Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HannahFrouk schreef:Als je je weidegenoot laat kijken, dan laat je haar dus ook zien hoe de DA je paard ... ja, het klinkt rot hoor maar zo ziet dat paard het misschien toch ... "doodmaakt". Ik bedoel je merrie loopt gewoon rond, er komen een paar mensen aan, en de merrie gaat liggen en sterft. Zou dat paard dat niet heel verkeerd opvatten?
Ik zou haar er om die reden niet bij het inspuiten zelf willen hebben, maar pas later om afscheid te nemen. Je weet niet wat voor indruk het op dat weidegenootje nalaat.
heaven schreef:ik heb mijn shetlander laten inslapen buiten in de voortuin van de boederij.
daar liep zij altijd samen met mijn haflinger.
haflinger heb ik er wel bijgelaten maar wel op afstand.(stond vast)
dit omdat hij heel nieuwschierig was en de da niet zijn werk kon doen met een haflinger erbij die in je jas zit te grabbelen naar snoepjes.
hij heeft wel degelijk verdriet er van gehad en ik denk dat hij het ook wel begreep dat ze er niet meer was...
hij heeft even los mogen lopen daarna bij haar .
hij heeft niet gegraast maar aleen treurloos erbij gewaakt!!
ik denk dat hij dik 15 min niet is weggeweest van haar zijde.
daarna heb ik hem op stal gezet...
ik weet aleen niet of je er bij nagedacht hebt hoe je je overleden paardje uit de weide weg haald?
dit is natuurlijk ook een emontioneel.
meestal heb je veel mannenkracht nodig of een tracktor of heftruck.
rendac haald je paard niet op uit de weide (toen)
en moet je het dier naast de weg leggen...
erg naar en daar krijg je ook geen prettig gevoel van.
ik heb alles met rendac zo geregeld dat ze maar 1 uur op het terein heeft gelegen.
ik heb de chaufeur netjes gevraagd of hij het terein wilde oprijden en haar er niet in wilde gooien!!!
rendac chaufeur deed het met een knipoog en reed netjes het terein op.
ik heb niet gegeken hoe hij haar in de vrachtwagen heeft gelegd!!dat was te emontioneel.
maar ik hoorde dat ze tegenwoordig met een speciale trailer je paardje kunnen ophalen!!
is toch een prettigere manier dan de grijper!!
hopelijk heb je hier wat aan!!
veel sterkte met een toch moeilijke beslissing!!