Wie weet waar Bambi (Danseur Breton)is

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TaeBo

Wie weet waar Bambi (Danseur Breton)is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 18:59

Ik ben op zoek naar naar mijn vorige paard. Zijn roepnaam is Bambi, maar zijn stamboeknaam is Danseur Breton. Hij is 5 jaar oud en bruin van kleur. Heeft een witvoetje en een klein snepje.

Ik wil heel graag weten hoe het met hem gaat.

Wie weet er iets over hem??

play_coy

Re: Wie weet waar Bambi (Danseur Breton)is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:10

ik heb m in t jaar 2005 zien lopen geloof ik
daarna nooit meer gezien.. sorry op t ndr staat ook dat ie geen trainer heeft, maar int bezit is van greenbell stables

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:59

Ik zal eens navraag doen van de week als ik iets weet dan meld ik het

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 11:44

Ik weet dat hij idd van Greenbell stables is. Ik heb hem in december 2005 in bezit gekregen onder bepaalde voorwaarden. Soort uitleenbasis op contract. Hij had eerst in de koersen gelopen maar kon niet meekomen daarom zochten ze een goed tehuis voor hem waarna hij bij mij gekomen is via de renstal waar hij op duindigt stond. Toen ik hem net had, werd er al door de mensen bij mij op stal gezegd dat ie niet lekker liep. Na 2 maanden kon ik er niet meer op, hij liep op 3 benen slecht. Kon zijn voorbenen bijna niet meer verzetten, kostte hem duidelijk moeite en 1 achterbeen sleepte hij achter zich aan. Ik weet dat hij in het verleden een probleem heeft gehad met zijn straalbeen, wat waarschijnlijk de reden is geweest dat hij op de baan niet meekon komen. Volgens de dierenarts is hij gaan compenseren om de pijn te ontzien en heeft hierbij zijn andere benen overbelast. Bovendien was hij in zijn bekken scheef. Met buitenrijden was dit niet te zien maar ik reed ook in de bak, op zachte bodem dus, en daar ging het dus fout. Hij kon dat blijkbaar niet aan. Omdat ik echter een dressuurruiter ben, kon ik toen niks meer met hem. 1 van de voorwaarden van het uitlenen was dat als ik ooit met hem wilde stoppen, hij terug ging naar de renstal. Ik heb er vervolgens 3 maanden over gedaan eer ik het over mijn hart kon krijgen om te bellen dat ze hem moesten komen ophalen. Je gaat van zo'n beestje houden he, maar ik liep er inmiddels al aardig wat maanden naast. Iedere dag liep ik rondjes met hem buiten (aan de hand). Ik mocht er van de dierenarts namelijk niet op. De hoefsmid trof vervolgens ook nog eens in beide voorhoeven een hoefzweer aan. Deze heeft hij blootgelegd en op de juiste manier met leren zooltje beschermd tegen vuil om een ontsteking tegen te gaan. Omdat ik inmiddels ook al aardig wat kosten had moeten maken aan dierenarts en hoefsmid, en de stallinskosten (van € 300,- per maand), en ik dus niet hetgene met hem kon, wat ik van plan was, heb ik uiteindelijk gebeld dat ze hem moesten komen halen. Helaas konden ze totaal niet begrijpen wat er gaande was en kreeg ik sterk het gevoel dat ze mij verweten dat ik het fout had gedaan. Toen ze hem kwamen ophalen, ging ik door de grond van verdriet, maar het kon helaas niet anders (heb ook nog een man die inmiddels de kosten zat was terwijl het paard niet eens van mij was en ik er dus ook nog eens niks mee kon). Ik vond het erg jammer dat ik daarna een vervelende sms kreeg waarin werd bevestigd wat ik al vermoedde. Ze vonden dat ik had lopen aanklooien...hadden de ijzers en bescherkapjes er direct af laten halen, was volgens hun de grootste onzin. Ik weet dat ze hem vervolgens op de wei hebben gezet (dit was door mijn dierenarts afgeraden vanwege de problemen aan zijn benen) en na een poosje stond er een advertentie op marktplaats dat ze een goed tehuis voor hem zochten. Er stond wel even bij vermeld: Alleen voor mensen met verstand van paarden...nou ja zeg!! alsof een een erkend dierenarts en een gediplomeerd hoefsmid dit niet hebben...nee...die tekst was voor mij bedoeld!! Bedankt hoor!! Ik heb altijd alleen maar het beste met hem voorgehad. Ik de gehel periode dat ik hem heb gehad, hebben ze zelf niet 1 x geïnformeerd hoe het ging. Op den duur stond er op marktplaats dat ze een goed tehuis gevonden hadden, maar ik weet natuurlijk niet waar. Ik hoop op deze manier te kunnen achterhalen of er iemand is die weet waar hij is en of het goed met hem gaat. Ik heb inmiddels zelf een paard gekocht, waar ik superblij mee ben, maar toch blijf ik aan die lieve volbloed denken....

