Twist, een 9-jarige ruin van 1.70m, was net als zovele anderen afgeschreven en zou zijn laatste ritje met de vrachtwagen maken op dinsdag. Hij had immers aan beide voorbenen een peesblessure gehad (welliswaar heel oud, maar zijn benen zijn nog aardig krom) en was toch onverkoopbaar. Toch kocht ik hem. Hij heeft zoveel bewezen in de rensport en een fantastisch karakter dat ik het er toch op wilde wagen een goede plek voor hem te vinden.
Nog geen 2 weken later meldde zich via een verkoopsite een jong meisje. Twist was nog niet omgeschoold dus ik aarzelde even, maar heb haar toch laten komen om een proefrit te maken. Dat ging super! Twist gedroeg zich fantastisch en een uur later was hij verkocht.
In november liep hij zijn eerste dressuurwedstrijd en werd daarbij meteen 2e. Gisteren ontving ik een hele leuke mail; Ze zijn nu samen lid van een showteam. Echt super! Het ziet er geweldig uit, zo'n volbloed tussen de langharige spanjaarden
Nog geen jaar na zijn laatste koers. Wat zijn ze toch moeilijk he, die koerspaarden