En we zaten rustig een broodje te eten, en zien we ineens mensen ons erf op rennen.
Het eerste wat ik dacht "de paarden" en dat bleek te kloppen.
Ze vertelden ons dat er wat met een paard was, althans ik was aan aan het rennen naar de wei.
Bij de wei aangekomen zag ik dat de volwassen paarden niks mankeerde, dus naar de wei met de merrie's met veulens.
Ik zag het gelijk Indy had twee rooie achterbenen en stond op rust.
Ik heb de draden open gegooid en ben er heen gerend, en gelijk naar mijn moeder geroepen dat ze de dierenarts moest bellen MET SPOED.
Ik had gelijk al door dat dat het echt niet goed zat, ze had met haar been in de draad gezeten.
Nou ja het wachten was op de dierenarts want we wouden haar niet binnen zetten omdat ze voorover op de kogel liep, wat dus eigenlijk niet mogelijk is als een paard zijn been nog goed is.
Ik heb gelijk de mensen gebeld die haar gekocht hadden en gezegd dat ze moesten komen en dat er iets goed mis was (ze wonen bij mijn ouders in de straat dus was er nog eerder dan de dierenarts.)
Toen de dierenarts kwam was het al vrij snel duidelijk, het draad had alles kapot gemaakt alle pesen waren door en de zenuwen alles.
Dus we hebben haar nog verplaatst en daar moest het gebeuren, ze kreeg eerst een verdoving waar ze een klein beetje tegen vocht, maar toen we haar neegelegd hebben gaf ze zich over, en toen kreeg ze de laatste spuit en blies ze haar laatste adem uit

Heel zwaar om een altijd even vrolijk en gezond veulen zo te zien gaan, maar het was het beste voor haar.
Indy mocht maar 4 maanden worden, ze is geboren op 26 mei en moest weer gaan op 28 september.
Dit stukje is ook voor Maike (MissJeanny) en Nynke (Vernon) en hun familie die haar gekocht hadden.
We zullen je missen mooie meid