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:13

ahh wat vervelend, dit zal je altijd blijven houden, mensen die denken dat ze t allemaal weten ' de beste stuurlui staan aan wal'

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:18

ik heb wat navraag gedaan, het schijnt dat ze het heel goed maakt rijpaard is lekker op het land tussen de koeien staat maar waar ............. mocht ik nog wat te weten komen dan hoor je het nog

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 09:45

Thanks!! Ik hoop dat het inderdaad zo is en dat het goed met hem gaat...

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 17:39

Ik weet inmiddels waar Bambi is. Ik heb van een aantal mensen het bericht gekregen dat hij weer renpaard is en weer meekoerst op Duindigt, a.s zondag doet hij al mee.

Ik ben hier natuurlijk enigsinds verbaast over maar ik ben heeeeeel blij dat het duidelijk zo goed met hem gaat!! Ik denk dat ze hem een hele tijd op de wei hebben gezet waardoor hij helemaal hersteld is. Waarschijnlijk was de rijbak bij de manege waar ik hem toen had gestald niet goed voor hem geweest..(ik weet het niet hoor, ik zoek ook maar naar een antwoord...) feit is dat hij bij mij behoorlijk kreupel was (onder de man, niet los).

Ik hoop dat het hem goed blijft gaan! Zou graag gaan kijken zondag maar denk niet dat dat verstandig is, gezien de manier waarop het toen, bijna 1.5 jaar geleden, allemaal is gegaan, jammer, want ik ben heel benieuwd!!

Iedereen bedankt voor het reageren!!

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 18:39

Waarschijnlijk heeft die tijd dat hij niks heeft hoeven doen EN de andere ijzers met zooltjes en het aan de hand stappen(misschien dat hij in het land heeft gestaan)hem alleen maar goed gedaan.Heeft hij eindelijk tijd gehad om te herstellen van al zijn ellende.Als hij het nu goed doet heb jij daar alleen maar een aandeel in gehad!!!!!!!!!En de 'trainer(ster)'trekt daar nu haar voordeel uit want zij kreeg hem niet goed,hij moest niet voor niks weg als rijpaard.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 10:43

Daar zou je best gelijk in kunnen hebben....Denk idd dat de rust hem heel goed heeft gedaan. En hij kon idd toen der tijd niet als renpaard meekomen en is hij als rijpaard weggegaan. Dat is niet voor niets geweest, hij had een probleem waardoor hij voor de rensport niet geschikt was. Grote kans dat hij al met de blessure liep toen hij bij mij kwam, (anderen zeiden al vanaf de dag dat ik hem had, dat hij niet lekker liep) en die door het rijden in de bak erger is geworden. Als je er vervolgens al maanden naastloopt...wat doe je dan op zo'n moment...je heb een paard van een ander op stal staan, met en hoop problemen, veel kosten en dergelijke, dan neem je uiteindelijk de beslissing dat hij weer terug moet.

De rustperiode die ze hem gegeven hebben toen hij weer terug bij hun op stal was, heeft mss de boel weer hersteld.

De mensen die het paard bij mij hebben meegemaak, zijn allen heel erg verbaast dat hij weer mee gaat koersen. Ik kan nu alleen maar hopen dat het goed met hem blijft gaan. En dat de klachten niet weer terug komen. Dat zou ik heel erg vinden, dat verdient ie niet...

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:57

Ben benieuwd hoe hij morgen loopt.Weet iig wel dat hij voordat hij bij jou kwam geen cent waard was,een echte (letterlijk)zielepoot.Hij was ook al niet goed toen hij bij jou kwam!Dus maak jezelf geen verwijten hoor.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 22:42

Heb jij hem, voor ie bij mij kwam, meegemaakt dan? Kun je daar wat over vertellen?

