Volbloedmerrieveulen (Roselier); vraag naar in NL?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Volbloedmerrieveulen (Roselier); vraag naar in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 14:27

Hoi,

voor de Volbloedkenners in Nl en de eventingruiters is dit misschien wel iets waar ze antwoord op hebben;

Ik heb in Ierland gewoond en gewerkt met renpaarden, big business daar!

In Nl zijn ze volgens mij veel meer KWPN- minded!

Vorige week hielp ik daar een vriendin met het verkopen van twee Volbloedveulens op de Tattersalls, en zag een erg leuk merrietje lopen.

Ze zou zo bij de andere merrieveulens in kunnen. Nu is mijn vraag; als ik om wat voor reden niet met dit dier door een deur zou kunnen in de toekomst, dan zou ik een goed plekje voor haar willen zoeken (heb het helaas ooit met een paard meegemaakt, dus ben iets zakelijker geworden Knipoog ).

Hoeveel mensen vallen er dan voor een Volbloedveulen?
Haar opa is Roselier, hij schijnt goede eventingveulens te hebben gefokt en verder zitten er hurdlers en point to pointers in haar bloedlijn; echter ook flatters.

Ze is aardig aan de maat, vrij veel hals en front voor een Volbloed, donkerbruin zonder aftekeningen, geen speciale beweging.

Alvast bedankt!

detour

Re: Volbloedmerrieveulen (Roselier); vraag naar in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 15:31

Ben beetje bang dat er weinig mensen mee kunnen helpen, zou wel jammer zijn... Bloos

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:46

Wij hebben zo nu en dan een volbloed te koop staan en dat valt elke keer weer niet mee om ze te verkopen. Nu is het naturrlijk wel een ander verhaal, omdat ''onze'' volbloeds een renverleden hebben. Of ben je van plan om haar ook in de rensport uit te brengen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 16:15

Waar heeft het mee te maken dat ze niet zo goed verkocht kunnen worden? ivm het racen?
Ik zou gezien de bloedlijn met haar wat willen springen of eventing willen doen.

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:55

Ja, ik heb het idee dat een heleboel mensen het al schrokken bij het woord "volbloed'' en al helemaal als ze gekoerst hebben! Als of die alleen maar hard kunnen en verder niets. Maar ik denk zelf wel dat dit met name over de ren volbloeds gaat. Ik denk dat als jou volbloed opgroeit in springen of eventing, ze ook best weer in die tak verkocht moet kunnen worden. Maar angezien dat niet mijn afdeling is ben ik er ook niet zeker van Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 17:25

OKe, bedankt, toch zonde; het kunnen zulke geweldig fijne paarden zijn...

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:11

ik ben het met kibbeling eens... mensen zijn vaak bang voor blesures.. dat wil niet zeggen dat ze ze al hebben.. maar omdat ze gekoerst hebben, dat dat sneller wil gebeuren.. al vind ik dat niet zo.. ik zit ook al me hele leve in de rensport en ik wil ook geen anders paardje.. Knipoog andere paarden zijn ook leuk maar volbloeds blijven mijn favoriet..

ik denk wel.. dat als je jou vollboedje beleerd richting springen en eventing zou het paardje daar denk ik best wel in die tak van sport geliefd zijn bij mensen die die sport beoefenen. zodra je kan vermelde dat het wel een volbloed is maar nooit gekoerst heeft en van beleren af aan voor de spring of eventing is gebruikt dat ze meer intresse zal wekken bij de ruiters.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 18:16

Dat zou idd kunnen; heb zelf uitgekoerste merrie gehad die ik zelf trainde in Ierland en het was geen makkelijke weg maar super leerzaam en haar felhied, moed en slimheid heb ik daarna neit meer ervaren bijandere paarden. Daarbij hoeft het van mij dus niet allemaal ff vlug en daar verlenen deze dieren zich toch niet voor en ze hebben groot gelijk.

Is wel voordeel dat het dan een veulen is; als ze maar beetje maat krijgt scheelt dat in NL ook (je zou de ieren eens moeten horen over paarden die hoger zijn dan 1.70m ivm been- en ruggebreken)...

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 07:38

haha jaah ik ken dat...
ik hoop dat het wat moois wordt met je veulentje Knipoog
ze heeft natuurlijk wel dat volbloed in zich.. maar ik denk dat als je dat juist combineert met de trainingen dat je daar, als het mogelijk is, een fijn eventing paardje van kan maken... ik heb vaker gehoord dat mensen in de eventing vaak een percentage qua volbloed-bloed in hun paardje wille of hebben om het beetje extra.. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 12:02

Precies, zeker op hoog nivo, voor mij zou het meer recreatief zijn...

