[IM] De zwaarste beslissing ooit, vaarwel lieverd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

De zwaarste beslissing ooit, vaarwel lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 14:55

Ascar mijn aller aller liefste vriend.

Ascar is al vanaf mijn 13 mijn grote vriend.. mijn trots mijn alles..
We hebben heel veel bergen en dalen bewandeld ..
Nadat ik hem een half jaar had kwamen we er achter dat we flink bedonderd waren met de aankoop van hem..
Maar de liefde voor elkaar was zo sterk dat mijn vader ons absoluut niet uit elkaar wilde halen.. Koste wat het kost.
Hij kocht er zelfs een pony bij zodat ik toch kon gaan rijden. Maar ik had alleen maar oog voor ascar. We waren bijna dag en nacht samen en ik slaapte zelfs op zijn rug..
Na een tijd ging het best wel weer goed met hem al zou hij nooit meer wedstrijden kunnen rijden. Lekker recreatief van elkaar genieten konden we nog heel goed..
We zullen wat km gegalopeerd hebben zonder zadel.
We waren echt een team..
Dit jaren zo door gegaan.

Afbeelding

Ik had altijd een wens.. die totaal niet realistische was..

"mam, later als ik groot ben en ook kinderen heb wordt ascar van hun "

Iets wat totaal niet realistische was gezien zijn leeftijd en mijn leeftijd..

Nu in 2008 heb ik een dochter gekregen.. Neva Jade..
en zo klein dat ze nog is zo gek dat ze op hem is..

Ascar leefde helemaal op als hij er zag.. Die twee genoten echt van elkaar
Ascar was echt gek op haar en ze deden alles samen. Spelen in het land, lekker wandelen, grazen in de berm, en lekker mee op de rug van Ascar.

Ik ben blij dat die twee elkaar hebben leren kennen maar dat maakte het nog moeilijker om de keuze te maken.

Ascar had een flink ziekte beeld en had inmiddels een prachtige leeftijd van 34 behaald.
Alleen zijn geest wilde nog hier zijn hij leek wel een 3 jarige. Maar zijn lichaam was op.
Zijn organen hadden het begeven en per week werd hij steeds magerder hoeveel we hem ook voerde.

Neva heeft haar laatste wandeling met hem gemaakt en ben blij dat ze elkaar hebben leren kennen..

Ik heb een reading gedaan om te vragen hoe ascar nog naar het leven kijkt..
Dit zijn een paar dingen die hij mij verteld heeft en die ik mee draag..

Als ik kinderen zien dan geniet ik van ze en knuffel ik ze in me gedachten. Vroeger hield ik van rennen, maar nu ren ik in me gedachten, al ben ik soms zelfs daar te moe voor. Me lijf werkt niet meer zo als ik het wil en me organen zitten me dikwijls in de weg.”
Ja, ik geniet van die kleine meid en van de jongen paarden die er niets van snappen, of denken te hebben gesnapt en dan toch weer een andere kant op gewezen moeten worden. Ook geniet ik van de mensen en hun wereld, als buitenstaander kan je er om lachen, al begrijp ik goed dat het voor jullie een groot drama is wat jullie beleven. Ik genoot vroeger van alles wat mij paard maakte nu geniet ik meer van alles als ziel. Als waarnemer van de wereld. ( het voelt als hij niet in zijn lijf zit, en zegt daarbij dat bij de volgende vraag komt.
Mijn lijf is oud en alles werkt niet meer zoals toen ik 4 jaar was. Ik ben een gezond paard en heb genoten van mijn leven. Ik ben altijd gezond geweest en heb nu alleen pijn aan me gewrichten en last van me organen die niet meer naar wens functioneren. Ik heb genoten van de zomer en de warmte die me gegeven word. Ik hou van je linnepin.
Gezegend, dank je wel voor je goede zorgen en ik weet dat je me vriend zal zijn voor altijd en strijder voor mij tot het bitteren eind. Dank je voor mijn mooie leven bij jou.
Is hij gelukkig?
Ja ik ben gelukkig. Al ben ik boos dat mijn lijf niet meer wil. Ik ben bezig het te gaan accepteren, terwijl straks de bomen hun blaadjes los gaan laten, zal ik moeten gaan accepteren dat mijn lichaam straks klaar is om te gaan. Me ziel zal altijs verder leven en ik zal er altijs naast je staan, je hele verdere leven.
Wil hij nog doorgaan met het leven.
Ja ik wil nog even verder. Ik moet nog even verwerken dat het straks ophoud. Maak je maar niet ongerust, wanneer het zo ver is ben je de eerste die het weet. En weet dat ik je super dankbaar ben voor dit leven en dat ik bij je in het krijt staat. Ik zal waken over die kleine meid en de reis die zij zal maken met jou aan haar zij.
Heb je nog wensen of verlangens?
Mijn wens is, dat Lindy weet dat ik niet weg ga, maar dat maar lichaam weg gaat. Als ze nu aan me denkt voelt ze me en zo zal ik altijd bij haar blijven, in haar hart. Ook is mens wens dat ik zacht over mag gaan. Hij laat voelen dat hij niet wil overlijden omdat organen het totaal hebben begeven, waardoor hij pijn zou hebben bij het overlijden. Hij gaat het liefst waarneer hij eraan toe en laat zien dat hij liggend in slaap valt. Dat is zijn grote wens.
Verlangen zijn de dingen die hij heeft beschreven bij het allerliefste willen. En daarnaast zegt hij dat hij het verlangen heeft om naar huis te gaan, daarna bedoeld hij dat hij erna uit kijkt weer een te zijn met alle zielen van de paarden. Maar wel als hij er klaar voor is!!!! Benadrukt hij nog een keer.