Ik heb trouwens inmiddels een ander paard hoor, deze maand alweer een jaar. Geweldig beest!! Maar je snapt wel dat ik die bij aankoop helemaal binnenste buiten heb laten keren...is volledig goedgekeurd...en ik heb 2 weken geleden met een stamboekkeuring (NeWP) meegedaan met hem en hij is nu zelfs een sterruin Haha!

Ik zal morgen ens kijken of ik foto's aan mijn profiel kan toevoegen (de avatar hiernaast is hem ook)

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 20:25

Ja..gelukt!!

Foto's van mijn kanjer staan bij mijn profiel!!

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:34

Mooi paard!!!!!!!!!

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 21:25

Thanks!!

Tae Bo is een 6-jarige Groninger sterruin (hengst toen ik hem een jaar geleden kocht) en echt een superpaard!

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 22:12

Ik heb er in ieder geval wel van geleerd..een paard wordt niet voor niks zomaar weggegeven !!

Ik dacht toen der tijd: ach..kan het proberen, is het niks dan heb ik er niks mee verloren...maar weet inmiddels dat je er emotioneel een klap van krijgt, en achteraf heeft het me ook nog een heleboel geld gekost...

Een goed paard kost geld (een hoop geld), daar ben ik inmiddels wel achter...(maar ik heb het graag voor mijn Tae Bo overgehad..)

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:46

Bambi heeft gister een superkoers gelopen. Hij kwam dat niet in het geld of iets dergelijks maar trainer en jockey waren zeer tevreden, én hij is goed en heel uit de koers gekomen.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 17:35

Ja, bedankt...ik weet het. Ik heb inmiddels via de mail contact met wat mensen. Ik heb gehoord dat hij 6e is geworden.

Akaylaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:10

leuk al die speculaties van al die mensen !!!!!!!!!
Danseur Breton is in de tussentijd gewoon rijpaard geweest.
Toen hij naar Tae Bo is gegaan is er precies bij verteld wat hij mankeerde ze heeft zelf toestemming gehad om mijn dierenarts te vragen wat er met hem aaan de hand was en als je dan advies mee krijgt en daar vervolgens niets mee doet ja dan kan dat wel eens fout af lopen.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:19

Ik wist alleen dat er in het verleden iets met zijn straalbeen is geweest. Toen ik de dierenarts belde om daar informatie over te vragen, heb ik alleen te horen gekregen dat dit met injecties behandeld is. Ik heb GEEN enkel advies van hem gekregen.

Het enige wat mij verteld is (niet door de dierenarts) is dat hij altijd op ijzers moest staan (wat ook gebeurd is).

Moet je mij eens vertellen welk advies ik dan niet opgevolgd heb!!

Akaylaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:13

Geen rijpaard ijzers onder maar hem een zo licht mogelijk ijzer geven ! En hem haver voeren en geen biks. Net zo veel hooi als hij eten wil.
En je kan niet zeggen dat er niet precies is verteld wat hij mankeerde daarom heb je hem ook gekregen.
Ook wel leuk dat er mensen weten te vertellen hoe hij uit de koers is gekomen, zonder daar wat van af te weten. En Sabino leuk dat jij meer weet over Danseur Breton als dat ik weet, jij bent een zielepoot en hij was dat absoluut niet, het is een paard dat altijd lol in zijn werk had en nog steeds heeft alleen was hij niet sterk genoeg als 3 jarige en daarom is hij weg gegaan als rijpaard en de reden dat de eigenaar er geen geld voor wilde hebben is dat deze beste man niet op 1000 euro zit te wachten hij heeft liever dat zijn paard het goed krijgt.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 20:57

Krijgen we de verwijten weer!!!

De hoefsmeden die ik erbij heb gehad (3 stuks) konden geen van alle aan de ijzers komen die ze op Duindigt hebben, daar heb ik je van op d hoogte gesteld. Daarom is er een normaal ijzer onder gegaan. Volgens de hoefsmid en de dierenarts is die paar millimeter verschil in de dikte van het ijzer geen reden waarom een paard slecht wordt, dan mankeerde hij zo wie zo al meer dan jullie dachten. En ook alle ander hoefsmeden die ik hier over gesproken heb, vinden jouw beweringen over die ijzers onzin!!