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:15

Ik ben het zeker niet met kibbeling eens.

Zelf heb ik dit jaar een tiental volbloeds verkocht voor verschillende takken van sport: eventing, springen, dressuur en gewoon recreatie.

Stuk voor stuk allemaal tevreden klanten die erg blij zijn met hun ex-renpaard.

De meesten paarden verkoop ik omgeschoold, een enkele rechtstreeks van de baan.

Er is zeker een hele goede markt voor volbloeds, je moet alleen de juiste kopers weten te benaderen en een correcte prijs hanteren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:17

Wat zijn de juiste kopers voor exrenpaarden, SA?...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 06:15

dan vraag ik me af wat de prijzen dan zijn voor zulke dieren?

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:52

detour schreef:
Wat zijn de juiste kopers voor exrenpaarden, SA?...

Mensen die verstand hebben van volbloeds en er bij voorkeur ook al rijervaring mee hebben.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:54

heb zelf mijn mijn renpaard uit ierland meegenomen destijds, (trainde haar daar en werd verliefd)...Ik betaalde toen 4800 gulden inclusief transport.

Ik vraag me eerlijk gezegd af of het dan niet heel moeilijk is deze paarden te slijten aan het NL volk; hoeveel mensen hebben ervaring met deze dieren?..

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:04

het is vooral het willen begrijpen van een koerspaard.
Geduld... als mensen dat hebben, komt het meestal wel goed.

Prijzen varieren tussen de 1500 en 3500 euro. Afhankelijk per paard natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:10

ik zou best vallen voor een renpaard ik rijd er op het moment ook eentje (deels omschoolen) is nog niet goed gebeurd

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:32

Ik zeg ook niet dat ze niet te verkopen zijn Saint aissa!! Maar het gaat zeker niet zo makkelijk als een "gewoon" paard, dat is een feit. Er zijn nou eenmaal een heleboel mensen die schrikken van het woord volbloed of renpaard, maar daarmee zeg ik niet dat er mensen zijn die wel interesse hebben. Je zegt zelf al in je post hierboven
Citaat:
het is vooral het willen begrijpen van een koerspaard.
Geduld... als mensen dat hebben, komt het meestal wel goed.

Er zijn dus een heleboel mensen die dat geduld en het begrip niet hebben

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:56

detour schreef:
heb zelf mijn mijn renpaard uit ierland meegenomen destijds, (trainde haar daar en werd verliefd)...Ik betaalde toen 4800 gulden inclusief transport.

Ik vraag me eerlijk gezegd af of het dan niet heel moeilijk is deze paarden te slijten aan het NL volk; hoeveel mensen hebben ervaring met deze dieren?..

Dat is dus ook wat ik bedoel! Niet veel.....helaas.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:04

Gemiddeld staat een ex-renpaard bij mij 3 weken te koop.... zegt dat dan genoeg?

Ik bedoel te zeggen dat mensen niet per se ervaring met volbloeds moeten hebben, maar wel het geduld om een volbloed te leren begrijpen en dat zijn er toch best wel genoeg.

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:36

SaintAissa schreef:
Gemiddeld staat een ex-renpaard bij mij 3 weken te koop.... zegt dat dan genoeg?

Ik bedoel te zeggen dat mensen niet per se ervaring met volbloeds moeten hebben, maar wel het geduld om een volbloed te leren begrijpen en dat zijn er toch best wel genoeg.

Nee , doet helaas mijn mening over dit topic niet veranderen. Maar, detour als je het merrietje toch besluit aan te schaffen en uiteindelijk toch besluit haar weer te verkopen kan je haar mooi bij SaintAissa in de verkoop zetten! Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 13:34

Bedankt voor jullie reacties, 3 weken vind ik best vloy by the way!!! En komen ze dan niet terug omdat ze niet te rijden waren?

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:32

ik heb nog niemand met klachten gehad.
Maar ik school ze ook al wel lichtjes om voordat ik ze verkoop.
Het mooiste voorbeeld vind ik zelf Twist Fire... een 9 jarige ruin. Op en top koerspaard van ruim 1.70m

Nu loopt hij dressuurwedstrijden met een meisje van 14!

En ja hoor Kib.... als je paarden hebt die verkocht moeten worden, mag je altijd bellen hoor!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 14:33

Ik zal het zeker onthouden, SaintAissa, ik hou jullie op de hoogte of ze daadwerkelijk komt!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:58

ik snap je bedoeling niet helemaal maar als je een volbloed te koop hebt mag je mij ook wel benaderen