Met dank aan Mirella http://www.boodschapvandedieren.nl

je beste maat
je beste vriend
je weet wat hij wil
je weet wat hij verdiend

zijn ogen spreken de waarheid
zo eerlijk zo hard
maar ik weet zelf ook diep van binnen
dat hij naar vrede smart

je wilt het beste voor hem
maar je wilt hem ook niet kwijt
zo langer doorgaan kan ook niet
je ziet hoeveel hij lijd

je neemt de beste keuze
met vedriet en pijn
dan hoor ik een stem in mijn hoofd
''ik zal altijd bij je zijn''

dat geeft je rust
een knuffel voor de laatste keer
je geeft een kusje op zijn neus
en legt zijn hoofdje zachtjes neer

namens mijn dochter die nu blij verteld dat hij een ster is.. ( 2 jaar )
Als ze naar bed gaat zegt ze mama.. ascar zwaaien.. daar sterren

Afbeelding

Ik kijk omhoog
naar de sterrenhemel
ik zoek de grootste ster
de grootste ster dat ben jij
want jij bent de ster
die mijn leven verlicht!

Ascar ik hou van je en ook al ben je pas een dag weg ik mis je nu al...
Hieronder een fotoalbum van alle mooie momenten die we met ascar hebben mee gemaakt.. en dat zijn er heel wat..
Neva kennis maken met paarden, ascar in zijn jonge jaren met mij,Laura leren dat er ook wat anders is dan dressuur ( crossen etc lol met je knol ) britt haar eerste ritjes en ga zo maar door..
Ascar heeft een hoop mensen leren kennen en er zijn een hoop mensen die hem kunnen en van hem hebben genoten.
Zoals een gehandicapten jongen die nu helemaal gek is op paarden zijn eerst rit op ascar heeft gereden ga zo maar door..

http://jalbum.net/browse/user/album/869670/

Het inslapen was alles behalve mooi.
Het was een hel..
Ik pakte ascar uit zijn stal en heb hem heerlijk wat worteltjes gegeven.
Om 17.00 kwam de dierenarts..
Ik heb hem meerdere keren gezegd dat het me spijt..
Ik ben met hem naar de perenboom gelopen..
Zijn lievelings plek om te grazen..Hij stond heerlijk te grazen en ik wilde eigenlijk terug..
We deden zijn deken af en zag dat het echt moest.
In 2 weken tijd was hij weer extreem afgevallen terwijl hij meer gevoerd kreeg.
Zijn organen waren echt op en functioneerde niet meer zodat er niets meer in zijn lichaam werd opgenomen.
Hij kreeg eerst een roesje.. Ascar verdomde het om te gaan liggen.. ( in de 15 jaar dat ik hem heb heb ik hem nooit zien liggen )
de dierenarts waarschuwde dat als hij het middel zou toe dienen hij een sprong kon maken.
Nou we hebben het geweten.
Ascar wilde zich niet gewonnen geven en bleef weg lopen. De hond wist zich geen houding te geven en viel ascar aan. Ascar ging bovenop hem zitten. Vervolgens komt de dierenarts onder hem terecht. Het was een ware hel..
Toen hij eindelijk lag, kreeg hij een epileptische aanval.
Ik wilde bij hem zijn ik storte in..
Ik ben bij zijn hoofd gaan zitten en heb zijn hoofd vast gehouden zodat hij niet alle kanten meer op kon..
De DA zei dat hij al hersendood was en dat dit na stuipen waren..
Het leek wel uren te duren.. Hij ging maar niet..
Hij hinnekte zacht in mijn handen en bleef briezen. Als ik wat zei gingen zijn oren naar voren en zijn ogen knipperde..
ik geloof gewoon niet dat hij er niet meer was hij bleef op mij reageren..
Hij ging maar niet.. De DA heeft hem nog een spuit gegeven..
Ik ging kapot om hem zo te zien.. Als ik er aan terug denk kan ik niet anders doen dan huilen..
Hij is in mijn handen gestorven met zijn oren naar voren..