En haver...beetje moeilijk he, als je paard op rust gezet wordt. Arme beest werd er helemaal hyper van. Nogal logisch dat ik hem van de dierenarts geen haver meer mocht geven...

En hooi...hij kreeg de hele dag hooi!

Ik wist dat hij in het verleden iets aan het straalbeen had gehad, maar er was mij verzekerd dat hij daar helemaal geen last meer van had. Dat hij vervolgens zo slecht zou gaan worden, nee..als ik dat had geweten, dan was ik er NATUURLIJK niet aan begonnen..

Dat paard is gewoon veeeel te vroeg ingereden, daar was hij, zoals je zelf al aangeeft, niet sterk genoeg voor (ben blij dat je het zelf zegt!!!). Het is algemeen bekend dat renpaarden veel te vroeg ingereden worden. Het ene paard red dat wel maar dit is duidelijk een geval van een paard dat dit niet aankon! Kom dan niet met verwijten naar mij. Als jullie hem niet zo vroeg al aan het werk hadden gezet, had ie gewoon op de normale manier sterk kunnen worden. Hij was practisch nog een veulen toen hem een zadel opgelegd werd! Dus zoek de schuld lekker bij jezelf! En kom niet met een verhaaltje over haver, hooi en ijzers...

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 22:36

even tussen door... in die paar millimeter verschil zit wel degelijk een hoop verschil. Nooit een renpaard ijzer in je handen gehad?? want die zijn zowiezo van aluminium gemaakt en niet van ijzer. dus ook al waren ze even dik een alluminium ijzer komt nog niet eens aan een halve kilo.. misschien soms daar de helft niet van en een gewoon ijzer is al gauw 2 kilo... maakt een heel verschil.
heb het ook met mijn vz-arabje. die is na dat hij ging koersen (wat later) ook zwaardere ijzers gaan krijgen en sleept nu af en toe nog met zijn achterbenen. tuurlijk ook wel eens uit luiheid. maar je ziet wel het verschil.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:20

Mii_X_HarrY schreef:
even tussen door... in die paar millimeter verschil zit wel degelijk een hoop verschil. Nooit een renpaard ijzer in je handen gehad?? want die zijn zowiezo van aluminium gemaakt en niet van ijzer. dus ook al waren ze even dik een alluminium ijzer komt nog niet eens aan een halve kilo.. misschien soms daar de helft niet van en een gewoon ijzer is al gauw 2 kilo... maakt een heel verschil.
heb het ook met mijn vz-arabje. die is na dat hij ging koersen (wat later) ook zwaardere ijzers gaan krijgen en sleept nu af en toe nog met zijn achterbenen. tuurlijk ook wel eens uit luiheid. maar je ziet wel het verschil.

Heb net ff een 10mm ijzer (wat bij een volbloed-rijpaard eronder ligt)voor je gewogen........450gr.En normaal ligt er zelfs maar 8mm onder dus ik denk dat je een andere weegschaal moet aanschaffen,mits je de 4 ijzers bijelkaar weegt.Dan nog gaat een paard niet slepen met zijn achterbenen(omdat hij zwaardere ijzers heeft),dan is er toch wel iets anders aande hand hoor.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 22:07

Helemaal mee eens!!! Knipoog

@ Akaylaah: Trouwens...als dat renpaardijzer echt zooooo belangrijk was, dan hadden jullie het paard op Duindigt moeten houden, daar komen de hoefsmeden die die ijzers hebben. Een normale hoefsmid heeft dat soort ijzers niet, dat weet je zelf ook wel!!

En als je er zo van overtuigd bent dat een rijpaardijzer deze problemen bij Bambi heeft veroorzaakt, dan snap ik werkelijk niet dat hij aan iemand meegegeven is die niet aan renpaardijzers kon komen.

Die eigenaar zal mss niet op een 1000 euro zitten te wachten, maar om hem zomaar op een renstal te laten staan, is natuurlijk te duur als ie vervolgens niks opleverd. En ja...verkopen heeft geen nut he, hij zou toch niet door de keuring heengekomen zijn...weggeven is dan de beste optie, en ik ben ervoor gevallen...dom domd dom...maar ik heb mijn lesje wel geleerd intussen hoor, bedankt he!!