Jockey

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_

Jockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:03

Oke mijn droom is dus echt om 1x een rondje als een echte jockey te rijden dus ik heb een paard vraagjes.. Ik woon vlakbij Rotterdam maar me vader zal me heus wel 1 x willen brengen.. Anders ga ik met het ov heb er zowat alles voor over..

Heb je er echt een eigen paard voor nodig?
En er zijn geen lessen ofzo in toch?
nog een bepaalde lengte of gewicht max en minimaal?

Of iemand die een beetje meer info kan geven graag.
Ik ben zo benieuwd hoe je nou ''jockey word''
Lijkt me zoo fantastische sport.. sorry Bloos

x michelle

peehtje

Re: Jockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:11

ff een punt Knipoog Tong uitsteken
ik wil het namelijk ook weten
groetjes

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:13

oo oke .. snapte het niet ..
sorry Bloos

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:24

Het is niet mogelijk om een keer als jockey te rijden op de renbaan, ook niet met eigen paard helaas, ik zou je wel aan kunnen raden om een keer bij een renstal te gaan kijken op Duindigt in Wassenaar, en daar informatie op te doen over de rensport, tevens zijn er iedere zondag koersen op Duindigt hier kun je ook een indruk krijgen, of een keertje kijken bij de trainingen, let wel dit gebeurd over het algemeen wel vroeg in de ochtend.
Jockey worden doe je dus niet zomaar, maar als je ooit de kans krijt om er een te worden ................................. ga er voor.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:56

niets aan toe te voegen suus!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 20:51

Oke das jammer , maar dan snap ik nog 1 ding niet?
Hoe kan je t wel worden dan ? moet je worden gevraagd ofzo?
Als je het niet met eigenpaard/ enz kan worden.. er moet toch een manier zijn ookal zal die niet simpel zijn ?
sorry dat ik zo zeur hoor Bloos maar zo makkelijk geef ik het niet op..Tong uitsteken

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:40

Haha I_love_you dat geeft niets hoor blijven volhouden........... ik zal proberen jou vraag te beantworden.
Het is zo dat wanneer je op een stal bent om vast paarden uit te rijden, en je hebt talent dan is het mogelijk om je proef als amateur te doen slaag je hiervoor dan mag de deelnemen aan de amateur rennen, als je echt beroeps jockey wilt worden dan is gewicht heeeeeel belangrijk denk dan aan ± 45kg enje mag niet te lang zijn dan moet je werkzaam zijn op een renstal en dan begin je als leerling jockey verbonden aan de stal waar je werkt, en als ik het goed heb moet je dan ook een opleiding volgen (deurne).
Een eigenpaard hebben is niet van belang, want als je jockey bent rijd je voor verschillende eigenaren welke weer paarden in training hebben staan bij beroeps trainers.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 12:56

Oo zo ja nu snap ik het.. Dankjewel..
Ben je zelf ook Jockey dat je er zoveel over weet ?

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:56

Nee ik ben zelf geen jockey, maar ik heb wel een renpaard die nog koerst en een gepensioneerde renarabier.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:01

er zijn toch ook trainingsstallen, misschien zou je daar eer=ns contact mee op moeten nemen. Die hebben misschien wel een paardje staan waarmee je een keer over de trainingsbaan mag, dan heb je iig het gevoel een keertje gehad. Met zo'n zadeltje over zo'n baan.
(er was ooit zo'n paardenprogramma, waarvan de presentatrice dat ook deed om eens te proberen, niets bijzonders)

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 15:32

o oke dat zou gaaf zijn inderdaad.. Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:53

peehtje schreef:
ff een punt Knipoog Tong uitsteken
ik wil het namelijk ook weten
groetjes

peehtje, als je een topic wil volgen gebruiken we daar geen punt voor, maar plaats je of een normale post of je gebruikt de bookmarkknop...

