[IM] Cora (41) om nooit te vergeten..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Cora (41) om nooit te vergeten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 16:25

Die mooie tijd.

14 jaar, zo lang ben je al bij mij. Ons hele verhaal begon toen ik op manege Rosenstijn ging rijden. Ik wou altijd op Cora! En waarom? Je was een uitdaging. Je gooide altijd iedereen eraf, je deed altijd je hoofd tussen je benen, rug bol en bokken maar. Altijd hetzelfde en iedereen viel eraf. Ook ik viel er altijd af maar ging er altijd met plezier weer op. Ik heb je gekregen toen ik 3 was voor Sinterklaas en oooooh wat was ik blij! Jij was eindelijk van mij. Toen kreeg ik een nieuw paard, je werd al oud 27 jaar maar dat was eigenlijk nooit te merken aan jou. Dat paard was 1 en al drama dus bleef ik jou rijden. Toen je 34 was hebben we nog 80cm gesprongen zonder zadel, we deden altijd spelletjes en op onderlinge wedstrijdjes in de buurt waren wij altijd te vinden. Hele lading bekers en lintjes en vooral veel lol. Ook een keer ben ik van je af gevallen in Beeckestein en toen ben jij over de weg heen terug gegaloppeerd naar de manege. Sommige dingen die we deden zijn eigenlijk zo onverantwoord maar altijd veel lol. Toen Christy wat beter ging heb ik jou eigenlijk een beetje laten stikken.. Ik was altijd bezig met haar en deed langzaamaan nooit meer wat met jou. Je had altijd veel poetsmeisjes die je deden en aandacht van iedereen kreeg je, ’t enige wat je van mij kreeg was een appeltje en afentoe slobber.
Toen werd je deze winter ziek.. Benauwdheid en je ademhaling was erg onregelmatig. Je kreeg er medicijnen voor en dat was even een schok voor mij waardoor ik weer lekker met jou bezig ging. Je werd geschoren, we liepen kleine rondjes naar ’t gras, lekker poetsen, elke dag slobber omdat je dun werd en je knapte echt weer op, ik vind zelf dat je er weer goed uit zag. Keek weer vrolijk uit je oogjes afentoe een hinnik als ik eraan kwam, jaaaaa mijn Coortje was terug! We gingen lekker naar ’t land, heerlijk. Je werd goed beschermt door je vriendinnetje, niemand kon in de buurt komen. Ook ik niet of ik werd aangevallen. Afspraak gemaakt met de eigenaresse van dat paardje en toen kon ik je weer lekker borstelen en bijvoeren. Tot gister (18 mei) ik had weer afgesproken zodat ik je kon poetsen en bijvoeren. Je had ’t weer erg benauwd, weer een onregelmatige ademhaling (erger dan vorige keer!) en at je eten ook niet op.. Daar schrok ik wel van. Vorige keer wou ik je niet kwijt, misschien heel egoïstisch maar ’t is toch weer voor een halfjaar goed gegaan. Dit keer wist ik het gewoon, je was op.. Alle paarden kwamen om het stukje staan en ik was je lekker aan ’t borstelen en knuffelen. We hadden al een voorgevoel dat je de nacht niet zal redden. Kop op, zo’n sterke pony, zij red ’t wel. Toch durfde ik vanochtend niet naar het land.. Toen ik telefoon kreeg van een goede vriendin van mij die ook op ’t land staat wou ik eerst ook niet opnemen. Ik wou het niet geloven. Ik nam toch op en ze zei: ‘Nan, ik moet je wat vertellen’ ik nog heel stom maar wel met het idee in me achterhoofd ‘ooh wat dan?’ Cora is dood.. Ze lag vanochtend in het land.. Ik barstte in tranen uit en wou het niet geloven.. ‘
Mijn moeder en ik zijn er meteen heen gegaan en het eerste wat ik deed was naar Christy lopen, ik wou je niet zien liggen.. Ik wou geen afscheid van je nemen.. Maar toch moest ik, ik ben eigenlijk een beetje met tegenzin naar je toe gelopen en eerst alleen even bij je gestaan en gekeken hoe de paarden van jou afscheid namen. We stonden allemaal om je heen. Toen iedereen even weg was ging ik je aaien en heb zo een tijdje bij je gezeten.

