Over 2 weken is het een half jaar geleden dat ik dit topic opende:
[IM] Vaarwel pony die 39 jaar geworden is
Nu na een half jaar het allemaal een beetje verwerkt te kunnen hebben leek het mijn mooi om nog een topic te openen met wat foto's die ik in de 5 jaar dat ik Melvin heb verzorgd heb verzameld. Melvin is op 39 jarige leeftijd overleden.
In 2009 ben ik begonnen Melvin te verzorgen, ik was toen 7 jaar en zocht een verzorgpony, als echt penny meisje was ik helemaal dol op pony's. Samen met mijn buurvrouw gingen we langs de adresjes van de pony's die zei vroeger had verzorgd. Als laatste kwamen we aan op een landgoed met een enorm wit huis met een weiland ervoor, in dat weiland stond een magere pony helemaal alleen een beetje verwaarloosd. Het bleek dat mijn buurvrouw Melvin 10 jaar geleden ook had verzorgd maar uiteindelijk was gestopt, ze was heel verbaasd dat hij er nog was. Na een overleg met de eigenaresse mocht ik Melvin gaan verzorgen, ik was door het dolle heen! Ze had ongeveer 15 jaar geleden Melvin gekocht als pony voor haar dochter maar inmiddels was zij alleen maar bezig met jongens en scooters. Toch kon die dochter het niet over haar hart krijgen om Melvin te verkopen en toen stond hij daar maar zielig alleen in een weiland. In het begin reed ik nog rond met zadel en hoofdstel, in zijn laatste jaren alleen kleine stap ritjes zonder zadel met halster en teugels. Na een jaar hem verzorgd te hebben kreeg ik Starwien, mijn eerste eigen pony als gezelschap voor Melvin, in 2013 kreeg ik Jens. Jens kwam omdat Melvin toen met de dag zou kunnen overlijden, en we niet wouden dat Starwien dan alleen stond.
Samen met mijn grote vriend

We gaan verder in de tijd, dit is ongeveer de laatste keer dat ik met zadel heb gereden

Klein meisje met grote pony

Het zelfde soort foto maar toch weer een tijdje verder

Lekker fris koppie nog

Soms reden we in de bak een rondje zo rond, schrikken deed hij niet

En we gaan weer een hele stuk verder in de tijd, onze laatste rij foto die ik heb, dit was in de lente van 2013

Zomer van 2013, onze laatste zomer samen..

Een keer een rondje door het bos wandelen was heel gezellig

Najaar 2013

Toen gingen we verder naar de winter van 2013, op 30 december ging ik samen met mijn moeder en zus naar stal, we hadden een nieuw soort brokken gehaald om hem nog wat dikker proberen te maken. Melvin stond nog op stal en toen wij binnen kwamen hinnikte hij niet zoals altijd, stond stil in een hoekje en had zijn slobber niet opgegeten, niks gedronken.. Hoesten en moeizaam ademen. Wij brengen hem naar de wei waar hij gelijk gaat liggen, elke keer probeerde hij nog op te staan, maar hij bleef hoesten. Wij hebben vrijwel gelijk de dierenarts gebeld en daarna pas de eigenaresse. Zij kwam al snel samen met haar dochter en ook toen de dierenarts. We hebben hem weer op stal kunnen zetten en zij heeft hem toen onderzocht. Ze gaf hem nog een kans met medicijnen of we zouden hem kunnen inslapen. De eigenaresse gaf de keuze aan mij omdat ik eigenlijk toch de laatste jaren zijn eigenaresse ben geweest ( wij hebben alle kosten van hem betaald in ruil voor gratis weiland stalling voor mijn 2 eigen pony's ) ik heb toen er voor gekozen om voor de medicijnen te gaan en hem nog een kans gegeven. Helaas toen wij de volgende dag op stal kwamen lag hij vredig in zijn stal, hij was gestorven. Ik heb ontzettend veel gehuild en verdriet gehad en dat heb ik nu nog steeds, want zo'n pony vergeet ik nooit, hij heeft me zoveel liefde gegeven! 1 ding weet ik zeker, ik heb hem nog 5 geweldige jaren gegeven! Hier nog onze laatste foto samen toen hij in de wei lag, het vuur uit zijn ogen was weg...