dag moppie
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 14-01-11 15:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Sodeletuut

Re: De zwaarste beslissing ooit, vaarwel lieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:58

Heel veel sterkte.. Wel een erg mooi verhaal, dat je dochtertje hem toch nog heeft mogen kennen..
En hij heeft een prachtige leeftijd bereikt, en lijkt op de foto's op een gelukkig paardje..
Maar het blijft natuurlijk zwaar om je vriend te moeten verliezen, nogmaals veel sterkte.. :(:)

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:58

de tranen rollen over mijn wangen
ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd

vergeet 1 ding nooit ascar is en blijft bij jouw alleen kan je hem niet zien
je bent een top baas

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:00

Heel veel sterkte met dit verlies! Weet niet zo gauw wat ik verder nog tegen je kan zeggen. :'( Maar mooi beschreven! Weet hoe je je voelt. Hoop dat je het snel een plekje kunt geven.

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:01

Wauw, krijg er tranen van in mijn ogen!
Veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:03

Wow Lin, dat stukje van die reading is heftig zeg..
Heel erg veel sterkte ;(

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:06

poeheee . slik .

heftige maar o zo moedige beslissing .
heel veel sterkte met je verlies .
mooi dat je dochter hem bij de sterren ziet ik weet zeker dat ie zo ook bij jullie is.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:08

Ik had je vorige topic in stilte meegelezen...

Wat heb jij een liefde voor hem.. en hij voor jou!

Heel veel sterkte met het verlies van jou vriend..
En blijf zwaaien naar de mooiste ster samen met je dochter :(:)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:11

Ik heb kippenvel over mijn hele lichaam. Die reading ook, wow! Je paard heeft een mooi leven gehad en een super leeftijd behaald! Heel erg veel sterkte! :(:)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:12

Heel veel sterkte met dit grote verlies! Houden van is ook loslaten. Dappere maar oh zo moeilijke beslissing. Dikke knuffel voor jou en je dochter.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:18

Heel veel sterkte met het ontzettend grote verlies van je trouwe vriendje :(:)
Ik geloof dat je een topbaasje bent voor hem geweest bent en wat fijn dat Neva-Jade hem nog heeft mogen kennen en lief hebben en nu is hij een prachtig sterretje aan de hemel.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:21

Heel mooi geschreven! Heel veel sterkte

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:22

Lieve Lindy, ik vind het zo ontzettend erg voor je... Het is beter voor Ascar, maar dat maakt het verdriet natuurlijk niet minder. :(:) Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je troost vindt in de gedachte dat hij nog zo van Neva heeft kunnen genieten.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:24

Wauw Lindy, wat een mooi verhaal en die foto aan het eind. Dan schieten echt detranen in mijn ogen! Super lief, betere mensen kan je niet wensen voor je paarden. Lindy, je hebt hem al de jaren het best egegeven wat die had kunnen krijgen en dat zal die nooit vergeten!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:27

Sterkte Lindy, mooi stuk over Ascar

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:27

Wat een geweldige band hebben jullie gehad samen!
Heel veel sterkte!!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:29

Heel veel sterkte met het verlies van ascar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:31

Heel erg veel sterkte Lindy....

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:34

Heel veel sterkte gewenst voor jullie.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:35

Heel moedige, maar moeilijke beslissing heel veel sterkte.
Ik hoop voor jullie dat jullie rust gaan vinden.

malita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:37

wat een moedig besluit,en wat een mooie foto's vooral die met je dochtertje en je paardje samen!
je ziet ze van elkaar genieten...
heel veel sterkte van dit grote verlies en een dikke knuffel aan je dochter.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:40

Lindy nogmaals heel veel sterkte met dit verlies en dat sterretje dat blijft! Die staat over 20 jaar ook nog aan de hemel. En dat sterretje blijft altijd voor jou en Neva schijnen. Geniet daar van.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:40

Prachtig geschreven en wat een mooie momenten hebben jullie gehad. Super dat je kleine hem toch nog heeft leren kennen.
Heel veel sterkte met het verlies, wat zal dat zwaar zijn.

Kippensoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:43

Poeh, ik heb mensen er nog niet over gehoord, maar dat "Mama, Ascar zwaaien" vond ik toch wel heel ontroerend...
Heel veel sterkte!

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:45

Heel veel sterkte.