dravers.nl drafsportdag!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

dravers.nl drafsportdag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:35

Ben jij altijd al benieuwd geweest hoe dat gaat in de wereld van de draf en rensport?

De Vereniging Dravers.nl organiseert op zondag 9 september een drafsportdag. Aanvang vanaf 13.00 uur op drafbaan Duindigt.

De Vereniging Dravers.nl zorgt ervoor dat je op deze dag alles te weten kan komen wat je wil!
Dus altijd al vragen gehad...?

Wil je misschien weten hoe het vorige leven van jouw paard eruit heeft gezien? Of heb je op foto's wel eens een hoofdstel gezien waar je vragen over hebt? Ben je benieuwd hoe het lukt om dravers op topsnelheid in draf te houden?
Of wil je gewoon een gezellige leerzame dag hebben?

Dan is deze dag echt iets voor jou!

Wat te denken van:
* De uitleg van een rentrainster over de arabisch volbloeden/engels volbloeden. Ook is deze trainster fysiotherapeut en heeft zij velen dravers en renpaarden behandeld, dus dit beloofd een leerzaam verhaal te worden .
* Ons adoptieprogramma: adopteer een koerspaard voor een dag! Dit betekend dat je in groepjes een draver toegewezen krijgt die die dag moet koersen, de trainer zal je vertellen hoe hij de afgelopen week gewerkt heeft, waarom hij welk tuig op heeft, wat zijn kansen zijn en zo verder. Maak zelf de spanning mee op de tribune door te kijken hoe 'jouw' paard het doet! ( En misschien zet je al je zakgeld nog wel in op jouw paard en wordt je nog rijk ook )
* Er rijd een duosulky rond, dit betekend dat je de kans krijgt om achter een draver te zitten en misschien wel een stukje hard te gaan!
* De uitgebreide uitleg van een dravershoefsmid, met de meest rare ijzers en leerzame verhalen!
* Een rondleiding door het personeel van Duindigt, hierbij leer je alle ins en outs van Duindigt en krijg je ook de basis van de drafsport nog eens mee!
* En Jawel, iemands tuigenkist gaat mee, altijd al verwonderd gekeken naar die hele winkel van sinkel die aan het hoofd hangt? Een hele uitleg van waarom/hoe en wat! Ook krijgen sommigen van jullie de kans om zelf een dravertje in te spannen, kijken of het jou lukt om alles op de goede plek te krijgen !
* Verder zijn de andere leden van de commissie drafsport van Dravers.nl er om de rondleidingen aan te vullen en je tot vervelens toe te vervelen met hoe alles zit!
* Verder krijgen de winnaars van de koersen natuurlijk een dravers.nl prijs! Dus jouw kans om ook eens op het heilige gras van Duindigt te komen( en misschien de winnende pikeur wel een zoen te geven!)
* Omdat wij snappen dat je tussendoor ook wat energie nodig hebt krijg je van ons een hapje en een drankje!

Wij hopen dat dit genoeg is om de dag te vullen en tussendoor ook nog wat koersen te kijken!

Leden van Dravers.nl hebben gratis toegang tot drafbaan Duindigt en de rondleidingen. Lid worden van Vereniging Dravers.nl kost 7.50.

Voor meer informatie:
www.dravers.nl
www.draverspraat.nl

Redrumfox

Re: dravers.nl drafsportdag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:37

Is dit voornamelijk voor mensen in de drafsport of ook voor buitenstaanders? Ik vind het namelijk erg interessant en ben druk bezig er meer over te leren, alleen heb ik er geen ervaring mee. Ook wat kennis betreft ben ik nog een kleine krummel. Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:40

Juist voor de buitenstaanders!

Dravers.nl is een vereniging voor mensen met een draver als recreatiepaard. Dus niet voor mensen die al in de sport zitten!

Het is juist de bedoeling dat je kennis maakt met de draf( en ren) sport!

Het accent zal alleen wel op de drafsport liggen, want er zitten natuurlijk meer dravereigenaren in deze vereniging Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:59

Oke op die manier, ik wil eventueel met mijn AV ook de renbaan op als ik wat ouder ben (gewoon voor de lol, niet om races te rijden). Ik kom dus zeker kijken, lijkt me erg leuk! Lachen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 17:04

Leuk!
Er staat een bordje bij de ingang met verzamelen dravers.nl drafsportdag!

Als je daar om 13.00 staat komt het helemaal goed Haha!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:06

Wat leuk.... Ik ga er wel even een kijkje nemen Lachen

Ik zet het meteen in de agenda Lachen

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:23

leuk zeg!
als er nu vaker van dat soort dingen worden gehouden op duindigt word het miss weer wat drukker en nóg gezelliger!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:06

Ik vind het een topprogramma, ook als koerspaardeneigenaar ga ik deze dag zeker mee maken. Super initiatief!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:29

Is het nou de bedoeling dat je (eerst) lid wordt van Dravers.nl?
Of is de entree gewoon 7.50?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 08:13

nu nog een pony draverij er bij ook voor de grotere pony's van 1,26 he en het wordt helemaal lachen.
haha nee grapje echt een super leuk initiatief(??)
Nou is het natuurlijk nog hopen dat er veel mensen op af komen en dat door zo'n dag veel fabeltjes al wat meer de wereld uit gaan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 09:17

Lid worden van de vereniding dravers.nl kost 7.50 per jaar.

Voor dat bedrag mag je gratis de drafbaan op( normale entree prijs 6 euro) en mag je gratis mee doen aan de excursie en krijg je een hapje en een drankje. Dus slim gerekend kost je dag dan 1.50 extra dan wanneer je gewoon zomaar naar de koersen zou gaan zonder uitleg.

Je mag lid worden van dravers.nl, dan kan je het gehele jaar profiteren van meerdere aanbiedingen, of je betaald je eigen entree en 1.50 aan de vereniging bij binnenkomst.

Net wat jij wil Lachen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 19:19

Maar lid worden is natuurlijk wel zo leuk voor de vereniging dravers.nl, op die manier steun je een mooi initiatief Lachen

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:21

Vind het erg jammer dat ik niet kan komen, maar heb die dag al een ander paarden Event waar ik heen ga.. Lachen