Bedankt voor de mooie tijden meis, sorry dat ik je zo heb behandelt een periode en ben blij dat ik het laatste half jaar toch nog een leuke tijd met je hebt gehad. :+:

Ik heb er wel vrede mee maar vind ’t op dit moment best moeilijk om naar het land te gaan en haar niet meer te zien.. We hebben een vlechtje in haar manen gemaakt en dat afgeknipt. Dat komt dan met een foto, tekening en een kaarsje in jou hoekje.
Weinig mensen kunnen het zeggen, mijn pony is 41 jaar geworden.
Ik zal je nooit vergeten meis.

Afbeelding

Afbeelding

En deze foto, de 1e of 2e dag op 't land 2009
Afbeelding

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:34

sterkte meid :(:)

Ik ben er voor je.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:35

Sterkte Nann..
Cora heeft een mooi leven bij jou gehad & jullie hebben samen een hoop beleefd. Ik denk dat ze zich geen beter leven had kunnen wensen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:36

Ben er stil van Nann... Ik wist niet dat je haar al zo lang had. Heel veel sterkte :(:) Ik weet zeker dat Cora een mooi leven bij je heeft gehad :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:37

Klinkt misschien een beetje karel utrecht tango, maar jammer dat je het dier niet uit zijn lijden hebt verlost, nu heeft het dier misschien een doodsstrijd gehad de laatste nacht.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:41

aerdenhout1 schreef:
Klinkt misschien een beetje karel utrecht tango, maar jammer dat je het dier niet uit zijn lijden hebt verlost, nu heeft het dier misschien een doodsstrijd gehad de laatste nacht.

Lekker genuanceerd zeg...

Sterkte met het verlies en zoals je zelf al zegt, niet veel mensen kunnen zeggen dat hun pony 41 jaar oud is geworden...

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:42

Ik denk dat ze gewoon in haar slaap is overleden. Dan heeft ze er niks van gemerkt.

De vorige keer was het ook goed gekomen door alle goede zorgen. Dat lees je in de tekst.

Ze heeft geen pijn gehad anders had ze dat vast wel gemerkt als je je paardje al zo lang hebt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:44

aerdenhout1 schreef:

Cora zou ingeslapen worden maar is dus al eerder een natuurlijke dood gestorven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:44

Heel veel sterkte, het was een leuk beestje om te zien en ik weet zeker dat ze een topleventje heeft gehad bij je. :)

aerdenhout1 schreef:

Dit vind ik echt een verotte opmerking! Waar slaat het op?
Als ze onregelmatig ademhaalde is het zeer waarschijnlijk dat ze heel rustig is gegaan, ingeslapen dus, op een natuurlijke wijze.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:52

aerdenhout1 schreef:

Wat een rot opmerking.
Inderdaad jammer dat er zeker echt wel paarden zijn die eerder uit hun lijden verlost hadden moeten worden.
Herrinder mij toch een aantal gevallen die zeker wel een doodstrijd hebben gehad.

@Ts: Heel veel sterkte met het verlies van je paardje.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:53

Jammer dat er weer iemand is die in deze situatie zo'n *** opmerking kan maken, je moet straks maar kijken hoe jij zelf reageerd in zo'n situatie.

Meis ik wens je ontzettend veel sterkte in deze nare periode.
Ze heeft het vast goed gehad bij je, anders was ze niet 41 geworden! Veel sterkte meis.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:54

veel sterkte,

Ze heeft een prachtig leven gehad en is ONTZETTEND oud geworden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:55

die opmerking is wel waarheid. maar als er even verder gelezen word is er te zien dat dit diertje anders ingeslapen zou worden...
de dood kan je niet altijd voor zijn!

laten we geen ruzie gaan maken :) het is al erg genoeg.

maar mijn god, wat een mooie leefdtijd!!

sterkte!

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:59

Hey, ik leef met je mee, ik weet hoe het is ik ben ook mijn pony verloren. Mijn pony liep ook al tegen de 40 aan. Heel veel sterkte meid, verwerk het lekker op je eigen manier, en denk gewoon terug aan de mooie dingen. Jij kon er niks aan doen, ga je niet schuldig voelen! Ik vind trouwens wel dat je het mooi verteld heb, en je heb ook mooi foto's gebruikt, wat een schatje... Veel plezier met je nieuwe paardje/pony ( ik weet niet wat het was).Heel veel sterkte!