Hanne001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:52

in Waregem aan de koersebaan is ook een manege en soms mogen de ruiters eens koersen op de renbaan

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:56

als mn baas met een renner naar duindigt gaat gaat hij om 4uur s'ochtend weg en komt rond 10/11 uur dan weer terug dus je mag zeker vroeg opstaan als je een keertje naar een training wilt Tong uitsteken

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:51

Dat heb ik er wel voor over haha:P

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:53

ik weet elke geval dat je niet al te groot mag zijn, en maximaal maar 47 kilo mag wegen.....voor mij nooit haalbaar dus! Tong uitsteken

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 22:06

mm ik weeg nu 54 +maar ben op dieet haha.. en ben 1,68

maar ik wil het ook niet als werk doen gewoon 1 keertje..
Om gewoon een keer dat gevoel te hebben hoe dat nu is ..
vrpeger wou ik het wel als werk doen maar dat gewicht haal ik niet.. dus zou het toch voor 1 xtje worden..

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:05

ben je op dieet???? Waarom??? ik weeg hetzelfde, ben ietsje kleiner en krijg al te horen dat ik echt niet dunner moet worden.

Voor 1x een rondje jockey zijn hoef je echt niet af te vallen hoor die paarden zakken niet door ofzo, het is gewoon om de ultieme snelheid te kunnen halen. Maar met 54 kg kunnen ze echt nog wel hard hoor. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:08

Je zou kunnen kijken of er stalpersoneel nodig is bij Duindigt en kijken wat je perspectief is mbt het trainen van deze dieren...

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 23:10

lejo schreef:
ben je op dieet???? Waarom??? ik weeg hetzelfde, ben ietsje kleiner en krijg al te horen dat ik echt niet dunner moet worden.

Voor 1x een rondje jockey zijn hoef je echt niet af te vallen hoor die paarden zakken niet door ofzo, het is gewoon om de ultieme snelheid te kunnen halen. Maar met 54 kg kunnen ze echt nog wel hard hoor. Knipoog

haha ik weet ze kunnen wel wat hebben.. Maar hier zeggen veel mensen.. Mies wat word je ineens dik.. en niet 1 maar wel stuk of 6 gaat dus best wel opvallen heb altijd maar 50 gewogen en vond dat eigenlijk wel een perfect gewicht dus afkocken van de snoep en koekjes en ijs Bloos.. en dan moet het er zelf wel weer vanaf gaan.. Tong uitsteken

@Ierland.. stalpersoneel is helaas niet mogenlijk ookal zou ik dat erg graag willen .. Het is gewoon te ver weg woon zelf in Rhoon namelijk en verder heb ik nog 2 banen.. Zou er best vrij voor vragen maar om er zovaak te komen helpen zouden mijn bazen niet blij mee zijn..

Ik wil er best wel een paar dagen komen werken voor het rondje rijden maar meer als 3 dagen zou ik niet vry kunnen nemen helaas..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:22

En is er geen renstal in de buurt waar je woont?..
Ik heb natuurlijk makkelijk kleppen; toen ik in ierland woonde, kreeg ik via via een baan op een renstal, en mestte eerst stallen uit en deed stapwerk (daar krijgen ze conditie en keiharde droge benen van) en vervolgens galoptraining).
het is nl heel wat anders hoor, dit soort paarden trainen en rijden, dan op een manege.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:30

hexje22 schreef:
ik weet elke geval dat je niet al te groot mag zijn, en maximaal maar 47 kilo mag wegen.....voor mij nooit haalbaar dus! Tong uitsteken

waar haal je die wijsheid vandaan?

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 12:50

Ik woon zelf in rotterdam/rhoon vandaar.. Duindigt is het dichtsbij geloof ik..

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:59

classic_life schreef:
hexje22 schreef:

waar haal je die wijsheid vandaan?

idd, want dat is dus echt niet waar! er rijden mensen in de koers die 63 kilo wegen .. en er zijn bijna geen mensen die 47 kilo wegen hoor.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 18:09

Ik dacht ook altijd dat je zo licht moet zijn.. Nagelbijten / Gniffelen
Wist ik helemaal niet..