Meer dravers die onzeker zijn.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MariskaFally

Meer dravers die onzeker zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 22:27

heey, ik heb een draverruin van 7 jaar oud, hij heet Roel buitenzorg en hij heeft aardig wat jaar op de drafbaan gelopen. ik rij hem nu dressuur en springmatig maar heb nogal vaak last van zijn onzekerheid, hij is heel erg onzeker over zichzelf of hij iets wel of niet kan, zoals auto's passeren en springen, elke keer als ik ga springen weigert hij de eerste keer voordat hij pas durft te springen. en hierbij probeer ik hem natuurlijk zoveel mogelijk te steunen, maar nu was mijn vraag hebben meer mensen een draver die erg onzeker is in sommige dingen. en hoe gaan jullie hiermee om?

LoveDunc

Re: Meer dravers die onzeker zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:36

Mijn bijrijdpaardje is ook draver. Hij is ook best onzeker. Auto's vind die eng, over bruggetjes etc. vind die ook heel erg eng en als er iets is veranderd op het terrein zeg maar dan durft die daar ook nooit langs. Met rijden (dressuur) merk ik het ook wel. Ik heb nu les onder begeleiding van de eigenaresse van de stal waar Nicky staat. Dat gaat nu heel goed. Als ik met hem naar buiten ga en hij vind iets eng blijf ik rustig, en ga ik er gewoon langslopen net zolang totdat hij er langs durft. Balkjes lopen vind die ook eng. Soms leg ik gewoon wat balkjes in de bak en dan loop ik eroverheen net zolang totdat hij me volgt. Hij loopt altijd achter me omdat die dan meer steun aan me heeft.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:57

Ik ken idd ook wel dravers die onzeker zijn, maar meestal zie ik dan ook dat het baasje niet zeker en duidelijk genoeg is. Als een draver vertrouwen heeft in je (ik wil nu niet zeggen dat deze dat niet heeft in je), doet ie alles voor je, omdat ie er dan op vertrouwt dat als jij het vraagt het wel oke is. Dus probeer zelf zeker en duidelijk over te komen, dan komt het vanzelf wel goed

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:09

idd wat Mackie en LoveDunc zeggen, zorg ervoor dat hij jou als leider ziet en helemaal vertrouwd, dan zal hij je ook in stress-situaties volgen en doen wat jij wilt dat hij doet..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:14

ik herken het eigenlijk niet in een draver Knipoog
Gino mijn overleden draver was juist erg zeker van zichzelf
hij was een stoere vent Sigaar
alleen had hij angst om iets uit je hand aan te nemen,als je een snoepje had pakte hij dat bibberend uit je hand Haha!
Gino ging overal langs en liep juist voorop als we met een groep op pad gingen,juist omdat hij nergens bang voor was Haha!

NALBACH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:34

mijn draver was in het begin ook heel onzeker.
toen ben ik eerst in de longeerbak bezig geweest een paar dagen en lekker poetsen en buiten aan de hand wandelen en nu gaat het echt super.
hij wordt zelfs al een beetje knuffelig!
hij laat alleen nog niemand anders op zijn rug als mij omdat hijdat nog eng vindt.
je moet veel gedult hebben denk ik.. bij mij heeft het ook nu 6 weken geduurt dat hij me redelijk vertrouwt en alles voor me doet.
suc6 ermee!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:01

Op stal stond toen der tijd ook een paard wat in het verkeer soms gevaarlijk was (Kathy Star) maar dat is ook gewoon een zenuwepees

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:07

Mijn draver heeft dat ook ! Hij is heel nerveus met zijn hoofd. en hij vind auto's dood eng. En hij zit heel vaak te twijfelen of hij nou iets wel of niet moet doen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:09

Ik herken het niet in draver!!
Eenmaal het ijs gebroken is , doen ze alles voor je!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:38

ik heb mijn draver (5jaar en alleen maar zadelmak) nu een week en de eerste dagen was hij heel onzeker over zijn omgeving, hij bleef gewoon in stal staan ipv dat ie lekker de wei opging,
nu een week later merk ik al dat hij meer vertrouwen krijgt in alles, als je hem maar alles laat bekijken op zij tempo en gelijk een paar keer langs de dingen lopen die hij eng vind,
en vooral zelf veel zekerheid uitstralen!! hij vertrouwd nu al voor een groot deel op mijn mening,

ps een snoepje als hij voorbij iets engs is gelopen doet ook wonderen,dan word de wereld gelijk een stuk minder eng Haha!

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:34

Mijn draver heeft gewoon een te hoge eigendunk hihi.
hij is meer zenuwachtig als nerveus.
Elke keer als we langs wat lopen wat meneer éng' vind maakt ie zichzelf heel groot en gaat keihard snuiven,en dan roep ik elke keer maar weer jumper is oke,kom op zeg, je hoeft niet bang te zijn.
En als we er dan voorbij zijn dan is het zo van Tsss Ayla heb je dat gezien hoe ik er langs liep zonder enige angst!En dan huppelt die weer vrolijk verder!

Galloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 11:10

Lijkt mijn draver wel Crownjumper ha ha, precies het zelfde.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 08:42

Ja Mariska, ik denk idd dat je iets meer overwicht moet hebben op romain 'roel' Knipoog want met springen zie ik idd dat hij best onzeker is, maar jij miss ook een beetje?
mijn draver is idd ook onzeker. maar dat is meer gewoon met dressuur rijden. als je teveel van hem vraagd of iets wat hij moeilijk vindt raakt hij heel erg gestresst en gespannen. en ik denk dat hij dus bang is dat hij iets fout doet ofzo. want als je hierna weer iets doet wat hij goed kan en hem dan beloond gaat het daarna al veel beter! =D (miss een tip Knipoog )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:01

ik rij een koersdraver twee-drie keer in de week onder het zadel wat over sommige dingen nog steeds onzeker is. Vooral opstappen blijft hij heel eng vinden. Hij gaat dan enorm staan trillen en zodra ik nog niet eens zit neemt hij een spurt krijgt een blackout en staat dan spontaan twintig meter verder als een huis...Maar ja zo erg is het niet. je moet bij dravers vooral eindeloos geduld hebben en negeren is beter dan belonen of straffen

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:44

Galloway wat leuk zeg dat onze paarden het zelfde zijn haha.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:25

Een dravers is van oorsprong er niet voor *gebouwd* om aan dressuur en springen deel te nemen en zullen dit ook een stuk moeilijker vinden dan de *normale* paarden om dit onder de knie te krijgen. Ze zijn gefokt om te koersen. Ik kan me best best voorstellen dat je draver wat onzeker is omdat hij meer moeite heeft met de bewegingen kwa springen en dressuur dan een *normaal* paard.

Wat Woogy zegt ben ik het ook mee eens, De dravers die ik rij hebben met opstappen ook wat moeite, maar met veel geduld komt dit best goed. Cool

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 10:31

bedankt lovemaan. trouwens ik had 2 weekenden geleden een wedstrijd en die ging best goed hij was zelf nogal gespannen maar heeft toch alles gesprongen. onder het rijden is hij alleen onzeker als ik dingen van hem vraag die hij nog wat meoilijker vind dan gaat hij gespannen en gestresst doen verder in de omgang ook wel erg maar als ik met hem bezig ben vind hij niks meer eng, daarintegen als me vader met hem bezig is en er gebeurt wat dan staat hij te trillen als een gek. en kom ik er weer bij is er niks aan de hand, hij heeft dus al behoorlijk wat vertrouwen in mij en we zijn hier nog steeds mee aan het bouwen, we doen voornamelijk gewoon leuke dingen zoals vd en zonder zadel beetje rondrijden en losspringen (dat vind hij overigens geweldig en springt zo over de 120) en dat versterkt ook onze band.

tinkatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:24

ik rij ook met koersdravers en die zijn juist heel zeker er is zelfs ene die overal naartoe vliegt en kijkt naar niks :p
we rijden zelfs op straat met ze zonder problemen
(enkel 1 3jaar maar dat is normaal ook he hij is nog jong maar ook al veel verbeterd!)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:40

Een paard die overal naartoe vliegt en naar niks kijkt is ook niet positief naar mijn zin. :-P
Daar kun je eveneens gevaarlijke situaties mee krijgen.
Zelf rij ik met de dravers ook de bossen in en over straat, maar die kijken echt wel waar ze lopen en waar ze eventueel wel en niet langs kunnen.

nutcracker96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:03

mijn paardje is ook overal bang voor alleen niet voor auto's. Dat is echt niet grappig. Als hij links iets engs ziet Springt hij rustig naar rechts ook al kwam daar net een auto voorbij.
Het beste kun je veel oefenen met je draver. door veel geduld te hebben en vaak te doen krijgt hij vertrouwen in wat hij doet.

Ik ging zelf ook mijn draver leren springen. Hij vond de balkjes echt heel eng. maar als ik eerst een half uur over de balkje stapte tot dat ik voelde dat hij rustig over de balkjes stapte en ik ging dan pas springen, sprong hij overal overheen. Soms was ik wel eens te enthousiast en dacht na een kwartier oh gaat goed vorige keer ook goed gegaan dus we gaan een sprongeje wagen. Dan wou hij helmaal niks.
dus veel geduld en veel oefenen.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:32

De dravers die ik gereden heb waren niet per definitie onzeker, 2 ervan zijn juist erg dapper, 2 ervan waren wel een stuk onzekerder waarvan 1 eerder wat ontdeugend dan alleen onzeker is. Dus wat mijn eigen ervaringen betreft is het niet zozeer een draverseigenschap. En inderdaad kan ik het mij ook indenken dat een draver met sommige oefeningetjes wat meer problemen heeft dan een paard wat erop gebouwd is en dit dus weleens oplost door weg te vluchten.

Fabiienne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 01:01

Hoi,

de draver die ik dus huur, die denkt heel erg na voordat ie iets doet. Maar zij is zeker niet onzeker!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 08:11

Mezus heeft ook een draver. Die was op het begin ook echt óveral bang voor nu valt het echt wel mee Lachen hij sprngt nu gewoon, schrikt niet zoveel meer alleenals jizelf schrikt..
EN het gaat echt goe dmet hem hij is net halfjaar/3 kwart jaar onder het zadel Bloos

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:09

Citaat:
de draver die ik dus huur, die denkt heel erg na voordat ie iets doet. Maar zij is zeker niet onzeker

Heel erg bekent!
Mighty kijkt eerst als hij een kruising naderd wat er allemaal om zich heen gebeurd en dan loopt hij weer verder.
Ik verbaasde mij er over die rustig hij elke keer weer blijft bij ongewone en onbekende dingen.
(hij komt van een boerderij langs een drukke weg en hij staat nu middeen in een drukke woonwijk.)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:46

Het Zal wel aan de lente liggen, maar ik merk de laatste tijd dat alle paardjes wat sneller schikkerig zijn.