Mijn lieve pietje. Mijn lieve vriendje.
Ik kan gewoon niet geloven dat je er niet meer bent. Donderdag hebben we samen nog een leuke buitenrit gemaakt, waar je eigenlijk best een beetje stout was.
En gisteren moest ik ineens voorgoed afscheid van je nemen. Je was zo dapper en sterk. Ik zou alles hebben gedaan als er nog hoop was geweest om je te kunnen redden. Helaas bevestigde de dierenarts wat waar ik zo bang voor was en wat ik eigenlijk ook al wist. Je had je been gebroken en er was niets meer wat we voor je konden doen. Ik moest je laten gaan. Het is het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen. Het is alsof ik afscheid moet nemen van mijn allerbeste vriendje.
Geen enkel ander paard kan ooit jou plekje innemen. Je bent zo speciaal voor mij. Met jou werd mijn droom werkelijkheid. Mijn eerste eigen paardje. Toen ik je voor het eerst zag was het liefde op het eerste gezicht. Je prachtige uitstraling en zachte karakter doet mijn hartje smelten. Mijn Pietje toch.
Dat ik je net kreeg zat je helemaal in je schulpje. Je vond knuffelen maar raar en poetsen was iets dat maar moest. Naarmate de tijd vorderde ging je steeds meer genieten van je poetsbeurtjes en je leven als "echt" paard. Je vond het fijn in de kudde samen met je vriendinnetje Flop. Je veranderde in je gedrag en in je uiterlijk. Je zag er super uit deze zomer. En ik was er zo trots op dat jij mijn paardje was. Je deed altijd zo goed je best.
Je vond de buitenritjes ook zo geweldig.
Die keren dat je met mijn zusje door de bossen ging crossen. Wat voelde je je stoer en wat vond je dat spannend en je leek je helemaal jong te voelen. Je maakte je 3 keer groter dan je al was.
Mijn lieve vriendje. Ik vergeet je nooit. Je blijft voor altijd bij me, en je blijft mijn lieve grote man. Ik hou gewoon zo veel van je.
Ik hoop dat je de laatste 7 maanden die je bij mij mocht zijn, het heel erg fijn hebt gevonden. Je bent zo vredig heengegaan. Ik heb je geknuffeld en met je gepraat, en heb je zoveel mogelijk geprobeerd te steunen toen je je laatste adem uitblies. We zijn tot het einde samen gebleven. Je hebt geen pijn meer en je zal dat ook nooit meer krijgen. Ik hoop dat je nu in de paardenhemel bent, en ziet hoeveel ik werkelijk van je hou.
Lieve Pietertje, slaap zacht mijn vriendje.
Ik en mijn lieve grote reus vredig voor de allerlaatste keer samen bij elkaar.