12 jaar lang heb ik jou mogen verzorgen.. Jouw eigenaars deden de dagelijks verzorging zoals eten geven, stal uitmesten etc. Ik mocht jou komen poetsen en rijden wanneer ik maar wou.
12 jaar gelden kwam ik weer op stal en de eigenaars hadden een verrassing voor mij. Kom mee in de auto, en namen een halster en voerschep mee. Wij reden naar een boerderij verder op waar een fjord in de wei stond. Dit wordt jouw nieuwe verzorgpaard! Ik helemaal blij natuurlijk! Haar naam was Mickey, had weinig mens contact gehad behalve dat ze te eten kreeg en de stal werd gemest (staat 24/7 buiten met inloopstal). De eerste keer werd het dus letterlijk vangen.. Leuke uitdaging!
We hebben vele bosritten gemaakt, zijn naar mijn huis gereden, hebben veel shoots gehad, en lekker pootjes baden bij Surea.
Mickey was al 30 jaar, en heeft al jaren een ziekte waardoor ze heel moeilijk voedingsstoffen opneemt, iedere winter was het maar de vraag of dat ze die door kwam, niemand had dan ook gedacht dat ze vanochtend is ingeslapen.
Vanochtend vroeg de wekker gezet, met mijn moeder de stad in zodat ik smiddags naar stal kon om haar te gaan wassen. Wij waren aan het afrekenen, en mijn telefoon ging. Appje van de eigenaresse, Mickey kon niet meer opstaan, ze probeerde het wel maar het lukte niet meer.. De dierenarts was er al bij en gaf als advies om haar in te laten slapen ze was helemaal op. Helaas kwam ik te laat aan en was ze al ingeslapen toen ik aan kwam.. Heb er nog bij gezeten en afscheid genomen

Rust zacht mijn gouden vriend,