Monté zadel/singel/hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daantje99

Monté zadel/singel/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:22

Hallo Bokkers!

Ik ben opzoek naar een monté zadel. Kennen jullie ruitersportzaken/internetsites waar ik even rond kan neuzen.
Hebben jullie ook tips voor mij, bij het kopen van een monté zadel. Welke merken zijn goed/bekend/slecht/of anders?
Zijn er nog verschillende modellen zadels? (bijvoorbeeld ander zweetblad etc. etc.)

Ook zoek ik een monté singel. Zijn daar nog verschillende soorten in te vinden?

Natuurlijk is een hoofdstel ook niet te vergeten. Geven jullie hier ook de voorkeur aan een bepaald merk?

Verdere tips zijn altijd welkom!

Groetjess..

WendyBZ

Re: Monté zadel/singel/hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:38

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 14:57

Deze site kende ik al. Toch bedankt!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 06:35

Als ik jou was , zou ik eerst eens een beetje gaan kijken.. en ook of je het leuk vind voordat je spullen gaat kopen .. in eerste instantie heeft de trainer vaak de spullen wel, en tegen de tijd dat je misschien zelf spullen nodig hebt, is na 1 jaartje ofzo..

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 11:04

@ play_coy: Ik vraag toch gewoon om sites en verkooppunten van monté benodigdheden. Wie zegt dat ik bij een trainer sta?? Misschien vind ik het al leuk??

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:01

Daantje, de reden waarom play_coy zo reageert, is waarschijnlijk omdat je nogal een ongebruikelijke route aflegt. De meeste mensen die monte willen rijden, komen eerst over de vloer bij een drafsport-trainer en helpen daar mee met het trainen van de paarden. Pas later halen ze hun vergunning en kopen ze hun eigen spullen. Ik denk dat het wel het verstandigste is. Ik bedoel dit niet vervelend, maar het zal heel moeilijk voor je worden om paarden te vinden om mee te koersen, als je niet al bij een trainer over de vloer komt. Het halen van je vergunning kost een smak geld en ook de aanschaf van de spullen is niet niks. Als je dan al die uitgaven doet, en je krijgt geen paarden om mee te rijden, dan is dat ook zonde. Er zijn zoveel monte-rijdsters in Nederland en het is moeilijk om daar tussen te komen. Mijn advies is dus: ga eerst naar een trainer en helpen met de training van de paarden, informeer bij hem (of haar..) naar de mogelijkheden om monte-rijdster te worden en investeer daarna pas veel geld.

Succes in ieder geval!