wedstrijdgericht rijden met je draver?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_noukie_

wedstrijdgericht rijden met je draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 08:54

Ik heb een vraagje aan jullie over dravers..
Ik wil graag een paardje kopen waar ik lekker recreatief mee kan rijden (dus lekker naar het bos), maar ook zeker mee kan trainen en een b/L dressuur wedstrijdje kan rijden (en ook wat B springen enzo)
Nu heb ik een hele leuke draver gezien, maar is een draver hier wel geschikt voor?? Of kan je daar echt alleen puur recreatief mee rijden??
Ik ben benieuwt naar jullie reacties! Knipoog

Flew

Re: wedstrijdgericht rijden met je draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 08:57

Dravers zijn superveelzijdig, je kan er alle kanten mee op, dus ja, ook de wedstrijdkant. Kijk anders eens op www.draverspraat.nl of stel je vraag bij de 'dravergekken' hier op bokt. Lachen

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:47

een draver die je gewoon goed traint en een goede dressuurbasis geeft/heeft
daar kun je echt wel een leuk proefje mee rijden Haha!

dus gewoon lekker doen

en wat flew zegt kijk op het draversforum Haha! Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:48

Dat kan prima met een draver hoor Haha!
Het heeft misschien wat meer tijd nodig.. Ja maar kan echt wel Ja

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:26

Z dressuur zal je niet halen, want daar zijn ze simpelweg niet voor gefokt. Je hebt wel een paard met een super Schijnheilig karakter en een paard die in de drafsport al van alles heeft mee gemaakt. Dus vaak makkelijk Ja in omgang zal zijn. Er al teveel druk opleggen, werkt ook niet bij een draver. Rustig aan opbouwen. Zelf rijd ik er western Koe mee, het heeft even geduurd, maar dan bereik je er het meeste mee. Maar ook hier geldt het wordt nooit een Quarter horse, dus het is toch een keuze maken, van wat wil ik ermee.

Dit geldt trouwens ook voor andere rassen zoals Tinker,Fjord , Haflinger enz

swiftyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:29

Ik ben pas begonnen met wedstijden met men draver, ze doet heel erg haar best en doet het tot hiertoe ook graag. Ook krijg ik van vele mensen complimenten dat ik het toch probeer met haar en dat ze het goed doet Tong uitsteken

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:47

er zijn veel mensen die spring- en/of dressuurwedstrijden doen met hun draver Ja wat meerderen al zeiden: lees maar eens wat topics op draverspraat.nl/forum! daar zijn heel wat mensen die al heel veel bereikt hebben met hun dravertje Lachen succes ermee!
(en qua karakter kan je bijna geen betere aankoop doen, t zijn gouden paardjes!)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:19

Hollowpoint schreef:
Z dressuur zal je niet halen, want daar zijn ze simpelweg niet voor gefokt.

Zelfs dat is niet gezegd, er zijn wel gevallen van dravers die Z dressuur liepen! Niet dat ik je aan draver aanraad als je persé het Z wil halen hoor, en het zal zeker niet voor iedere draver weggelegd zijn. En natuurlijk is de weg er naartoe een stukje lastiger dan met een dressuurgefokt paard, maar zoals je zegt: je hebt er wel een superpaard aan. Lachen

Als je graag de dressuur- en of springkant op wil, kun je wat gerichter zoeken naar een draver die van zichzelf al graag en goed galoppeert, en weinig laterale aanleg (tölt en telgang) heeft. Een mooie drietaktgalop en niet het gerommel dat bij een ongetraind gangenpaard hoort maken het al een stukje gemakkelijker.
Al zou ik zelf de gangenaanleg niet willen missen hoor Knipoog , maar voor dressuur en springen heeft het nu eenmaal zijn nadelen.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:27

hoi hoi

ik rijd met mijn verzorgdravertje ook dressuurwedstrijdjes en thuis afentoe een sprongetje of een duinrit dit gaat allemaal prima als je er maar voldoende tijd insteekt veel succes

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:32

bij mij op stal heeft een meisje ook een draver en iedereen zei dat wordt niks ,maar moet je ze nu zien!!!
een paar keer gestart en nu bijna in de L..
kijk als jij perse op heel hoog niveau wilt eindigen zal ik persoonlijk een ander paard kiezen,maar wil je gewoon starten voor de afwisseling en de lol dan waarom geen draver?

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:23

Heb laatst ook een dressuurwedstrijdje met mijn dravertje gereden 170 punten voor de eerste keer ben ik toch super trots ik scoorde met mijn draver onderling nog hoger dan met mijn pony die ik al langer in de wedstrijden uitbreng ik had daar 176 punten en kreeg een compliment heerlijk om naar te kijken paard doet goet zijn best. Vork

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:28

Ja hoor, kan best! Maar waar ze helemaal in uitblinken (naast de drafsport uiteraard) is ook in de endurance, daar doen ze het ook echt heel leuk in.
En ik weet ook nog wel een leuke draver te koop, een zwarte ruin, 5 jaar, 1.55 hoog, ingereden en nooit gekoerst.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 22:30

Ik heb een leerling met een draver gehad die M1 gereden heeft en daarin ook echt goed kon meedoen.
Maar andersom heb ik er nu eentje in de les die er niet van de overtuigen is dat galop een veilige gang is.
Kijk dus goed wat je koopt.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:27

ik heb mijn dravertje nu ook zo'n 2 jaar en ben pas een jaartje serieus wedstrijden haan het rijden en ben nu Dressuur B +12 en springen B + 7 ben erg trots op hem want hij heeft wel 3 jaartjes op de baan gelopen