Vanaf de draafbaan naar de dressuur (dravers) wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brendatjee

Vanaf de draafbaan naar de dressuur (dravers) wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 22:56

Ik heb een verzorgpaard (draver) dat koersen heeft gelopen.
Nu leren wij zijn nieuwe houding aan.. Dus nageeflijk over de rug lopen etc.
Het gaat tot nu toe ontzettend goed.
Hij heeft last van zijn rug gehad en de fysio is een paar keer geweest.
Wij doen verschillende trainingen met hem:
- Met lange lijnen werken.
- Gewoon odm.
- Trailles.
- Vrijwerken.
De draf was een grote stap voor ons, omdat hij ontzettend hol was.
Als hij aansprong in de draf ging zijn hoofd omhoog en begon echt als een holletje te stunteren..
Daardoor had hij ontzettend veel last van zijn rug.

Nu:
De draf doet hij ontzettend goed. hij loopt netjes over de rug, nageeflijk.
Zijn achterhand zet hij er goed onder. Wij willen geen wedstrijden met hem doen,
dus het is lekker voor onze plezier. We rijden ook buitenritten.
Gewoon afwisselend dus..

Mijn vraagje en intresses:
Hebben jullie ook jullie draver vanuit de koers naar de dressuur geholpen?
Vonden jullie dat moeilijk? Mijn paard vind het ontzetttend moeilijk, en ik ook eerlijk gezegd.
Hebben jullie nog meer tips? Wat beter is voor het paard.
Het gaat echt goed met hem, en hij leert ontzettend snel, hij is wel snel onzeker.
Hadden/hebben jullie dravers dat ook?
Wat deden jullie zoal qua training?

WendyBZ

Re: Vanaf de draafbaan naar de dressuur (dravers) wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:51

www.dravers.nl Lachen

Probeer niet te snel te gaan. Ze leren inderdaad snel, maar je moet ze af en toe tegen zichzelf beschermen. Galop heb ik het eerste half jaar niet geprobeert, alleen maar rust erin krijgen in draf. Bij vorige dravers lag dat een beetje aan het paard, de ene is er wat makkelijker in dan de andere.
Ik probeer regelmatig te longeren, rij ook veel buiten, afwisseling is goed, die van mij vindt de bak al snel saai. In de bak rij ik veel overgangen en veel voltes, galop doe ik alleen kleine stukken, hoogstens de helft van de bak.

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:43

De mijne doe ik volgens mij al een jaar geen galop meer. Dat gaan we nog niet proberen, de draf gaat nu ontzettend goed. hihi!

dylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:49

vriendin van mij heeft ook een draver..
komt ook van de renbaan af en is nu intussen al B+26 in de dressuur en B+7 in het springen.
in het begin hebben wij ook nog geen galop gedaan maar nu kna ze al wijken en schouderbinnenwaarts.
maarja die galop is natuurlijk niet de galop die je bij andere paarden zult zien. ze is daarop ook vaak aangesproke op wedstrijden.veel Succes met je paardje heel veel plezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:52

hoi,

hier ook iemand met een draver. de mijne heeft niet gekoerst maar hij is wel in training geweest. maar hij was niet snel genoeg. Nu rijden we inmiddels 6 maanden dressuur. (zadelmak gekocht maar verder zo groen als gras) na deze zes maanden loopt hij al redelijk naar beneden nog niet konstant en ook nog niet helemaal over de rug maar in de stap en draf heerlijk ondspannen. of het moeilijk was ? nouja wel moeilijker als een kwpn leren gallopeeren maar inmiddels. gaat het al redelijk. hij loopt soms nog wat overkruist. maar hij begint het steeds beter te doen. verder als tip wil ik je iig mee geven. word nooit kwaad. de meeste dravers doen almaar hun best en zullen bijna allemaal goud eerlijk zijn. verder i de mijne ook hee erg gevoelig voor mijn humeur ben ik chagerijnig dan gaat het rijden gewoon k*t ben ik vrolijk en optimistisch dan gaat het rijden top ! en ja de mijne is ook heel erg onzeker. hij probeerd ook heel erg mee te "denken". en verder kwa training. veel afwisselen de eene keer een sprongtje de andere keer dressuuur en dan weer buiten rijden.

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 07:36

Nini_roosje: Als ik voel dat ik niet lekker in me vel zit, en er eigenlijk op zit om ff snel te gaan rijden. Werkt het niet en stap ik af en ga ik losgooien of longeren. Ik ben ontzettend blij dat mijn draver zelf aangeeft wanneer het klaar is. Als we dan een stukje gaan draven, wat hij nog zo moeijlijk vind, valt hij terug in stap.. Vroeger was het dan echt over, maar nu is het zo dat als hij terug valt, niet meteen maar later weer een stukje kan draven. Ik zie aan hem dat hij er nu gewoon klaar voor is. Die van mij loopt ook nog niet constant over de rug maar veel beter als vroeger. Veel plezier verder ook met jou draver!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:37

volgens mij staat dit hier verkeerd. en daarbij: er lopen al een hoop topics over: 'draver, wie nog meer?' heet er 1

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:05

AP --> DRS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:11

Brendatjee schreef:
Nini_roosje: Als ik voel dat ik niet lekker in me vel zit, en er eigenlijk op zit om ff snel te gaan rijden. Werkt het niet en stap ik af en ga ik losgooien of longeren. Ik ben ontzettend blij dat mijn draver zelf aangeeft wanneer het klaar is. Als we dan een stukje gaan draven, wat hij nog zo moeijlijk vind, valt hij terug in stap.. Vroeger was het dan echt over, maar nu is het zo dat als hij terug valt, niet meteen maar later weer een stukje kan draven. Ik zie aan hem dat hij er nu gewoon klaar voor is. Die van mij loopt ook nog niet constant over de rug maar veel beter als vroeger. Veel plezier verder ook met jou draver!

jij ook veel plezier met jou draver Lachen wel haw topics maken he !

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:40

Misschien heb je ook iets aan dit topic: [DRS] wie rijden dressuur met hun draver??

Verder sluit ik me aan bij Wendy: rustig aan, veel afwisseling, op tijd even een stapje terug doen. Zoals Nini-roosje al zegt willen dravers altijd hard werken, ze geven soms te laat aan als iets hun boven de pet gaat. Als ze het niet snappen gaan ze vanalles uitproberen (wat wil je nu?? Verward Haha! ), en als je dan bijv. boos wordt of door blijft vragen dan gaat het mis. Alles proberen vanuit rust en ontspanning te doen, verlies je die, dan eerst weer die terugvinden voor je verder gaat. Lachen

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 20:22

Nina_rex, ik ben het 100% met je eens.

Priscilla_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:58

ik had met mijn draver wel een probleem maar uit eindelijk deed ze alles

Xx_elske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:54

wij rijden wel eens dravers die op dat moment koersen.. we doen veel tempowisseling daar worden ze lekker los van Tong uitsteken

hanneke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:18

ik heb sinds een half jaar ook een draver het gaat heel goed heb nog niet gegaloppeerd.
maar hebben die van jullie ook zo'n last van de knieen bij janna zijn ze laats ingespoten.
ik ken al twee dravers die kapot zijn gereden dus doe rustig aan.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:08

Ik ken eigenlijk geen enkele draver met last van de knieen, die van mij is over de 25 en heeft nog nergens last van. Lachen Is wel pech als je er net een treft die minder gezond is...