-06-09 22:11
Heel mooi geschreven,
heel veel sterkte met het verlies
Rhendera
Geplaatst: 03-06-09 22:12
Tranen in mijn ogen, Wat óntzettend mooi geschreven!
Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies, dit moet ontzettend moeilijk voor je zijn.