Hoe wordt ik Amatrice???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

Hoe wordt ik Amatrice???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 12:49

HElp ik wil zo graag de rensport in als amatrice maar weet niet hoe ik moet beginnen, zoals in mijn andere berichten heb ik een 3/4 volbloed Stuyversant, waar ik het eerst mee wil gaan leren en misshien examen op doen, ps paarden staan aan huis woon dicht bij duinigt half uur rijden, mijn vader wil zelfs een volbloed aanschaffen volgend jaar als ik wat ervaring in heb, ik kan met paarden omgaan rij zelf als hobby jonge springpaarden in vooral hengsten zelf ook 1, dus heb ervaring met paarden Bloos

ben zelf regelmatig op duindigt en heb al wat info voor het trainen maar hoe nou verder??? Haha!

Kan iemand mijj helpen want ik wil dit echt graag gaan doen Vriendjes zijn? *LOL* OK dan!

esperance

Re: Hoe wordt ik Amatrice???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:01

Aan een trainer vragen of je mee mag uitrijden. En zo leer je met renpaarden omgaan. En kunnen ze je dingen leren en tips geven enzo.

een 3/4 volbloed mag iig niet starten, en ook de proef niet afleggen. Daar voor moet je een 4 jarige of oudere volbloed hebben die een handicap heeft. (amatrice proef)

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 13:05

esperance schreef:
Aan een trainer vragen of je mee mag uitrijden. En zo leer je met renpaarden omgaan. En kunnen ze je dingen leren en tips geven enzo.

een 3/4 volbloed mag iig niet starten, en ook de proef niet afleggen. Daar voor moet je een 4 jarige of oudere volbloed hebben die een handicap heeft. (amatrice proef)

Ja klopt maar ik krijg ook een volbloed Haha! maar wil dit jaar nog ff met dit paardje doen Knipoog

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:08

Ah oke, omdat je in je bericht had staan dat je misscien je proef op hem wou af leggen.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 13:21

esperance schreef:
Ah oke, omdat je in je bericht had staan dat je misscien je proef op hem wou af leggen.

Ja het het nog wel leuk geweest maar ik moet het denk dit jaar nog ff met hem uitzingen. Haha!

En als je een examen wil aanvragen hoe werkt dat dan of loopt dat via de trainer?? Knipoog

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:23

Haha je kunt daar ook wel mee oefenen. Haha!

3 keer per jaar is er een proef. Je hebt dan wel toestemming nodig van een proftrainer om mee te kunnen doen.

Weet je al hoe zoon proef gaat?

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:29

Het examen

Het praktische deel bestaat uit een rijproef in rengalop over ca 1900 meter, waarbij in het bijzonder op de volgende punten zal worden gelet:

In de paddock:

houding/controle in stap en draf
Naar de start:

houding/controle tijdens de galop naar de startboxen
Het plaatsnemen in de startboxen en het afspringen

Tijdens de galop na het afspringen:

afstand bewaren ten opzichte van andere paarden;
positie kiezen
bochtentechniek
het houden van de lijn
het meevoeren van de rijstok
het ondersteunen van het paard in de laatste rechte lijn
Na de finish:

controle en techniek bij het optrekken
het afzadelen
Houding jegens het paard

De rijproef kan alleen worden gedaan op een Engelse Volbloed, die op het moment van het afleggen van de rijproef in training staat.

Het theoretische deel bestaat uit het schriftelijk beantwoorden van een aantal vragen over de NDR-reglementen. Dit zal worden afgenomen direct voor of na de rijproef.

Kandidaten dienen op het moment van de sluiting van de aanmelding tenminste 16 jaar te zijn. Aanmeldingen dien te worden gericht aan:
Vereniging Nederlandse Draf- en Rensport
t.a.v. afdeling Rensport
Postbus 60
2240 AB Wassenaar
onder vermelding van naam, adres, leeftijd, telefoonnummer, naam van het paard waarmee de proef zal worden afgelegd, alsmede voorzien van een handtekening van:

· een beroepstrainer die van oordeel is dat de kandidaat voldoende ervaring in de training heeft opgedaan om een rijproef te kunnen afleggen

· twee actief rijdende amateurs of amatrices in het bezit van een geldig voor dat jaar door de Vereniging NDR afgegeven rijvergunning.

Een kandidaat kan alleen slagen wanneer beide onderdelen voldoende zijn beoordeeld.
Bij het onvoldoende afleggen kan desgewenst een herexamen worden afgelegd.
Een eerder afgelegde rijproef voor een vergunning voor één dag als zogenaamde “gelegenheidsrijder” geldt niet voor de mogelijke afgifte voor een vergunning conform de reglementen van de NDR.
Een rijproef kan maximaal 4 x zonder goed gevolg worden afgelegd.
Deelmeners die nog geen rekening courant bij de NDR hebben dienen het examengeld op de examendag te voldoen.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 13:46

Dank je hier heb ik wat aan Knipoog

pindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:53

heey snap helemaal wat je bedoelt Bloos ga eens naar een renstal vraag of je paarden mag rijden je zal lessen krijgen enz en als hij je goed vind schaft hij je aan voor wedstrijden zo deed myn vader at toch Cool

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 07:10

Submodopmerking:
Pindie, Voor de laatste keer:
Kijk even hoe oud een topic is voordat je reageerd! Dit topic is natuurlijk onwijs handig voor andere mensen die ook een examen willen doen, maar een reactie zoals de jouwe voegt niet echt iets toe na een maand Lachen . Lees anders de bokt regels eens Lachen