Info afstamming Joy of Sunset (Snow Wind x Cold Comfort)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci27

Info afstamming Joy of Sunset (Snow Wind x Cold Comfort)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 02:41

Graag had ik meer info gewenst over de afstamming van mijn paard: Joy of Sunset. Gezien ik een eindwerk schrijf over haar.

Vader is Snow Wind
Moeder Dabindabelle VM: Cold Comfort

Graag had ik over Snow Wind, Cold Comfort en Ejnar Vogt en Dabindabelle wat meer info:
* Betreffende hun afstamming
* Graag ook foto's
* Eventueel karakter + exterieurkenmerken
* Info over hun sportcarriere
De resultaten van mijn eigen merrie qua koersloopbaan heb ik reeds.
Van de hengst Cold Comfort had ik een foto gevonden op www.worldoftrotters.com/eng-bibl-coldcomfort.htm maar ik kan de foto niet downloaden.

Dank,

Vanessa

WendyBZ

Re: Info afstamming Joy of Sunset (Snow Wind x Cold Comfort)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:30

Meer over Cold Comfort, nakomelingen: klik
Als je op zijn naam klikt krijg je nog een menu met meer opties. Achter zijn naam staan record (1.12.8a) winsom (904 635 EUR) en koerscarriere (89 starts 31 overwinningen 19x tweede en 11x derde).

De foto van world of trotters kan je wel krijgen. Print screen en dan plakken in Paint. Dan kan je ze eruit knippen en plakken in een nieuw document en opslaan als jpg.

Dabindabelle is een Belgische merrie. klik voor afstamming (onvolledig) loopbaan (weinig gekoerst, geen winsom, slecht record) en productie (6, geen hoogvliegers).
Als je bij productie op Snow Wind klikt zie je daar meer info over. Snow Wind is een Duits gefokte hengst, moeder is een Amerikaanse merrie, Ejnar Vogt is Deens.

Meer over Ejnar Vogt:
Totaal 50 starts 22 keer gewonnen 4xtweede, 3x derde. Hij heeft twee records staan. De eerste is 1.15,6M, de tweede 1.13,4Ka. Mijn Deens is niet zo goed Knipoog ik weet zo niet of het monté en aangespannen is of dat het banden- en autostart is. Denk het laatste. Winsom is DKK 1.776.850, in Deense Kronen dus. Achter deze link zie je zijn beste producten per jaar.
In 1982 won hij de Deense derby, hij heeft ook in Frankrijk gekoerst; hij werd o.a. derde in de Prix de Paris.

Gucci27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 16:51

Alvast bedankt voor je reactie Wendy.

De foto krijg ik dus niet in paint, moest het jou lukken zou je hem ff kunnen uploaden hier?
De klik die bij de moeder staat krijg ik niet geopend.

En nog een technisch vraagje.
Wat willen de letters zeggen achter de records? nl de a, Ka en M? Want in de termen van drafsport ben ik totaal niet thuis.

Ik geloof dat Snow Wind ooit bij stoeterij Everaert in Belgie ter dek heeft gestaan, ik ga daar omtrent hem es mijn licht opsteken, ze hebben mij toch altijd gezegd dat het ook een tophengst is geweest.

Denk dus wel dat mijn merrie wel een goeie afstamming heeft vanuit drafsport gezien. Ik heb ze als vijfjarige gekocht en laten herscholen nr dressuur en springsport, ze is ook gekeurd nr BWP stamboek en Zangersheide en heeft enkele mooie wedstrijden gesprongen. Kheb er allessinds nog geen moment spijt van gehad dat ik haar ooit heb gekocht. Momenteel is ze voor de eerste keer drachtig van een Belgische springshengst die internationaal springt.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:05

Gucci27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 01:41

De foto van Cold Comfort heb ik nu kunnen downloaden via speciaal programma.

Nu ontbreek ik enkel nog foto's van Snow Wind en Ejnar Vogt. Eventueel ook Dabindabelle.

En nog wat randinfo over Snow Wind.

Voor de rest heeft Wendy mij al prima geholpen Knipoog