Mandy.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:59

sterkte! :(:)

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:00

aerdenhout1; Kun je je bizarre opmerkingen voor je houden?! Belachelijk!! Nann had al besloten dat Cora ingeslapen moest worden, Cora was haar voor. Ze is in haar slaap gestorven en zal er niet veel van gemerkt hebben.

Lieve Nann, heel veel sterkte de komende tijd, je weet me te vinden meis :(:)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:02

Sterkte nann,

nogmaals je weet me 'te vinden'.

:(:)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:04

Ik weet hoe emotioneel het kan zijn om alleen al te zien als de andere paarden afscheid nemen :(:) Ik vindt dat een heel erg mooi gezicht.
Je mag best trots zijn dat Cora deze leeftijd bereikt heeft.

aerdenhout1 schreef:

Hoe haal je eruit dat het dier een doodstrijd heeft gehad? Sorry offtopic maar er zijn heel wat paarden die bij jou een behoorlijkle strijd hebben moeten leveren voordat ze mochten gaan ;)
p.s Ik zal nu vast wel weer een dreig mail via pb van je krijgen omdat ik dit nu zeg!

AaronYve

Re: Cora (41) om nooit te vergeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:09

41 jaar? Heel veel sterkte! Ga het verwerken en ben blij dat je pony nog z'n leven heeft mogen meemaken en voel je vooral niet schuldig.
Kan lezen dat je veel van haar hebt gehouden

Orchidee21

Re: Cora (41) om nooit te vergeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:16

41 jaar.. wat een leeftijd zeg
En zo lekker door kunnen gaan met leven na haar manege leven. Ze is je vast en zeker zeer dankbaar. troost je met het feit dat de meesten niet zo oud worden en ze vast heel gelukkig moet zijn geweest bij jou. Dat neemt niet weg dat je haar nu enorm mist.
Veel sterkte komende tijd!

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:17

Wat een schatje was je pony om te zien, en wat een enorme stoere leeftijd heeft ze behaald!
Inderdaad een geweldige pensioentijd gehad, zoals ze door de wei rent met haar krulletjes-beentjes!
Ontzettend verdrietig om een dier dat iedereen al zo lang kent te moeten missen, ze was vast een begrip bij jullie in de buurt!
Sterkte hoor, maar ze galoppeert nu weer helemaal fris en jong over de eeuwige groene wei en dat idee is misschien een troost, denkend aan hoe ziek ze was op het eind....

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:18

aerdenhout1 schreef:

Dat klinkt idd een beetje veel kilo utrecht tango. Sommige dingen gebeuren nu eenmaal anders als je denkt dat ze gaan gebeuren. Soms is het de bedoeling ze zachtjes te laten inslapen, soms beslist het lot anders, je doet wat je kunt naar eer en geweten. De pony heeft een meer dan prachtig leven gehad, een een lief baasje die nu veel verdriet heeft om haar verlies. Sterkte meisje, jouw dier zal je niets verwijten, ze is gestorven onder een sterren hemel, en knippert je nu als sterretje tegemoet.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:21

Nan heel veel sterkte! Heel erg wat er is gebeurd...

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:22

allereerst heel veel sterkte ermee, 41 jaar is een mooie leeftijd.

die opmerking vind ik ook niet erg gepast, het is al erg zat als je een beestje kwijtraakt. daarbij komt dat zoals al gezegt is de pony ze al voor was. En rustig ingeslapen worden is ook niet altijd het geval, ik denk dat ze op deze manier het beste is gestorven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:24

Sorrie als het wat bot overkwam na het terug lezen dacht ikzelf ook wel...oeps!!! zo bedoelde ik het zeker niet! Maar als een paard het zo benauwd heeft ( wat ik uit het bericht begreep) is in laten slapen op zo'n moment denk ik de beste oplossing, zeker als je al bang bent dat hij de nacht niet zal halen. En 41 is natuurlijk een prachtige leeftijd, dat halen veel paarden niet.

alabaster...kijk eerst even in je eigen straatje en stop eens met zwart maken, je begint erg vervelend te worden!