Draver meer waard met een ander paspoort?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Draver meer waard met een ander paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 19:16

Hay,
In een ander topic begon het over dravers die ook een ander paspoort hebben, zoals het NRPS.

Nu gaat een van mijn vz-dravers binnenkort weg, ze staat binnenkort te koop Knipoog .
Maar, is ze nou ook meer waard wanneer ze (ook) een ander paspoort heeft? Of is het alleen maar een truc waardoor ze beter verkocht zal gaan worden?

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

ruitje

Re: Draver meer waard met een ander paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:18

Maakt niets uit. Je kan met een NRPS paspoort niet meer dan met een NDR paspoort.
En je kan haar dan toch niet als een NRPS'er verkopen want je kan geen bloedlijnen aantonen waaruit blijkt dat ze in het stamboek zit toch?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 19:27

Nee, idd, ze is volledig NDR hoor.

Maar ik vroeg hem me gewoon af. Misschien dat mensen eerder geneigd zijn om te kijken naar een paard dat een NRPS paspoort heeft dan wanneer je verteld dat het een draver is...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:23

Dit snap ik niet... NRPS-paarden moeten toch beschikken over (anglo-)arabisch bloed?

Is het niet zo dat ze dravers vaak verkopen zonder papieren, en dat ze daarom proberen er een ander paspoort bij te krijgen?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:39

Dat gaat om de papieren. Knipoog Een paspoort kan je overal aanvragen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:43

ja dat snap ik, maar kun je in een paspoort dan elk gewenst stamboek laten zetten zonder dat het stamboek daar toestemming voor geeft?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:08

griebels schreef:
ja dat snap ik, maar kun je in een paspoort dan elk gewenst stamboek laten zetten zonder dat het stamboek daar toestemming voor geeft?

Nee, je begrijpt het verkeerd. Knipoog
Bij een paard met stamboekpapieren moet het paspoort ook door dat stamboek uitgegeven worden. Maar bij een paard zonder papieren mag je bij elk stamboek een paspoort aanvragen. Er komt dan geen afstamming in te staan, en ook geen ras, alleen staat op de voorkant van het paspoort de naam van het stamboek (bijv. Rex en ook Rambo van mijn vader hebben een paspoort van het NRPS). Zo kun je (even een stom voorbeeld) voor een papierloos trekpaard van 2.20 m stokmaat gewoon een paspoort krijgen van het Shetlanderstamboek, of bij een shetlander zonder papieren een paspoort van het NDR! Haha!

Zegt dus helemaal niks verder. En ik kan me ook niet voorstellen dat een paard dan meer opbrengt. Verward Sowieso zou ik alleen maar trots zijn dat het een draver was, en dat helemaal niet proberen te verbloemen. Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 21:11

Het is mij nu iig wel helemaal duidelijk Haha!

En ik ben zeker trots op dit paardje. Maar niet iedereen is geneigt om te gaan kijken naar een paard dat een draver is, denk ik, te veel vooroordelen Knipoog

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:11

RianneH schreef:
En ik ben zeker trots op dit paardje. Maar niet iedereen is geneigt om te gaan kijken naar een paard dat een draver is, denk ik, te veel vooroordelen Knipoog

Da's wel zo (wordt trouwens hard aan gewerkt Knipoog ), maar als iedereen gaat verzwijgen dat het dravers zijn veranderen die vooroordelen natuurlijk ook niet.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 16:25

Helemaal gelijk heb je Knipoog