Een draver...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Een draver...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:44

Ongelooflijk. Ik ben er nog steeds van ondersteboven. Ik heb gewoon een eigen paard! Een uitgekoersde draver nog wel. Dit zijn ongeveer de laatste dingen die ik had kunnen verwachten maar het is echt waar. Ik volg al een aardig tijdje lessen en heb paarden verzorgd. Maar een eigen paard zat er om financiele redenen niet in. En als het zou kunnen, zou een draver wel het laatste zijn waar ik aan zou denken. Nu, dankzij mijn nieuwe baan, lieve moeder die mij steunt in mijn eigen kosten en mijn oom die voor mij een paard heeft gevonden is het dan toch gebeurd!

Ik realiseer me dat het me behoorlijk wat tijd zal kosten en dat ik aardig wat hooi op mijn vork neem voor een eerste paard. Maar ik heb er alle vetrouwen in. Het klikte meteen zo goed, hij is precies goed, alles klopt gewoon.

Hij staat nu sinds afgelopen dinsdag avond hier in de buurt gestald en het gaat ontzettend goed. Hij is erg rustig, en je ziet hem genieten van zijn vrijheid. Eindelijk, hij hoeft niet meer! Natuurlijk krijgt hij nog wel zijn beweging maar het hoeft allemaal niet meer zo snel en hard. En de rustige benadering werpt al meteen zijn vruchten af. Zie dit filmpje van woensdag (de dag nadat hij is aangekomen). Vandaag liep hij over het erf ook al zo mee, uiteraard wel voor de veiligheid een touwtje eraan, maar die hing los.

http://nl.youtube.com/watch?v=B_-ogtaw6Vc

Zijn er hier mensen die een uitgekoersde draver hebben omgeschoold tot recreatiepaard? En hebben jullie dingen ervaren waar ik op zou kunnen letten? Uiteraard krijg ik wel begeleiding!
Laatst bijgewerkt door RoosvanBlue op 21-03-08 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Esly_

Re: Een draver...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:50

nou ik heb hem zelf niet omgeschoold, maar ik rijd wel op een draver die nu kan galoperen! Haha! en hij kan ook een beetje springen, ik weet niet of jij ook met hem wil gaan galoperen. Maar ik kan je vertellen dat daar toch echt wel de moeilijkheidsfactor zit. Ik ben nu heel erg blij dat ik op hem rijd en hij doet het prima. Zelfs de galop gaat goed en middelgalop kan hij ook al best goed.

Verder veel succes ermee

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:53

Ik ga hem ook niet alleen omscholen hoor. Eerst moet hij vertrouwen krijgen en dan ga ik goede begeleiding zoeken om er eens op te gaan zitten. Rustig aan.

Hij is wel al ingereden maar moet eigenlijk alles nog leren.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:24

www.dravers.nl Lachen Lees dat maar eens door Knipoog Staat een hoop info over het omscholen.

Wie heb je gekregen?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:42

Vic van Camstra volgens mij, als het klopt met hetgeen dat boven het filmpje staat?

Gefeliciteerd!!! Leuk dat kolletje. Je zult zien dat hij het allemaal snel oppakt. Dat is een van de vele voordelen van een draver.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:44

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:53

Ach, hij ziet er vriendelijk uit Lachen
Die van mij loopt ook zo schattig mee altijd haha.
Héél veel plezier met 'm, maar dat zal wel lukken denk ik Knipoog

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 08:36

dat gaat absoluut lukken. Het is een enorme lieverd! Haha!

Melisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:20

gewoon rustig aan doen en hem de tijd geven om te wennen.

Tip door eigen ervaring:
Kijk goed naar het type bit, als je uberhaupt met bit wil rijden.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:29

Mijn paard geeft geen moeite, met welk bit dan ook.
Ik rijd hem op een dubbel gebroken watertrens met op het moment een bol tussenstukje. Zachter kan bijna niet. Hij loopt hier het fijnste op.

Daico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:51

Ik heb een paar weken een draver gehad die bijna recht van de renbaan kwam. Had nog maar 2 of 3 keer zadel opgehad en hij deed het echt super!
Wij hebben toen om hem te leren galopperen een iets zwaardere bak gebruikt. Heb maar een keer of 2 moeten oefenen en dan had hij het al te pakken.
Ik heb echt zo'n plezier gehad aan dat paard! Buitenritten waren ook geweldig.
Bit was voor hem geen probleem.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat lukken voor jullie!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 08:32

Gefeliciteerd met je prachtpaardje!!!

Ja, er zijn meerdere mensen die een draver hebben en daar heeeeel blij mee zijn Knipoog

Je hebt de linkjes al gehad, zie ik!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:09

Eens een draver altijd een draver! Veel plezier met je nieuwe paardje! Haha!
Ze bezitten een gouden karakter!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:36

Gefeliciteerd met je eigen paardje!
Ik rijd ook een Draver, hij heeft echter alleen in training gestaan & heeft nooit gekoerst omdat ie niet snel genoeg was. (al is daar bij buitenritten niets van te merken... hij draaft toch echt als een echte draver Whoosh! , maar goed voor de baan stellen ze waarschijnlijk hogere eisen Haha!, voor mij gaat ie wel hard genoeg Haha!)
Gelukkig is hij al omgeschoold tot rijpaard & kan zelfs goed galoperen. Fijn dat je begeleiding krijgt met het "omscholen" Lachen

Veel plezier & succes met je Draver!