wat te verwachten als medewerker op een renstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

wat te verwachten als medewerker op een renstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 17:52

Hi, Ik vroeg me af wat een medewerker op een renstal zoal doet..
ik weet wat de functie inhoud; stalwerkzaamheden, paarden trainen, rijden, verzorgen, maar ik vroeg me af of iemand hier op dit forum me dit iets preciezer uit kan leggen? Hoe worden renpaarden getraind en gereden? iedere dag op snelheid en iedere dag op de baan of een bepaald schema? Is er veel verschil tussen een normale basis training en de training van een renpaard? de stalwerkzaamheden zullen ongeveer hetzelfde zijn denk ik ? en met het naverzorgen heb ik wel eens zo'n aqua massage gezien en gehoord dat dat veel gebruikt word bij renpaarden?
vast bedankt voor evt info en groetjes Lachen

Woogy

Re: wat te verwachten als medewerker op een renstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:10

Wow, uhmm...iedere stal is anders, heeft z'n eigen schema's. Doorgaans worden ze getraind op conditie een één keer in de week tempo. Afhankelijk waar je zit wat je de rest van de week doet.
Meeste stallen als je begint: boxen, poetsen, verzorgen, uitstappen, wandelen, longeren en zo wordt het meer.
Of aqua massage veel wordt gedaan bij renpaarden wil ik niet zeggen, de een wel en de ander niet. Werkelijk per stal verschillend.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:02

Jep, ik ga met Woogy mee.

Als er bij mij iemand komt, begint diegene ook eerst met het verzorgen en longeren van de paarden. Daarna begin je met rustig rijden op een "normaal" zadel.

Afhankelijk van de geschiktheid van de persoon, ga je langzaam over op trainingszadel en mee de baan op.

Bij training van een renpaard komen 3 aspecten boven: Kracht, snelheid en uithouding. Deze worden afzonderlijk getraind en elke trainer heeft daar zijn eigen manier voor.

Qua verzorging is het ongeveer hetzelfde als bij andere paarden. Misschien een tikkeltje meer verwend. De voeding is een ander verhaal. Die is niet vergelijkbaar met een "gewoon" paard.

Wellicht moet je eens een kijkje gaan nemen op een renstal?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 06:17

ligt een beetje aan de persoon en bij welke trainer, als ze zien dat je handig bent, krijg je al sneller ander werk, zoals longeren en beetje rijden dan als ze dat niet zien. de een loopt na een jaar nog steeds te poetsen terwijl anderen na een aantal weken al een beetje mogen rijden,